بازدید 21684

پرویز پرستویی: "محمدعلی کشاورز" غریب از دنیا رفت

پرویز پرستویی با اظهار تاسف از درگذشت محمدعلی کشاورز گفت: یکی از الگو‌های زندگی‌ام غریب از دنیا رفت.
کد خبر: ۹۸۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵ 14 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، این بازیگر سینما که چند سال قبل پنج بازیگر هم نسل و قدیمی ایران یعنی عزت‌الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی، داود رشیدی و علی نصیریان را پنج تن بازیگری نامیده و به دیدار آن‌ها رفته بود پس از درگذشت محمدعلی کشاورز در گفت‌وگویی کوتاه بیان کرد: زبانم قاصر است و بسیار متاسف هستم. این روز‌ها برای کمک‌های مردمی در سیستان هستم و وقتی خبر را شنیدم متاثر شدم. نیازی به گفتن من نیست که ایشان چه جایگاهی در دنیای بازیگری داشتند، ولی یکی از بزرگترین بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ما از دنیا رفت.

او افزود: من سعادت نداشتم با ایشان همبازی شوم و بار‌ها چه وقتی ایشان را از نزدیک دیدم، چه در مراسمی یا چه زمانی که به منزل‌شان رفتم این نکته را یادآور شدم. اما حالا که محمد علی کشاورز را از دست داده‌ایم فقط یک تن از آن پنج تن بازیگری سینما باقی مانده و آرزو می‌کنم استاد نصیریان که یکی از ستون‌های فرهنگ و هنر ما هستند، سایه‌شان بر سر ما سال‌های سال باقی بماند.

پرستویی گفت: در این ۵۰ سال که در سینما آسه آسه فعالیت می‌کنم، بار‌ها و بار‌ها گفته‌ام که از این بزرگان یاد گرفته‌ام و همیشه الگویم آقایان انتظامی، رشیدی، مشایخی، کشاورز و نصیریان بوده‌اند. آقای کشاورز نقش‌های ماندگاری را بازی کردند. از بازی در فیلم «مادر» زنده یاد علی حاتمی تا «شعبان بی مخ» هزاردستان و «پدر سالار»‌ی که اگر در کوچه و بازار از هر کسی بپرسید این نقش برایش ماندگار است.

او ادامه داد: محمدعلی کشاورز یک بازیگر صاحب اندیشه، با مطالعه و بزرگ بود و همیشه درباره تئاتر زیاد سخن می‌گفت. واقعا متاسفم که ما این نابغه بازیگری را از دست دادیم. در این سال‌ها ایشان افتاده حال زندگی می‌کرد و هیچ گلایه‌ای نمی‌کرد. اگر در مراسمی هم ایشان را با ویلچر می‌آوردند بزرگوارانه حاضر می‌شد و سختی‌ها را به روی خود نمی‌آورد. به اعتقادم محمد علی کشاورز خیلی غریب مُرد. این یک حرف کلیشه‌ای است و ما همیشه وقتی هنرمندی را از دست می‌دهیم تاسف می‌خوریم، ولی درست است که همه گرفتارند و حتی خودم در این چند ماه اخیر نتوانستم حضوری جویای حالشان شوم، ولی از طریق نزدیکانشان خبر داشتم که چگونه روزگار می‌گذرانند، هرچند باز هم ایشان هیچ وقت گله‌ای به زبان نمی‌آورند.

پرویز پرستویی گفت: متاسفم که یکی دیگر از پنج تن بازیگری را از دست دادیم و برای خودم متاسفم که در حال از دست دادن الگوهایم هستم. خداوند به آقای نصیریان سلامتی و تندرستی بدهد که می‌دانم یار و یاورشان و بازیگری را که سال‌ها با هم رفاقت کرده‌اند از دست داده‌اند.

پرویز پرستویی امروز ۲۵ خرداد ماه در صفحه مجازی‌اش همزمان با درگذشت محمد علی کشاورز فیلمی را از دیدارش با این هنرمند فقید که با همراهی ایسنا در سال ۹۴ اتفاق افتاد، بازنشر کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر