بازدید 9780

استاندار: وضعیت لرستان رو به هشدار است

استاندار لرستان گفت: کرونا در استان رو به گسترش است و استفاده از ماسک به‌عنوان یک ابزار اساسی در جهت پیشگیری از این بیماری ضرورت دارد.
کد خبر: ۹۸۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰ 15 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد مدیریت بیماری کرونا که امروز ۲۵ خردادماه برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به آمار‌های اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی، وضعیت استان به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا افزایشی و رو به هشدار است.

وی تصریح کرد: کرونا در استان رو به گسترش است و استفاده از ماسک به‌عنوان یک ابزار اساسی در جهت پیشگیری از این بیماری ضرورت دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود روند بیماری طی روز‌های آتی رو به افزایش باشد، افزود: موضوع محدود کردن شهروندان، کسب‌وکار و رفت‌وآمد‌ها مانند سابق میسر نیست و باید موضوع زندگی مردم و بیماری کرونا را در کنار هم و با رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم.

خادمی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی بهترین راهکار استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که مردم باید توجه خود را به این موضوع معطوف کنند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به بیماری، بیان کرد: استفاده از ماسک در ارتباطات احتمال انتقال بیماری را به کمتر از ۵ درصد کاهش خواهد داد و از طرف دیگر در صورت عدم استفاده از آن، خطر ابتلا را تا ۹۵ درصد افزایش می‌دهد که ضرورت دارد مردم به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.
 

ماسک به‌عنوان حقوق ما بر همدیگر باید مورد استفاده قرار گیرد


استاندار لرستان با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین خواسته از مردم استفاده از ماسک است، افزود: در شرایط کنونی ماسک به‌عنوان حقوق ما بر همدیگر باید مورد استفاده قرار گیرد تا از وارد آمدن لطمه به دیگران و انتقال بیماری پیشگیری شود.

خادمی بیان کرد: تهیه و توزیع ماسک به مقدار لازم و قیمت مناسب در سطح بازار از نکات مطرح شده در جلسه امروز بود که ظرف هفته آتی این اقدام عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه ادارات و دستگاه‌های اجرایی را نسبت به استفاده از ماسک توسط کارکنان و ارباب رجوع مکلف کرده و افزود: دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات با همکاری نیروی انتظامی نسبت به پلمپ واحد‌های صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند اقدام کنند.

استاندار لرستان تشکیل کمیته نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مسئولیت فرمانداران در همه شهرستان‌ها را خواستار شد و گفت: مهم‌ترین اقدام در رابطه با استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است که نیازمند همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه هستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار