آمادگی ایران برای مقابله با تهدیدات؛ پیام مجلس به دشمنان نظام

«ایران آمادگی پاسخ به هر تهدیدی را دارد» این صحبت های قاطع رییس ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه غیرعلنی امروز مجلس است تا از تریبون پارلمان ولو غیرعلنی پیام روشن و قاطعی به دشمنان نظام جمهوری اسلامی با صدای بلند و رسا داده شود.
کد خبر: ۹۸۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ 17 June 2020

«ایران آمادگی پاسخ به هر تهدیدی را دارد» این صحبت های قاطع رییس ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه غیرعلنی امروز مجلس است تا از تریبون پارلمان ولو غیرعلنی پیام روشن و قاطعی به دشمنان نظام جمهوری اسلامی با صدای بلند و رسا داده شود.

به گزارش تابناک دومین جلسه غیرعلنی مجلس یازدهم به بررسی مسائل دفاعی کشور و داخلی مجلس شورای اسلامی اختصاص یافت؛ جلسه ای با حضور سردار سرلشگرمحمد حسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و پشت درهای بسته که در آن گزارشاتی از وضعیت منطقه و موضوعات دفاعی کشور به نمایندگان جدید پارلمان ارائه شد.این بار هم کل زمان قانونی برگزاری جلسات پارلمان به صورت غیرعلنی بود و خبرنگاران و اهالی رسانه حتی برای لحظه ای کوتاه نتوانستند در جریان مذاکرات قرار گرفته تا گزارش آن را به اطلاع مردم برسانند.

اطلاعات از جلسه غیررسمی مجلس محدود به گفته های برخی از نمایندگان است.محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از ارائه گزارش دقیق سرلشگر باقری به نمایندگان در خصوص مزیت‌های دفاعی و قدرت‌های نظامی کشورمان گفت که رتبه اول را در سطح منطقه داریم و کشور آمادگی پاسخ به هرگونه تهدیدی را دارد.موضوعی که علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس به گونه ای دیگر آن را روایت کرد. او بیان داشت که طبق صحبت های سردار باقری در بیشترین موارد حوزه دفاعی حرف اول را در منطقه می‌زنیم و در بعضی از موارد در سطح بین‌المللی جزو کشورهای اول و دوم هستیم.

سلیمی روایت سردار باقری از دام آمریکایی‌ها برای نفتکش‌های ایرانی اعزامی به ونزوئلا را هم این گونه بیان کرد که در جریان اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا، آمریکا ابتدا به دنبال تطمیع و بعد به دنبال تهدید ناخدا و کادر فرماندهی این کشتی‌ها بود که توفیقی به دست نیاورد.در دریای آتلانتیک تعدادی از شناورهای جنگی آمریکا با تهدید به دنبال ایجاد تنش بودند که با مدیریت این شرایط توسط شناورهای ایرانی، آمریکایی‌ها نتوانستند به هدفشان برسند.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت نیز روایت متفاوتی را از جلسه غیرعلنی داشت مبنی بر اینکه سردار باقری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد نیروهای مسلح و موضوع ورود نفتکش های ایرانی به ونزوئلا تاکید داشته که باید بودجه نیروهای مسلح افزایش پیدا کند و چنین انتظاری از مجلس وجود دارد. نمایندگان هم ابراز امیدورای کردند بتوانند گام های موثری در راستای تامین نیازهای اولیه ستاد کل نیروهای مسلح داشته باشند.

بخش دیگر جلسه امروز به بررسی مسائل داخلی مجلس و مشخصا تعیین ترکیب کمیسیون ها و تشکیل هر چه سریعتر جلسات آن ها اختصاص یافت. در این باره فرهنگی این گونه توضیح داد که به دلیل طولانی شدن صحبت ها به همراه انتقادات نمایندگان امکان علنی شدن جلسه فراهم نشد. اما به هر حال تا نیمه شب گذشته کمیسیون مشترک هیات رییسه به همراه روسای شعب در جلسه ای به بررسی اعتراضات نمایندگان پرداختند و با توجه به جمع بندی نهایی هیات رییسه و روسای شعب مبنای عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها امتیازبندی خواهد بود و امیدواریم تا پایان امروز تعیین ترکیب کمیسیون‌ها نهایی شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی حتی ابراز امیدواری که از هفته آینده با تشکیل جلسات کمیسیون‌ها و برگزاری انتخاب هیات رییسه کار کمیسیون ها آغاز شود البته که تا زمان جمع بندی کمیسیون ها درباره طرحها و لوایح و یا تدوین گزارشات نظارتی مجلس به بررسی مشکلات کشور در حوزه های مختلف با حضور وزرا و مسوولان می پردازد.

محمد سرگزی نماینده زابل هم از تاکید نمایندگان بر انجام اصلاحاتی در آیین نامه و روند کار مجلس در جلسه غیرعلنی سخن گفت تا با این کار مجلس براساس اولویت های اصلی، فرآیندهای تقنینی و نظارتی را پیگیری کند. او با اشاره ای به صحبت های محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد که او موفقیت مجلس را در گرو حل مشکلات مردم دانسته و از نمایندگان خواسته تحول در مجلس را جدی بگیرند؛ رییس قوه مققننه این پیشنهاد را هم داده که چهار رویکرد مردمی‌سازی، شفاف‌سازی، هوشمند‌سازی و کارآمدسازی، طرح تحول در مجلس دنبال شود و حرکت بر مدار نقشه راه ترسیمی رهبر معظم انقلاب مدنظر قرار گیرد.

برگزاری 2 جلسه غیرعلنی از 9 جلسه مجلس یازدهم باز هم بیم این موضوع را به وجود می آورد که همچون مجلس دهم شاهد تعدد برگزاری نشست های غیررسمی در پارلمان باشیم. رویکردی که در دوره گذشته انتقادات فراوانی را در پی داشت و مغایر شعار شفافیت قاطبه نمایندگان در این دوره مجلس شورای اسلامی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۰
درپایخ به تحریمهای گسترده وپی درپی وبخصوص موضع گیری اخیر اژانس بین المللی انرژی اتمی هرچه سریعترازان پی تی خارج شویم هرچه تاالان مدارا ومماشات کردیم بس است
مجلس الویتش حقوق بیکاری ملت باشه که هنوز واریز نشده.
شما جلوی رشد نرخ ها رو بگیر که پوست مردم کنده شد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
هم این لازمه و هم مقابله با تهدید دشمنان
هیچ کدام جای دیگری قرار نمی گیره
اولا کشور را هیچ چیز بجز فقر و نارضایتی داخلی تهدید نمی کند و لذا بجای نیروهای مسلح، قوه قضاییه و مجریه باید به میدان بیایند تا دزدها را مجازات و فساد را ربشه کن کنند و به اوضاع جاری سر و سامان بخشند
ثانیا انگار مجلس جدید ما چیزی بجز ختم قرآن و شعار ، چیز دیگری بلد نیست. نمایندگان محترم لطفا در این امور دخالت نکنند و به کار خودشان بپردازند
مجلس انقلابی چرا برای دلار فکری نمیکنه ؟!
فقط حرف فقط حرف فقط حرف فقط حرف فقط حرف فقط حرف
کی عمل میکنید کی عمل میکنید کی عمل میکنید کی عمل میکنید
به نظرم یه عده مزدور تو این سایت ها می گردند، کامنت های جنگ طلبانه می ذارن. مردم از این همه گرانی و تحریم خسته شدند و با جنگ طلبان داخلی موافق نیستند.
آقای پشت تریبون قدرت یک کشور به اقتصاد قوی به رفاه مردم به عدالت اجتماعی به نظام دادرسی عادلانه مستقل به رعایت حقوق شهروندان کشور به آزادی های سیاسی و اجتماعی به جلوگیری از فساد و ... دهها مقوله دیگه بر می گرده !
به نظر میاد این مجلس صرفا کارش میخواد نظارت و احضار وزیر و مسئول و ... باشه.
اقایان مجلسی لطفا با تصویت اولین قانونی که فکر می کنید به صلاح مردم فقر است ، ما را امیدوار کنید.
موضوعات زیادی هست که با تصویت قانون هایی برای آنها مشکل مردم حل می شود.
1-قانونی که مسکن از حالت کالای سرمایه ای خارج کند.
2-اگر اولی انجام شد دومی رو هم میگم.:)
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست