بازدید 11134

مقایسه قیمت سفال تیغه دیواری تهران و سفال اصفهان و یزد

در این نوشته سعی بر آن است تا به این سوال که برای ساختمان سازی سفال تیغه دیواری تولیدی استان تهران بهتر است یا اصفهان پاسخ داده شود. این مقاله می تواند به سازندگان کمک کند تا سفال دلخواه خود را انتخاب کنند.
کد خبر: ۹۸۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 15 June 2020

انواع سفال موجود در استان تهران :

در حال حاضر در شهر تهران سفال 4 استان تهران ، اصفهان ، یزد و گرمسار در حال رقابت هستند و هر کدام سهمی از بازار را تصاحب کرده اند .

در حال حاضر بیشترین حجم بازار در اختیار چهار  شرکت تولیدی و با سابقه  در تهران  و سفال اصفهان است  .

این شرکت ها که بیشترین حجم سفال را به صورت روزانه وارد بازار می کنند دارای تفاوت هایی اساسی با سفال اصفهان هستند که در اینجا به صورت مختصر به آن اشاره می شود .

  • تفاوت قیمتی :

اولین تفاوت اساسی سفال تهران و اصفهان به خاطر قیمت آن است زیرا سفال اصفهان به شکل حیرت آوری از سفال تهران ارزان تر است.

این قیمت هر چند که با کرایه حمل سنگین از اصفهان به تهران مواجه می شود ولی همچنان در استان تهران رقابتی است و بازار جذابی را ایجاد کرده است.

علت این تفاوت قیمت را در مسایل گوناگونی می توان جستجو کرد که برای مثال استفاده از کارگران غیر بومی و بیمه نکردن آنها و دستمزد کم از عوامل درونی و از عوامل مربوط به خود کالا می توان به ابعاد آن اشاره کرد .

برای مثال ابعاد استاندارد سفال در تهران به عرض ده به این شکل است 25*20*10 و در هر متر مربع از این سفال 20 عدد مورد نیاز است ولی سفال اصفهان این ابعاد 20*20*10 است و از  این ابعاد برای هر متر مربع 25 عدد مورد نیاز است پس بهتر است محاسبه  قیمت سفال موقع خرید به جای محاسبه تعدادی محاسبه متر مربعی شود تا تصویر روشنتری از تفاوت قیمت بدست بدهد

برای دیدن تصویر و قیمت سفال تهران اینجا کلیک کنید  

  • تفاوت نوع خاک :

خاک استان اصفهان و یزد بسیار شور است و هر سفال در دل خود مقدار زیادی نمک به همراه دارد که هرچند ممکن است در هنگام تحویل این شوره بر ظاهر سفال نمایان نشود ولی بعد از ساخت دیوار و زمانی که کار از کار گذشته است در صورت ایجاد رطوبت این شوره از دل سفال بیرون زده و مراحل بعدی ساختمان سازی را با مشکل مواجه می کند

گاهی لازم است معادل نصف قیمت سفال خریده شده ضد زنگ بر روی دیوار زده شود تا بلکه این شوره متوقف شود و اساسا شوره سفال ، سازندگان را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند حتی گاهی شوره سفال از روی سنگ نیز تبله می کند و سنگ روی کار را نیز خراب می کند و هیچ چاره ای برای آن نیست .

خاک تهران نسبت به اصفهان از وضعیت بهتری برخوردار است و کم تر شور است و با  این مشکل در صورت خرید سفال تهران کم تر مواجه خواهید شد .

به تصویر سفال های شوره زده دقت کنید :

مقایسه قیمت سفال تیغه دیواری تهران و سفال اصفهان و یزد

مقایسه قیمت سفال تیغه دیواری تهران و سفال اصفهان و یزد

تبله سفال از روی سنگ :

مقایسه قیمت سفال تیغه دیواری تهران و سفال اصفهان و یزد

مقایسه قیمت سفال تیغه دیواری تهران و سفال اصفهان و یزد

  • تفاوت ساختار سفال :

ساختار سفال تهران دارای کونیک یا گوشه است

این ساختار باعث می شود که فشار ورودی بر روی سفال خرد شود و سفال در دیوار حمال ترک نخورد ترک خوردن دیوار در سفال های خریداری شده بدون گوشه بسیار رایج است که هزینه های قابل توجهی را به سازنده تحمیل می کند

گرچه سفال نامرغوب تنها دلیل ترک خوردن دیوار نیست ولی یکی از دلایل رایج آن است .

نمای سفال اصفهان

مقایسه قیمت سفال تیغه دیواری تهران و سفال اصفهان و یزد

نمای سفال تهران متعلق به شرکت آجر ثبات (گوشه دار )

مقایسه قیمت سفال تیغه دیواری تهران و سفال اصفهان و یزد

 ترک دیوار متعلق به سفال بدون گوشه

  مقایسه قیمت سفال تیغه دیواری تهران و سفال اصفهان و یزد

  • حجم خرید :

برای اینکه هزینه های حمل از اصفهان به تهران به صرفه در بیاید لاجرم بیشترین حجم جابجایی این سفال ها با  تریلی است و این برای کسانی که پروژه های کوچک دارند به صرفه نیست ، بسیاری از کوچه ها در استان تهران قابلیت ورود تریلی را ندارند و همچنین خیلی دیگر حتی اگر تریلی وارد شود جای خالی کردن این حجم از سفال در محوطه ورودی ساختمان را ندارند و بنابراین مشکل تخلیه از مشکلات رایجی است که حمل با تریلی در کوچه های تنگ یا پروژه های کوچک و متوسط به همراه دارد.

  • زمان تحویل :

کارخانه های تهران از مزیت فاصله و حجم تولید مناسب نسبت به کارخانه های اصفهان برخوردار هستند . معمولا تحویل سفال های استان اصفهان به تهران یک هفته ای یا در بهترین حالت سه روزه است در حالی که این عدد برای سفال تهران به روز می باشد پس خرید سفال از تهران برای سازندگانی که چندین متریال را به صورت به روز برای ورود به ساختمان هماهنگ می کنند عاقلانه تر است .

گاهی هزینه ای که یک روز تاخیر در تحویل یک متریال مصرفی بر دوش یک سازنده تحمیل می کند از هزینه های خرید خود آن ماده مصرفی بیشتر است برای همین سازندگان باید برای مدیریت بهتر هزینه های تولید از تامین کنندگانی که سرعت بالاتری دارند بهره ببرند .

برای خرید سفال تهران متعلق به کارخانه ثبات که حدود 70 سال سابقه تولید درخشان دارد به لینک زیر مراجع فرمایید .

WWW.MASALEHBAZAR.COM

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس