بازدید 9691
۲

چرا مردان بیشتر از زنان بیمار می شوند؟

کد خبر: ۹۸۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 16 June 2020

یک متخصص اورولوژی، در ارتباط با علل بالا بودن بار بیماری ها در مردان نسبت به زنان، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مهر، سید جلیل حسینی، با عنوان این مطلب که بیشتر بار بیماری‌ها متوجه آقایان است، گفت: احتمال مرگ یک مرد ۳۰ ساله از بیماری‌های غیرمزمن تا قبل از ۷۰ سالگی ۱.۴۴ برابر بیشتر از زنان است.

وی با اعلام اینکه میزان مرگ ناشی از تصادفات جاده‌ای در بین آقایان دو برابر بیشتر از زنان است، افزود: میزان مرگ و میر منسوب به آلودگی هوا در بین آقایان ۱.۲۷ برابر بیشتر از زنان است.

حسینی به اشاره به سن امید به زندگی در زنان و مردان، گفت: سن امید به زندگی در مردان به ویژه در منطقه مدیترانه شرقی در حدود ۴ سال کمتر از زنان است.

وی افزود: سرطان ریه و سیروز کبدی در مردان ۱.۵ برابر و بیماری‌های مزمن ریوی و آسم در مردان ۵ برابر نسبت به زنان شایع‌تر است.

حسینی با اشاره به نتایج مطالعه‌ای که در مرکز تحقیقات سلامت مردان همزمان با شیوع کووید ۱۹ در یکی از بیمارستان‌های تهران انجام شده است، گفت: نتایج این تحقیق نشان داد که آقایان حدود ۱۵ درصد بیشتر از خانم‌ها به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند و مرگ و میر ناشی از این بیماری در مردان نسبت به خانم‌ها ۳۰ درصد بیشتر است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین علت بالا بودن میزان بار بیماری‌ها در بین مردان، موضوع «وقت نداشتن» برای رسیدگی به امور سلامت مطرح شده است.

حسینی ادامه داد: مسئله مهم بعدی این است که مردان به راحتی درخواست کمک نمی‌کنند و در مسائل بهداشتی نوعی غرور دارند و علائم بیماری را جدی نمی‌گیرند و آنها را توجیه می‌کنند.

این متخصص اورولوژی افزود: توجه به بیماری‌های کم علامت در مردان اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال بیماری‌هایی مانند سرطان پروستات یا سرطان مثانه علامت خاصی نداشته و لذا در صورت عدم پیگیری برای تشخیص زودهنگام، تبعات جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عجب
خیلی خیلی خیلی خیلی ناراحت شدم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر