بازدید 12052

مرگ مشکوک دو سیاهپوست دیگر در کالیفرنیا

مرگ مبهم دو جوان سیاه پوست آمریکایی خشم گسترده مردم ایالت کالیفرنیا را برانگیخت.
کد خبر: ۹۸۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 16 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از تلویزیون سی ان ان، در حالی که کشته شدن جورج فلوید و یک سیاهپوست دیگر باعث ایجاد تنش‌های نژادی گسترده و اعتراض‌های وسیع به بی عدالتی و تبعیض نژادی در آمریکا شده است، به نظر می‌رسد اکنون مرگ مشکوک دو جوان سیاه پوست دیگر به این تنش‌ها و احتمالا ناآرامی‌ها دامن بزند.

بر اساس گزارش سی ان ان، پیدا شدن جسد جوانی سیاه پوست دیگری در ایالت کالیفرنیا در حالی که از یک درخت حلق آویز شده بود، باعث شده است جامعه سیاه پوستان منطقه با مشکوک دانستن نحوه مرگ وی، از اف بی آی و وزارت دادگستری آمریکا بخواهند درباره این مرگ که به گفته آن‌ها، خودکشی نیست و به احتمال زیاد، قتل به شمار می‌آید، تحقیق کند.

موضوعی که باعث شده است این مرگ به مراتب مشکوک‌تر و وضع را وخیم‌تر کند این است که این دومین مورد از حلق آویز شدن یک سیاه پوست از درخت در این ایالت به شمار می‌آید که برخی باور دارند مرگ آن‌ها نه ناشی از خودکشی ​بلکه ناشی از زجر کشن کردن آن‌ها باشد.

مرگ مشکوک فولر کالیفرنیا باعث خشم گسترده ساکنان محلی شده است

سوزان مالووکس، خبرنگار سی ان ان در کالیفرنیا گفت: مرگ مشکوک رابرت فولر (Robert Fuller) جوان بیست و چهار ساله سیاه پوست در منطقه پامدیل (Palmdale) در کالیفرنیا باعث خشم گسترده ساکنان محلی شده است. موضوع به اندازه‌ای جدی شده است که دادستان کل ایالت قول همکاری با مقامات محلی درباره تحقیقی مستقل و نیز کالبدشکافی مستقلی درباره این پرونده داده است.

وی گفت: مساله اینجاست که این تصمیم زمانی گرفته شد که اعتراض‌های گسترده‌ای بعد از مرگ فولر برگزار شد؛ مرگی که به گفته بسیاری از اهالی منطقه، چندان با خودکشی وی همخوانی ندارد. حتی با مراجعه به محلی که گفته می‌شد وی خود را از یک درخت حلق آویز کرده است و دیدن این درخت از نزدیک، باید گفت این درختی نسبتا کوچک است که به گفته محلی ها، شاخه‌های آن به اندازه‌ای مستحکم نیست که بتواند تاب مردی بالغ را بیاورد. برخی نیز می‌گویند در واقع، جسد بعد از مرگ فولر روی این درخت انداخته شده است.

خبرنگار سی ان همچنین افزود: در حالی که معترضان خواهان بررسی تصاویر، عکس‌ها و فایل‌های صوتی و هر موضوع مرتبط با این مرگ هستند و مشاهده نزدیک ما از محل نشان می‌دهد که برخی ساختمان‌ها از جمله ساختمان شهرداری در میدان نزدیک به آنجا دارای دوربین‌های مدار بسته بود، مقامات محلی می‌گویند هیچ تصویری در اختیار ندارند تا در تحقیقات خود از آن‌ها استفاده کنند. در واقع سوال‌های بی پاسخ بسیاری درباره مرگ این جوان سیاه پوست وجود دارد و خانواده قربانی می‌گویند دلیلی برای باور کردن روایت رسمی از خودکشی وی وجود ندارد.

دیانا هارگرو، زن سیاه پوست ساکن این منطقه در اظهاراتی روشن و بی پرده که بیان کننده دیدگاه اهالی منطقه است می‌گوید: دلیلی ندارد باور کنیم که وی خود را کشته باشد. وی را در وسط پالمدیل و آن هم در میانه سال ۲۰۲۰ زجرکش کرده اند. فرزندان سیاه پوست ما را زجر کش می‌کنند. این روند باید متوقف شود، ما خواهان عدالت هستیم!

خبرنگار سی ان ان در ادامه گفت: خانواده جوان دیگری به نام هارش که به گفته مقامات کلانتری، وی نیز خود را از یک درخت حلق آویز کرده بود گفته اند راه‌های زیادی برای خودکشی وجود دارد و اینکه یک جوان سیاه پوست بخواهد با حلق آویز کردن خود از درخت خودکشی کند، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. ما خواهان اجرای عدالت هستیم و به دنبال بهانه تراشی‌های آرام کننده نیستیم.

قرار است نشستی خبری درباره مرگ‌های اخیر صورت بگیرد و باید در انتظار بود و دید آیا به سوال‌هایی که اکنون برای مردم محلی و خانواده این قربانیان مطرح شده است، پاسخی داده خواهد شد؟ در حال حاضر در اینجا روایت رسمی مقامات محلی درباره اینکه این دو جوان خود را از یک درخت حلق آویز کرده باشند، باور ندارند. از سوی دیگر، ​ خانواده هارش می‌گویند نتایج اعلام شده برای مرگ وی را قبول ندارند. خانواده فولر نیز خواهان کالبدشکافی مستقل از بدن وی شده اند تا علت مرگ به صورت روشن معلوم و اعلام شود.

خبرنگار سی ان ان همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر، مرگ این دو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و خانواده‌ها و مردم محلی در انتظار روشن شدن موضوع با انجام تحقیقات مستقلی هستند که قولش داده شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر