بازدید 16358

بازتاب گسترده رفتار خشن پلیس فرانسه با یک پرستار زن

خشونت ماموران پلیس فرانسه علیه یک پرستار زن در جریان اعتراضات این کشور و دستگیری وی بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت و کاربران خواستار آزادی وی شدند.
کد خبر: ۹۸۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶ 19 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از القدس العربی، بازداشت و رفتار خشونت آمیز پلیس فرانسه با یک پرستار زن در جریان اعتراضات این صنف در پاریس جنجال زیادی به همراه داشت.

این پرستار زن ۵۰ ساله که در اعتراضات به پایین بودن حقوق و کمبود تجهیزات در بیمارستان ها شرکت کرده بود مورد هجوم شماری از ماموران پلیس فرانسه قرار گرفته و نقش بر زمین شد.

این پرستار در حالی که بر روی زمین افتاده بود فریاد می زد «من آسم دارم… به اسپری نیاز دارم… من پرستار هستم» اما ماموران پلیس دست های وی را از پشت بسته و بازداشت کردند.

برخی خبرنگاران حاضر در صحنه از این اقدام فیلم گرفته و انتشار آن در شبکه های اجتماعی بازتاب زیادی به همراه داشت و درخواست هایی برای تجمع اعتراض آمیز به منظور درخواست آزادی این پرستار صورت گرفت.

دختر این پرستار گفت که مادرش در طول بحران کرونا در صف مقدم بوده و برای ساعت های طولانی برای نجات هموطنانش مشغول به کار بوده است.

طبق اعلام منابع خبری، این پرستار به صورت موقت و به اتهام عدم توجه و خشونت علیه ماموران پلیس بازداشت شده است.

گفتنی است که کارمندان بخش بهداشت و درمان فرانسه در اعتراض به شرایط سخت کاری و چالش‌های درآمدی خود دست به تظاهرات زدند.

در این ارتباط گزارش شده که کارگران، پرستاران و کارمندان بیمارستان‌های پاریس با برگزاری تظاهراتی با فراخوان اتحادیه‌های کارگری به خیابان‌ها آمده‌اند.

گفته شده این تظاهرات بدون صدور مجوز از سوی مقامات دولتی بوده، اما شرایط سخت کاری در بیمارستان‌ها باعث شده تا اتحادیه‌های کارگری فراخوان حضور در این دور از اعتراضات را اعلام کنند.

در این اعتراضات پلیس پاریس با گروهی از معترضان درگیر شد و تصاویر حاکی از پرتاب گاز اشک آور توسط پلیس به میان معترضان است.

این اعتراضات پس از آن از سر گرفته شده که محدودیت‌های ناشی از کرونا در فرانسه کاهش یافته است.

با وجود وعده پیشین وزارت بهداشت فرانسه برای افزایش حقوق پرستاران بیمارستانی و خانگی، اما معترضان اعلام کردند که این وعده هنوز محقق نشده است.

فرانسه همواره صحنه اعتراضات کارگری و صنفی است که در اعتراض به حقوق و مزایای کاری پایین و به درخواست اتحادیه‌های کارگری صورت می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار