بازدید 10118
۴
خضریان:

دلیل رشد قارچ گونه مدارس لاکچری چیست؟

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد که وظیفه حکومت فراهم کردن وسایل آموزش رایگان تا پایان تحصیلات متوسطه است، اما روز به روز با رشد مدارس لاکچری از این هدف فاصله گرفته ایم.
کد خبر: ۹۸۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 14 June 2020


به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا، علی خضریان در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی مسائل و مشکلات فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حقوق شهروندی در مصادیق مختلفی قابل توجه است از جمله در جهت آموزش و پرورش رایگان با کیفیت تا ورود به دانشگاه ها باید محقق شود. قانون اساسی نیز بر این امر صحه گذاشته است.

وی اظهار کرد: بر اساس بند 2 اصل 3 قانون اساسی دولت موظف است همه امکانات آموزش و پرورش رایگان را فراهم کند. بر اساس اصل 19 قانون اساسی مردم ایران از هر قومی از حقوق مساوی برخوردارند. بر اساس اصل 30 قانون اساسی دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای دانش آموزان فراهم کند؛ چرا شاهد رشد قارچ گونه مدارس لاکچری و غیر انتفاعی هستیم؟

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم تصریح کرد: در ابتدا هدف تاسیس مدارس غیرانتفاعی کمک به آموزش و پرورش بود اما به مرور زمان از آموزش رایگان و قانون اساسی فاصله گرفتیم؛ اینکه بخشی از جامعه که وضعیت مالی خوبی دارند به گونه ای متفاوت آموزش دیده و بخش کم توان از برخی امکانات آموزشی با وجود فرزندان بعضا با استعدادتر محروم بمانند، قابل توجیه نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: درصد قبولی و ورودی به دانشگاه ها در چند سال اخیر نشان می دهد که رتبه های برتر رشته های مختلف همگی فارغ التحصیلان مدارس غیر انتفاعی بودند.

خضریان در ادامه مدعی شد: ارتباط برخی از مسوولان سابق و فعلی این وزارتخانه با این مدارس باعث شده تا صدای مردم نیز در برابر اخذ نرخ های افسارگسیخته به جایی نرسد.

وی با بیان اینکه در حوزه تشکیلات سازی در این مدارس که رویه فکری خاصی را دنبال می کنند چه کاری شده است؟ مدعی شد: انجمن حجتیه با تاسیس برخی از مدارس غیر انتفاعی در حال تشکیلات سازی است باید در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
فاصله طبقاتی،نابرابری/بی عدالتی /
ماشین لاکچری، خانه لاکچری، غذای لاکچری، مدرسه لاکچری....قبرستان لاکچری!
این نماینده قابل تقدیره مهم نیست چه تفکری داره راست چپ اصولگرا مهم اینکه حرف دل اکثریت مردم ومیزنه هرچند هم ترتیب اثر ندهند متاسفانه پولهای رانت باعث ترویج اشرافیت در کل جامع شده است .
این بابا مثل اینکه تازه به این مملکت تشریف اورده یا فکر کرده اینجا سویس است. بابا جان اصلا یک طبقه بسیار بسیار مرفه جدیدی از فرزندان و نوادگان مسئولین تشکیل شده است که نگو و نپرش . حالا تو به فکر مدارس هستی؟ بعد با کدام پول می خواهی عدالت برقرار کنی؟ مگر دیگر پولی در این مملکت مانده است؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار