بازدید 41922

محمدعلی کشاورز بدرود حیات گفت / مروری بر آثار استاد بازیگری سینمای ایران

محمدعلی کشاورز، بازیگر پیش‌کسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پس از مدت ها تحمل بیماری، امروز بدرود حیات گفت و دوستدارانش به ویژه جامعه هنر ایران را عزادار کرد.
کد خبر: ۹۸۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ 14 June 2020

محمدعلی کشاورز بدرود حیات گفتمحمدعلی کشاورز، بازیگر پیش‌کسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پس از مدت ها تحمل بیماری، امروز بدرود حیات گفت و دوستدارانش به ویژه جامعه هنر ایران را عزادار کرد.

به گزارش «تابناک»؛ محمدعلی کشاورز، بازیگر پیشکسوت و مشهور سینما تئاتر و تلویزیون بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری، امروز 25 خردادماه در بیمارستان آتیه تهران درگذشت.

محمدعلی کشاورز، یکی از چند بازیگر مطرح و نسل اول تئاتر ایران و فعال در حوزه های دیگر نمایشی از جمله سینما و تلویزیون در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد. این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود، در سینما، تئاتر و تلویزیون بارها در نقش‌ها و ژانرهای گوناگون حضور داشته است.

او در بازیگری همراهِ علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی، زنده‌یاد داود رشیدی و زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر و سینما و تلویزیون ایران به‌ شمار می‌آیند.محمدعلی کشاورز بدرود حیات گفت / مروری بر آثار استاد بازیگری سینمای ایران

از آثار ماندگار استاد کشاورز، به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها می‌توان اشاره کرد.

این هنرمند ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آنها فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون»، «غزال» بوده است.

استاد کشاورز اوایل خرداد جاری به دلیل عارضه کلیوی و بالا رفتن سطح کراتین خون در بیمارستان بستری شد و بلافاصله مراحل درمانی خود را زیر نظر تیم پزشکی آغاز کرد. پس از آن وی به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

«تابناک» این ضایعه را به خانواده کشاورز و جامعه هنری ایران تسلیت می‌گوید و مروری دارد بر شماری از آثار مشهور این هنرمند برجسته سینمای ایران.

 


کمال الملک

فیلم سینمایی «کمال الملک» به کارگردانی علی حاتمی محصول سال 1362 است. این فیلم گوشه هایی از زندگی نقاش برجسته ایرانی را روایت می‌کند. نقش اصلی فیلم را جمشید مشایخی بازی کرده‌ است و عزت‌الله انتظامی نقش ناصرالدین شاه را برعهده دارد و مظفر الدین شاه با بازی علی نصیریان نقش‌آفرینی شده‌ است. همچنین محمد علی کشاورز نقش اتابک را برعهده دارد.

 

مادر

«مادر» یازدهمین فیلم بلند سینمایی علی حاتمی در مقام کارگردان محصول سال 1368 است. مادر پیری که در سرای سالمندان زندگی می‌کند به خانه برمی‌گردد تا روزهای پایانی عمرش را در خانه‌اش و کنار فرزندانش که هر کدام گوشه‌ای به زندگی خود مشغولند بگذراند. گرمی حضور مادر در خانه، فرزندان را به دور هم جمع می کند و در این مجال فیلم به معرفی شخصیتهای داستان می‌پردازد.

 


کمیته مجازات

فیلم سینمایی «کمیته مجازات» به نویسندگی و کارگردانی علی حاتمی، محصول سال 1377 است. به هنگام پادشاهی احمد شاه قاجار، ابوالفتح میرزای صحاف که به همراه همسر و فرزندش اصلان از تبریز به تهران آمده و عضو انجمن مجازات است، با جذب رضا، تفنگچی معیر الدوله، نقشه‌ای برای ترور شخصیت‌هایی را که از دیدگاه انجمن خائن به میهن هستند می‌کشند. ابوالفتح همسر و فرزندش را راهی ولایت می‌کند و به دستور او اسماعیل خان، رئیس سازمان غله را که به انگلیس غله صادر کرده‌است و سبب کمبود غله و نان در کشور شده‌ است، ترور می‌کند. پس از چندی، شبی رضا که در می‌خوارگی زیاده روی کرده، اسرار انجمن را نزد شعبان استخوانی فاش می‌کند و درگیری شعبان و همراهانش با او سبب می‌شود دریابد که شعبان نیز از آدمهایی است که انجمن ازشان استفاده می‌کند. ترور دوم را رضا با حضور در مجلس زنانه، هنگام سخنرانی متین السلطنه، مدیر روزنامه عصر جدید و مخالف سرسخت انجمن مجازات انجام می‌دهد. نوبت به ترور خان مظفر، عامل اصلی استعمار در ایران مشهور به هزاردستان که می‌رسد، او با پرداخت وجهی برای کمک به انجمن جان خود را می‌خرد. ترور سوم را شعبان با کشتن کفیل شعبه تأمینات در سلمانی انجام می‌دهد. ابوالفتح به رضا خبر می‌دهد که او به دلیل فاش کردن اسرار انجمن، خود باید به دست شعبان کشته شود. ابوالفتح به دلیل همسو شدن انجمن با هزاردستان، از آن جدا می‌شود و رضا نیز با حیله‌ای شعبان و همراهانش را به ته چاه می‌فرستد و خود تهران را ترک می‌کند.

 


چهارشنبه عزیز

فیلم چهارشنبه عزیز به کارگردانی حمید تمجیدی محصول سال 1371 است. جهان نور که با نرگس ازدواج کرده درصدد است تا صاحب خانه شود. زمردیان، صاحب یک جواهرفروشی، خانه‌ای در اختیار جهان نور می‌گذارد تا او را ضد رقیب خود جواهریان با خود همراه کند. آن دو «چهارشنبه عزیز» را که گمان می‌کنند فرزند جواهریان است گروگان می‌گیرند، اما متوجه می‌شوند که پسرک نه فقط فرزند جواهریان نیست، بلکه جواهریان از غیبت او خشنود است... .

 


زیر درختان زیتون

«زیر درختان زیتون» به کارگردانی عباس کیارستمی، محصول سال 1373 است. این فیلم پاره سوم از سه‌گانه کوکر است، دو فیلم «خانه دوست کجاست؟» و «زندگی و دیگر هیچ» دیگر قسمت های این سه گانه هستند. در روستایِ کوکر، حسین به خواستگاریِ دختری به‌نامِ طاهره می‌رود، ولی چون خانه ندارد به او پاسخِ منفی می‌دهند. همان شب زلزله تمامِ مردم روستا را بی‌خانمان می‌کند. حسین در بی‌خانمانی خود را با همه یکسان می‌بیند و خوشحال هم هست. هفت روز می‌گذرد، در سرِ مزارِ «خدابیامرزها» حسین متوجه می‌شود طاهره و مادربزرگش زنده مانده‌اند. گروهی برایِ ساختنِ فیلم به کوکر می‌آیند. حسین با آنها کار می‌کند. گروه طاهره را برایِ بازی در نقشِ زن حسین انتخاب می‌کند. طاهره سرآخر راضی به بازی در کنار حسین می‌شود، ولی خارج از مکالماتِ اجباری مربوط به نقشش، کلمه‌ای با حسین سخن نمی‌گوید. برش هایی از این فیلم‌هایی سینمایی را می‌توان در دو فیلم دیگر دید؛ نظیر ماجرای خانه حسین که در فیلم «زندگی و دیگر هیچ» مورد اشاره قرار می‌گیرد.

 


یک مرد یک خرس

«یک مرد یک خرس» چهارمین فیلم بلند سینمایی مسعود جعفری جوزانی و محصول سال 1371 است. كمالي صاحب تنها خانه مجلل كوچه خورشيد كه همراه همسرش نرگس خاتون از حضور يك مرد و خرسش در محله ناراضي اند، تلاش مي كنند تا او را از محله بيرون كنند. در مقابل، بچه هاي محله كه نمي خواهند تنها سرگرمي خود را از دست بدهند، با كمك خاله خراساني به دفاع از خرس برمي‌خيزند.

 


پول خارجی

«پول خارجی» سومین فیلم بلند سینمایی رخشان بنی اعتماد در مقام کارگردان و محصول سال 1368 است. مرتضی الفت کارمند ساده یک اداره، که وضع روحی و مالی ناگواری دارد، موقعی که در اطراف بازار آزاد ارز برای تعمیر اتوی برقی خانه رفته است در رؤیا می‌بیند که صاحب پنجاه هزار دلار شده و این آغاز ماجراست... .

 


جعفر خان از فرنگ برگشته

فیلم سینمایی «جعفر خان از فرنگ برگشته» به نویسندگی و کارگردانی علی حاتمی محصول سال 1366 است. این فیلم بر اساس نمایشنامه جعفرخان از فرنگ آمده نوشته حسن مقدم بازنویسی شده است، گرچه خط داستان و شخصیت‌ها همان است اما جای شخصیت‌های مثبت و منفی با هم عوض می‌شود. زمان نوشتن نمایشنامه اواخر دوره قاجار و زمانی که فیلم نشان می‌دهد اواخر دوران پهلوی است. در نمایشنامه جعفرخان شخصیتی تحصیل‌کرده، مبادی آداب معاشرت، آشنا به بهداشت فردی و داناست. در مقابل اعضای خانواده اش در ایران افرادی بی سواد، خرافاتی، دور از بهداشت و نادان هستند. اما در فیلم، جعفر خان شخصیتی غرب زده، بی عاطفه، بی ریشه، خیالاتی و نادان است اما خانواده اش در ایران (که در میان آنها فرنگ رفته‌های دیگری هم وجود دارد) افرادی هستند ریشه دار، پرعاطفه و دانا.

 


روزی که خواستگار آمد

«روزی که خواستگار آمد» پنجمین فیلم بلند سینمایی فریال بهزاد در مقام کارگردان و محصول سال 1375 است. آقاي دشتبان كه كارمند بوده، بازنشسته مي شود و اين بازنشستگي شروع اختلافات او با همسرش در خانه است. دختر دانشجوي آقاي دشتبان خواستگاري به نام مهران شكوري دارد كه در همسايگي آنهاست و از محبوبه و خانواده اش جواب منفي گرفته است، اما خواستگار ديگر محبوبه كه بهروز نام دارد مورد علاقه ي اوست و خانواده هم موافق هستند. وقتي دايي بهروز براي تحقيق به محل زندگي محبوبه مي رود آقاي شكوري پدر مهران، اطلاعات نادرستي در مورد آقاي دشتبان و خانواده اش به او مي دهد و دايي هم مظنون مي شود. با تحقيقات بيشتر، دايي از بهروز مي شنود كه پسر شكوري قبلاً خواستگار محبوبه بوده و جواب رد شنيده، پس اصل قضيه و توطئه آقاي شكوری براي دايی مشخص می‌شود و ازدواج محبوبه و بهروز سر‌می‌گيرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۵
پدر و سالار ايران بدرود
پاسخ ها
تسلیت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
خدا رحمتش کند شاه ماهی بازیگری ایران بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
گرچه برای من که دهه هفتادی هستم شناخته شده نیست و در دوره ای که ما بزرگ شدیم بازی نمی کرد اما احترام میذاریم به بازیگر نسل های قبل
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
بله بازیگر نسل های قبل بود هر نسلی بازیگران نسل خود را دارد برای دهه 70 و هشتاد چندان شناخته شده نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
وقتی بازی منش و اخلاق همچین انسانهایی با سلبریتی ها حال حاضر مقایسه میکنم اکثر موارد دچار تهو میشم
خدا رحمتش که
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
در بخشی از سریال پدر سالار در دهه ۷۰ دیدم فرزندانش با دعوت او به منزلش نیامدند که وقتی خیلی عصبانی شد و با کفش از روی پشقاب های غذا خوری رد میشد و بشقاب ها میشکستند و خانم خیرابادی خیره شده بود و ناراحت . ........
خدايش بيامرزد. چه سالي شد امسال
خداوند این هنرمند بزرگ و بزرگوار را رحمت کند. ایشان حق بزرگی به گردن هنر ایران زمین دارند.
روحشون شاد
چه ضد حالی
با سلام
خدوند این مرد و هنرمند عزیز را رحمت نماید.
وای برگ زرین خاطرات جوانی ما/ حیف شد خدا بیامرزه روحشون شاد/ متاسف شدم
خدا رحمتش کنه. هم خوب زندگی کرد هم خوب عمر کرد.در خاطره ها می ماند
واقعا متاثرشدم
روحش شاد
خدا رحمتش کنه. پشت سر هم بدبیاری و خبر بد. انگار طلسم شدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
قرار نیست همه ادمها 200 سال عمر کنند
پدرسالار سینمای ایران رفت بدیدار عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی و‌داود رشیدی. خدا استاد علی نصیریان را حفظ کند.
روانش شاد و یادش گرامی. هنرمندی برجسته بود و همواره در خاطرات به نیکی باقی خواهد ماند.
سلام روحش شاد .
اما یه خاطره از ایشان در مورد اظهار نظرش در مورد سریال طنز بسیار موفق و شادی بخش ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری بود که علی رغم استقبال عموم مردم و نیاز جامعه به نشاط و خنده متاسفانه ایشان انتقادهای زیادی به این طنز در پشت صحنه داشتند و همین انتقادات باعث حذف بخش های زیادی از این سریال و توقفآن شد که خیلی مردم را در آن زمان عصبانی کرد.
استاد نصیریان رادریابید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
چکارش کنیم؟ یه عمر خوشی ش رو کرده
بذاریمش تو آبنمک؟
اگه راست میگی من جوون بی پول را دریاب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
هر انسانی یه عمری دارد و در یک زمانی میمیرد و نمیشه از مرگش هم جلوگیری کرد بارها هم از استاد نصیریان تقدیر شده
دریافتن و..نداره
به قول دوستمون جوانان بیکار کنونی را باید دریافت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
دمت گرم1758
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
ارزش یک فردی درسن وموقعیت استاد نصیریان بمراتب بیشتر از یک جوان بی تجربه هست اینها گنجینه های معنوی وفرهنگی ماهستند وباید تادرقیدحیات هستندمورد احترام و توجه قرارگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
عزیز17:58
, شما هم هنرت رو نشون بده تا شماروهم دریابیم
برای مردمت چقدر مفید هستی ؟
ناشناس
| Turkey |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
کسی نگفت که به آقای نصیریان بی احترامی بشه اما ایشون زندگیشون را باهمه لذات گذرونده و الان هم کم وکسری ندارند
طرز تفکر شما در مورد جوانان خیلی خطرناکه،جوان اگه بی تجربه است در عوض پرانرژی هستند
با همین حرفها جوانان را پیر و نابود کردید
نقش وزیر اعظم در سلطان و شبان رو خیلی دوست داشتم..
"قبله عالم به سلامت ولی مقبول نمی افتد.."
خدا رحمتش کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
ايشان نقش خواب گزار بازي كردن
نقش وزير اعظم را مرحوم محمد مطيع بازي كردن كه چند سال پيش دركذشتن
خدا وند هر دو را رحمت كند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
خواب گذار اعظم بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
یاد حکایت عشق مار و شیلنگ افتادم
خدا رحمتش کنه . همیشه برای ما زنده ست .
اللهم اغفر المؤمنین و المؤمنات
و المسلمین و المسلمات
الاحیاء منهم و الاموات
خدا بیامرزدشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
حشر ایشان با صالحان آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
ترجمه: ای خداوند من مردان و زنان با ایمان و مردان و زنان مسلمان و زندگان و درگذشتگان آن ها را بیامرز
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
از اساتید فقط موند نصیریان ، تا میتونیم ازش تقدیر کنیم و تا هست دوستش داشته باشیم و بهش آرامش بدیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
بارها از ایشون تقدیر شده همه هم دوسش دارن آرامش هم داره
ولی اونایی که الان پول اجاره خونه ندارن را نه کسی توجهی بهشون میکنه نه دوسشون داره نه ارامش دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
تقدیر از هنرمندان واقعی به پول اجاره خونه چه ربطی داره ؟ برو مجلس به آقای قالیباف بگو
ای بابا همه که فوت شدن هیچکی نموند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
اینطوری هم نیست نسل عوض شده بارها و نسل جدید اومده
خداوند رحمت فرماید انشالله
چرا دیگه از این بازیگرهای بزرگ نداریم؟؟؟
چرا دیگه از این بازیگرهای بزرگ نداریم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
برای اینکه انسان بزرگ دیگه نداریم
ناشناس
| Ukraine |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
پرویز پرستویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
شما انسان شناس نیستی وگرنه انسان های بزرگ توی جامعه ما زیادند.
خدا رحمتشون کنه، بازیگرهای قدیمی که خاطرات کودکی، نوجوانی و جوانی ما هستن یکی یکی از میان ما میرن و متاسفانه کسی به فکرشون نیست.
روحشون در آرامش ابدی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
فقیر هم زیاد تو ایران داریم که کسی به فکرشون نیست
آخرین بازمانده نسل طلایی سینمای ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
خیر، جناب نصیریان عمرشان دراز باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
سینمای ایران هیچ دوره طلایی نداشته
روحشان شاد، به فرهنگ و هنر ایران و مردم خدمت کردند و مایه فخر ما بوده و خواهند بود. یادش سبز و گرامی.
کاش حاکمان ما نیز کمی از آنها یاد بگیرند و مردم بخاطر خدماتشان یادشان کنند، افسوس و صد افسوس...
خداوند روحش را قرین شادی کند. عمگین شدیم.
خدا رحمتشان کند بازگشت همه ما بسوی پروردگار است.خدایا چنان کن سرانجام کار ، تو خشنود باشی و ما رستگار
پیش فرض کلیپ ها رو با هم با لود شدن صفحه گذاشتید روی پلی
یعنی واقعا درج پیام های بازرگانی ویدیویی در این خبر مهم ناراحت کننده ، نهایت بی سلیقگی و توهین به روح پرفتوح استاد کشاورز و دوستداران داغدارشه .. به محض باز کردن صفحه ، یک سری صداهای نامعلوم و درهم و گوشخراش به گوش میرسه .. واقعا شرم آوره که این تبلیغات چندش آور در این خبر مهم که بازدید میلیونی میخوره درج شده و از خبر فوت استاد کشاورز به این روش چندش آور درآمدزایی بشه.. خجالت آوره
درسته که نسل طلایی هنرمندان ایران یا خانه نشین شدند یا غریبانه از بین ما رفتند ولی خدا برکت بده به لشکری از هنرمندنماهای بی هنر اینستاگرامی و سلبریتی هاو مداحان
ضمن تسلیت به هموطنان هنردوست وهنرمندان وآرزوی امرزش روح نامبرده تقاضای کوچکی ازسایت محترم تابناک داریم وآن اینستکه چه خوب است وخوب بودتاافرادمفیدبحال جامعه چه ازنظرهنری وچه وعلمی وامثالهم تازمانیکه درقیدحیاتندموردتقدیروتجلیل قرارگیرندونه پس ازمرگشان ومتاسفانه درزمان حیاتشان اکثرشاهدتوهین به این قبیل بزرگانیم شما پس ازمرگ هرچه تجلیل کنیدومجسمه بسازیدیک شاهی برای ازدنیارفته ارزش نداردبه انسانهاتاهستنداحترام کنید
روحش شاد. بازی ایشان در فیلم کمال الملک جاودانه است.
خدا رحمت کند استاد کشاورز رو با آثار فاخری که از خود به یادگار گذاشتند. همه نقشهای ایشون رو دوست داشتم اما بازی در نقش شعبون استخونی بدلیل فیزیک ایشان و سختی کار در برخی صحنه های اکشن، فراموش نشدنی است.
روحش شاد
کشور ایران کم کم از وجود هنرمندان بزرگ و هنر واقعی بی نصیب می گردد .و امثال ت.ت.ل.و جایگزین انها میشوند . در این زمینه هم قافیه را باخته ایم .
خداوند رحمتشون كند،نقش آفريني ايشان در فيلم دايي جان ناپلئون در نقش دايي جان سرهنگ واقعا جالب بود، همچنين بادي كنيم از ساير بازيگران اين فيلم كه متاسفانه به رحمت خدا رفته اند: عبدالحسين نقشينه، پرويز فني زاده، پروين سليماني و نصرت الله كريمي
خدا بیامرزدشون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی