بازدید 8671

تغییرات کوچک در رفتار خرید و کاهش هزینه ها

خرید می‌تواند نشاط‌ آور و در عین حال دیوانه‌کننده باشد. ما معمولاً کالا یا خدماتی را می‌خریم که به آن نیاز داریم و یا صرفاً می‌خواهیم آن کالا یا خدمات را داشته باشیم. در بعضی موارد گاهی بدون حس نیاز یا خواستن، اقدام به خرید می‌کنیم. اولین مهارتی که در خرید باید داشته باشیم کنترل حس وسوسه شدن است.
کد خبر: ۹۸۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 23 June 2020

خرید می‌تواند نشاط‌ آور و در عین حال دیوانه‌کننده باشد. ما معمولاً کالا یا خدماتی را می‌خریم که به آن نیاز داریم و یا صرفاً می‌خواهیم آن کالا یا خدمات را داشته باشیم. در بعضی موارد گاهی بدون حس نیاز یا خواستن، اقدام به خرید می‌کنیم. نکته جالب در این است که خودمان هم دلیلی قانع‌کننده برای خرید خود پیدا نمی‌کنیم.

خرید کردن نیز مانند خیلی از فعالیت‌های تخصصی نیاز به مهارت دارد. این مهارت را می‌توان با کمی صبر و تمرین به دست آورد. خرید کردن، همزمان که می‌تواند برای بسیاری از افراد کاری جذاب و دلچسب باشد، برای بعضی دیگر از افراد می‌تواند کاری همراه با دلشوره و نگرانی باشد.

تغییرات کوچک در رفتار خرید و کاهش هزینه ها

اولین مهارتی که در خرید باید داشته باشیم کنترل حس وسوسه شدن توسط فروشگاه‌ها و تبلیغات رنگارنگ آن‌ها است. صاحبان کسب و کار، به ویژه فروشندگانی که مستقیماً با مصرف‌کننده یا خریدار در ارتباط هستند به خوبی می دانند اولین و موثرترین روش برای ترغیب مخاطبان، جذاب نشان دادن محصولات برای مشتری است. چرا که اولین برخوردی که او با کالا یا خدمات دارد از طریق حس بینایی و تحریک او به خرید است.

مهارت دیگری که می‌تواند بازده خرید ما را افزایش دهد تهیه یک لیست از نیازهای حیاتی است. تهیه این لیست به ما کمک می‌کند تا درک و دیدگاه کاملی از دلیل پرداخت پول داشته باشیم. مطمئناً در حین تهیه این لیست با مواردی روبرو خواهیم شد که ارزش هزینه کردن را ندارند.

زمان نیز نقش غیرقابل­انکاری در خرید ایفا می‌کند. بسیاری از ما اوقات فراغت خود را بی‌هدف به گردش در فروشگاه‌های مورد علاقه‌مان می‌گذرانیم. این روش گذران وقت، یکی از مهم‌ترین عواملی است که تاثیر منفی بر الگوی خرید ما دارد. بهترین راه‌حل، تعیین بازه زمانی مشخصی برای بازدید از فروشگاه‌ها و خرید است. گاهی اوقات خرید کردن به دلیل زمان طولانی می‌تواند خسته‌کننده و استرس‌زا باشد. اما انتخاب زمانی مناسب که از نظر روحی و جسمی آماده خرید باشیم، می‌تواند خرید را برایمان لذت‌بخش‌ کند. علاوه‌بر این اگر این زمان با ساعت اوج شلوغی فروشگاه‌ها تداخل نداشته باشد بازده بیشتری برایمان خواهد داشت.

پس از تعیین بازه زمانی مناسب پایبندی به آن بسیار حائز اهمیت است. به این معنا که ساعت تعیین شده تغییری نکند؛ رأس ساعت شروع به خرید کنیم و با به پایان رسیدن آن خرید را تمام کنیم حتی اگر تعدادی از خریدهای خود را انجام نداده باشیم. شاید در دفعات اول این مسئله آزار دهنده باشد اما به مرور با تمرین و مدیریت زمان می‌توانیم الگو و سرعت خرید خود را سامان بدهیم.

تا به حال به تنها خرید رفتن فکر کرده‌اید؟ همراهی دوست یا عضوی از خانواده خرید را بسیار لذت‌بخش می‌کند اما معایب خود را نیز به همراه دارد. فرد همراه ما می‌تواند توجه‌مان را به محصولاتی جلب کند که شاید ما نیازی به خرید آن نداشته باشیم و با بیش از حد زیبا و مفید جلوه دادن آن ما را بیشتر به خرید ترغیب کند. آسیب دیگری که خرید گروهی می‌تواند به دنبال داشته باشد ایجاد حس حسادت و رقابت بین افراد است. ما ذاتاً از برتری نسبت به دیگران خوشحال می‌شویم و این مسئله ما را در شرایطی قرار می‌دهد که برای رقابت فرد همراه خود دست به خریدهای گران قیمت‌تر و حتی غیرضروری بزنیم. بنابراین بهتر است تنها به خرید برویم و بدون اظهار نظر دیگران به انتخاب خود اعتماد کنیم.

این تغییرات کوچک می‌تواند تاثیر بسزایی بر الگوی خرید ما داشته باشد. با همین تغییرات کوچک می‌توانیم از هزینه‌های اضافی خود بکاهیم و پس‌انداز بیشتری داشته باشیم.

یک روش برای ایجاد این تغییر جایگزینی خرید آنلاین به جای خرید حضوری است. تا  دیروز خرید آنلاین تنها از طریق وبسایت فروشگاه‌های آنلاین امکان‌پذیر بود اما  با پیشرفت تکنولوژی کاربران نیاز به راهی ساده‌تر برای خرید آنلاین پیدا کرده‌اند.

بامن به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه سعی در تسهیل این روش برای کاربران دارد. اپلیکیشن بامن با ورود به تمام حوزه‌های ضروری برای گذران زندگی، انجام بسیاری از فعالیت‌های روزانه از جمله حمل و نقل شهری، خدمات بانکی و خریدهای روزانه را برای کاربرانش آسان کرده ‌است.

تغییرات کوچک در رفتار خرید و کاهش هزینه ها

اپلیکیشن بامن مجموعه‌ ایست از تمام نیازهای روزمره افراد، تا به کمک آن بتوانند همزمان با رفع نیازهای خود و تامین آنها، در تمامی زمینه‌ها در هزینه‌های خود صرفه جویی نیز صرفه‌جویی کنند.

بامن در کنار تسهیل فعالیت‌های اقتصادی فرد، پیشنهادهای ویژه‌ای را به کاربران خود ارائه می‌دهد و آن دریافت اعتبار مَنِکْس به ازای انجام تراکنش‌ها از طریق بامن است. نکته حائز اهمیت این است که این اعتبار مَنِکْس، ارزش مالی اسکناس را دارد. بدین معنا که با جمع کردن آن می‌توانیم هر آنچه را که می‌خواهیم از طریق بامن خریداری کنیم. پس می‌توانیم بگوییم با انجام هر تراکنش نه تنها پول از دست نمی‌دهیم بلکه پول هم بدست می‌‌آوریم.

شما می‌توانید از همین امروز با عضویت در این مجموعه به ساده ترین شکل، هزینه‌های خود را به صرفه‌تر و جذاب‌تر کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار