بازدید 16914
۲

اعتراض دانشجویان دکتری به برگزاری آزمون جامع

کد خبر: ۹۸۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 23 June 2020

برخی از دانشجویان دکتری نسبت به نحوه برگزاری آزمون جامع در دانشگاه ها اعتراض کرده و خواستار لغو این آزمون در ایام کرونا شدند.

به گزارش مهر، برخی از دانشجویان دکتری نسبت به نحوه برگزاری آزمون جامع در ایام کرونا اعتراض کردند، این دانشجویان معتقدند آزمون جامع در وضعیت عادی هم ملاکی استاندارد برای سنجش علمی دانشجوی دکتری نیست و اکنون برخی از این دانشجویان مجبور هستند برای شرکت در این آزمون به شهر دانشگاه خود سفر کنند.

آنها با صدور بیانیه ای خواستار لغو این آزمون در ایام کرونا شدند که متن این بیانیه به شرح زیراست:

آزمون جامع در وضعیت عادی هم ملاکی استاندارد برای سنجش علمی دانشجوی دکتری نبود. نمی توان گفت چون این آزمون حجم استرس و فشار بالایی بر دانشجو وارد می کند پس بخوبی دانشجو را می سنجد. در فضای آکادمیک سنجش سطح علمی در شرایط بدون فشار روانی باید ملاک باشد نه شرایط پر از تنش.

اکنون در شرایط شیوع کرونا که حتی سفرهای استانی مسئولین از جمله سفرهای دانشگاهی وزیر علوم لغو شده است آیا منطقی و انسانی ست که به خاطر آزمون غیراستاندارد جامع، دانشجویان دکتری هزاران کیلومتر به شهر دانشگاه خود سفر کنند؟

آیا راه سنجش علمی استانداردتر و کم خطری در شرایط کرونا برای جایگزینی آزمون جامع وجود ندارد؟

آنها در این بیانیه موارد زیر را از مسئولان آموزش عالی خواستار شدند:

لغو آزمون جامع در شرایط کرونا و اعمال شرط معدل ترم های گذشته

اعلام منابع مشخص آزمون برای هر گروه

یکپارچه سازی آزمون در تمام دانشگاه ها با معرفی منابع مشخص

برگزاری آزمون بصورت مجازی با اسکایپ و در زمان مشخص

دانشجویان دکتری در اکثر دانشگاه ها تقاضای دستور قاطع وزیر علوم به دانشگاه ها در این خصوص را دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
چیلر
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
با سلام و احترام

بنده دانشجوی دکتری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان میباشم در این شرایط بحرانی و با توجه به شیوع بیماری کرونا مسوولان دانشگاه از دانشجویان مقطع
دکتری خواستند برای ثبت نام در آزمون جامع حضوری باید در دانشگاه باشند من دانشجوی غیر بومی هم اطاعت امر کرده و با رعایت پروتکل بهداشتی حضوری به دانشگاه مراجعه کردم دیروز فهمیدم مبتلا به
کرونا شدم با توجه به اینکه هیچ ضرورتی آن هم با این شرایط برای حضور دانشجو وجود ندارد این بی خیالی و عدم توجه به سلامت دانشجویان از طرف ریاست دانشگاه ، مدیر تحصیلات تکمیلی و مدیر گروه را متوجه نشدم الان شاید تعداد زیادی از دانشجو مثل من که آن روز در دانشگاه حضور داشتند مبتلا شده اند و درک نکردم چرا در این شرایط ثبت نام به صورت اینترنتی انجام نشد؟!!! هم اکنون که وضعیت استان آذربایجان شرقی قرمز است و روز به روز وضع شهر هم بدتر میشود چرا مسوولان دانشگاه به برگزاری آزمون جامع اصرار می ورزند؟!!! الان اعلام شده طی دو روز آزمون به صورت کتبی و شفاهی برگزار شود چرا لااقل مثل دانشگاه ارومیه در یک روز برگزار نمیکنند تا دانشجویان در این وضعیت در حوابگاه نمانند یا اگر اصرار به برگزاری دارند آزمون کتبی در شهر دانشجو برگزار شود آزمون شفاهی هم به صورت برخط یا مجازی برگزار کنند اینها که آزمون جامع برایشان بیشتر از جان دانشجو ارزش دارد لطفا نشر دهید شاید به گوش تصمیم گیرندگان برسد و چاره ای اندیشندند.

با سپاس فراوان
با سلام در این روزهای سخت با روحیه از دست داده و ناراحتی های عمیق و تماشای از دست رفتن نزدیکان هموطنان چگونه می‌شود ۵ ساعت یک‌جا نشست و آزمون سرنوشت ساز را داد خواهشا چاره ایی بیندیشید با برگزاری آزمون حضوری جامع تعدادی از همکلاس های ما از بین خواهند رفت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار