بازدید 18306

پنج دلیل استفاده از دستگاه حضوروغیاب بیومتریک

سیستم «حضوروغیاب بیومتریک» به شما کمک می‌کند بتوانید به‌دقت بر فعالیت‌های گروهی و فردی نظارت کنید. این سیستم زمان ورود و خروج کارمندان را در طول روز کاری ثبت خواهد کرد و دیگر نیاز نخواهد بود که آن‌ها برای ثبت تردد خود کارت ارائه دهند.
کد خبر: ۹۸۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 22 June 2020

دستگاه حضوروغیاب بیومتریک

سیستم حضوروغیاب بیومتریک چیست؟

دانستن زمانی که کارکنان به محل کار رسیده‌اند و زمانی که آنجا را ترک می‌‌کنند، از موضوعات مهم در هر اداره و سازمانی است. ردیابی و ثبت زمان حضوروغیاب کارمندان می‌‌تواند کار دشواری باشد، به‌ویژه هنگامی که بخواهید این کار را به‌طور خودکار انجام دهید. سیستم «حضوروغیاب بیومتریک» به شما کمک می‌کند بتوانید به‌دقت بر فعالیت‌های گروهی و فردی نظارت کنید. این سیستم زمان ورود و خروج کارمندان را در طول روز کاری ثبت خواهد کرد و دیگر نیاز نخواهد بود که آن‌ها برای ثبت تردد خود کارت ارائه دهند.

سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک چگونه کار می‌‌کنند؟

استفاده از سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک در شرکت‌های بزرگ و سیستم‌های امنیتی به‌سرعت در حال رشد است. دستگاه حضوروغیاب بیومتریک از ویژگی‌های زیستی یا فیزیکی منحصربه‌فرد شما نظیر اثر انگشت، چهره‌شناسی، عنبیۀ چشم، طرح کف دست و حتی صدای شما به‌عنوان عاملی برای تأیید هویتتان استفاده می‌‌کند و دسترسی لازم برای انجام‌دادن کارهایی را که مجاز به آن هستید، به شما می‌‌دهد.

به‌عنوان مثال، برخی از این سیستم‌ها از اثر انگشت کارمندان برای شناسایی استفاده می‌‌کنند تا اطمینان یابند که هرکسی در چه ساعتی در محل کار حاضر شده یا از آن خارج می‌‌شود. اثر انگشت کارمند در این دستگاه اسکن می‌شود. این دستگاه، مختصات نقاط تعیین‌شده و سپس طرحی از نقاط انتهایی و تقاطع‌های اثر انگشت تهیه می‌‌کند و بدین ترتیب اثر انگشت کارمند در سیستم تعریف و ثبت می‌شود. دفعۀ بعد هنگامی که کارمند برای ثبت زمان ورود یا خروج، انگشت خود را بر روی دستگاه حضوروغیاب قرار می‌‌دهد، اثر انگشت‌های ذخیره‌شده در پایگاه داده با اثر انگشت فعلی بر روی سنسور اثر انگشت مقایسه شده و در صورت یکسان‌بودن، گزارش تردد ثبت می‌شود. همچنین اگر اثر انگشت کارمندی در دستگاه تعریف نشده باشد، قادر نخواهد بود از دستگاه حضوروغیاب بیومتریک برای ثبت زمان ورود یا خروج خود در محل کار استفاده کند.

فناوری بیومتریک چگونه مدیریت زمان کارکنان را بهبود می‌‌بخشد؟

مدیریت زمان

محبوبیت روزافزون سیستم‌های مبتنی بر بیومتریک برای دستگاه‌های حضوروغیاب مزایای بسیاری دارد. به‌دلیل توانایی سیستم بیومتریک برای شناخت ویژگی‌های فیزیکی منحصربه‌فرد نظیر اثر انگشت، الگوی صدا، طرح کف دست، تشخیص چهره و عنبیۀ چشم، فناوری بیومتریک کاملاً بر مدیریت زمان کارکنان در طول روز نظارت دارد، برای مثال نظارت مستقیمی بر زمان رفتن کارمند به مأموریت، مرخصی و غیبت انجام می‌شود. از سوی دیگر، این امر تضمین می‌‌کند که هر کارمند در زمان مخصوص به خود و نه به‎جای شخص دیگر، در محل کار حضور دارد.

پنج دلیل استفاده از دستگاه حضوروغیاب بیومتریک

۱. سیستم حضور و غیاب بیومتریک نسبت به سیستم‌های حضوروغیاب مبتنی بر کارت که در سازمان‌ها استفاده می‌‌شود، مزایای بیشتری دارد. به‌طور معمول، در سیستم‌های سنتی، سازمان‌ها یک دفتر ثبت دارند که در آن نام افراد، زمان ورود و خروج و سایر جزئیات موردنیاز را وارد می‌‌کنند، اما مشکل این سیستم‌ها دقت کم، هدررفتن زمان، قابل اعتمادنبودن و مهم‌تر از همه ناامن‌بودن آن‌هاست.

۲. سیستم حضوروغیاب بیومتریک بسیار کاربرپسند و شیوۀ کار با آن آسان است. هر شخصی می‌‌تواند به‌راحتی از آن استفاده کند، تنها کافی است کاربر یک بار در مقابل دستگاه حضوروغیاب بیومتریک بایستد و از طریق اثر انگشت یا تشخیص چهره همۀ جزئیات زمان آن به‌طور خودکار ثبت می‌‌شود. این‌گونه در زمان صرفه‌جویی می‌‌شود و جزئیات دقیقی از تردد کارمندان نیز ثبت خواهد شد. همچنین می‌‌توان از ورود زودهنگام یا دیرهنگام کارکنان آگاه شد و از ثبت زمان ورود یا خروج به‌جای دیگران جلوگیری کرد.

۳. بسیاری از مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها از سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک استفاده می‌‌کنند تا حضور دانش‌آموزان خود را پیگیری کنند. بزرگ‌ترین مزیت دستگاه حضوروغیاب بیومتریک نسبت به دستگاه حضوروغیاب کارتی یا روش‌های ثبت دستی، امنیت بالاتر آن است. بسیاری از مغازه‌ها و مراکز خرید از سیستم کنترل دسترسی بیومتریک برای اهداف امنیتی استفاده می‌‌کنند و کارایی فراوانی دارند.

۴. اگر شما بخواهید از سیستم حضوروغیاب بیومتریک برای کسب‌وکار یا سازمان خود استفاده کنید، می‌‌توانید آن را به‌راحتی به سیستم‌های پرداخت حقوق، حسابداری و صورت‌حساب متصل کنید؛ بنابراین سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک بسیار انعطاف‌پذیر هستند. همچنین نشان می‌‌دهند که استفاده از دستگاه حضور و غیاب بیومتریک می‌‌تواند برای انواع کسب‌وکار و سازمان‌ها با انعطاف‌پذیری بالا استفاده شود.

۶. سیستم حضوروغیاب بیومتریک نوعی فناوری بدون خطا برای اطمینان از حضور افراد است و برای سازمان‌هایی که کارکنان زیادی دارند، بسیار مفید است. به‌طور خلاصه، راهكارهای حضوروغیاب بيومتريک شما را قادر مي سازد كه با به‌کارگیری شیوه‌های ساده و سریع بر مسائل مربوط به پیگیری زمان غلبه کرده و بر كسب‌وكار اصلی خود تمرکز کنید.

 

فناوری بیومتریک می‌‌تواند از بسیاری جهات به سود سازمان شما باشد. با راه‌حل‌های سفارشی ارائه‌شده توسط گروه مهندسی رسا، می‌‌توانید مدیریت نیروی کار خود را به‌راحتی بهبود ببخشید.

https://www.rasacorporation.com

 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی