بازدید 18209
روابط عمومی ریاست جمهوری:

صداوسیما اجازه پخش مذاکرات ستاد ملی کرونا را نداشت

در پی درج خبری با موضوع پخش مذاکرات هیات دولت در صدا و سیما، روابط عمومی ریاست جمهوری پاسخی به خبر ارائه کرد.
کد خبر: ۹۸۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵ 16 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس،، در این جوابیه آمده است:‎

‎یک- پوشش رسانه‌ای جلسات رسمی و غیر علنی کشور -همچون جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا یا نشست شورای عالی امنیت ملی و مواردی از این قبیل- تابع ضوابط و روال‌های روشنی است و انتشار محتوا و مباحث این جلسات از قواعد خاصی پیروی می‌کند و رسانه‌های رسمی کشور به ویژه رسانه ملی به این ضوابط اشراف دقیقی دارند.

‎دو- موضوع مورد بحث در نامه مزبور مربوط به انتشار مباحث جلسه «ستاد ملی مبارزه با کرونا» و تخلف آشکار در انتشار محتوای این جلسه بر خلاف ضوابط انعکاس محتوای این نوع از جلسات است.

سه-در این نامه از ریاست محترم سازمان صداوسیما درخواست شده تا نسبت به تخلف مسئولان بخش خبری که برای دومین بار محتوای جلسه را بدون هماهنگی پخش کرده‌اند رسیدگی شود و معلوم نیست از کجای این نامه خبرگزاری فارس استنتاج کرده که دولت صداوسیما را برای سانسور حداکثری جلسات دولت تحت فشار قرار داده است.

‎ چهار- عدم پخش تصاویری که به عنوان تست صدا و تصویر ضبط شده، به معنای سانسور یا ایجاد محدودیت نیست؛ بلکه اصرار بر ادامه تخلف و درز دادن مکاتبات اداری، اقداماتی زشت و قابل پیگیری است.

‎پنج- یک مقایسه سرانگشتی از میزان حضور دوربین‌های صداوسیما در جلسات رسمی رئیس‌جمهور با ادوار گذشته، به هر ناظر منصفی نشان خواهد داد که این دولت اتفاقا رکورددار شفافیت و گسترش پوشش رسانه‌ای جلسات در بالاترین سطح حکمرانی و سیاست‌گذاری بوده است. چنانکه در مواردی، نه تنها محدودیتی از جانب دفتر رئیس‌جمهور وجود نداشته بلکه علی رغم فراهم شدن زیرساخت‌ها، صداوسیما از پخش تصاویر استنکاف کرده است.

‎شش- دفتر رئیس‌جمهور در عین حال که همواره با تأسی از سیاست‌های مبنایی دولت تدبیر و امید در راستای بسط شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات گام برداشته، اما در زمینه پوشش رسانه‌ای جلسات غیر علنی بر اساس ضوابط و روال‌های حرفه‌ای تصمیم می‌گیرد و با قیل‌وقال و اردوکشی رسانه‌ای، از اجرای این ضوابط عدول نخواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل