بازدید 17974

هشدار‌سازمان‌جاسوسی‌کانادا‌پیش‌از‌دستگیری‌مدیر‌هوآوی

بر اساس اسناد جدیدی که در پرونده دستگیری مدیر مالی شرکت هوآوی توسط کانادا به چشم می‌خورد سازمان جاسوسی کانادا نسبت به بدتر شدن رابطه با چین و شکل‌گیری شوک جهانی در پی این اقدام هشدار داده بود.
کد خبر: ۹۸۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 13 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس به نقل از رویترز، بر اساس اسناد جدیدی که در پرونده دستگیری منگ وانژو، وجود دارد، سازمان جاسوسی کانادا نسبت به تبعات دستگیری وی به عنوان مدیر مالی شرکت هوآوی توسط دولت کانادا و تیره شدن روابط با چین هشدار داده بود.

این سازمان پیش از دستگیری منگ گفته بود که این مسئله به شکل‌گیری شوک در جهان منجر خواهد شد و روابط با چین را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این سند نشان می‌دهد که سازمان اطلاعات کانادا در ماه دسامبر ۲۰۱۸، منگ وانژو را در فرودگاه ونکوور زمانی که می‌خواست به سمت یک کشور ثالث تغییر پرواز دهد دستگیر کرده است.

این سازمان گفته است که دستگیری منگ به درخواست اداره تحقیقات فدرال آمریکا انجام شده و در زمان رسیدن وی به فرودگاه ونکوور اجرایی شده است.

وکیل منگ با استناد به این گزارش می‌گوید دستگیری این مقام هوآوی در قالب یک توطئه انجام شده است.

منگ متهم است که در همکاری با ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه تهران توسط شرکت هوآوی دخیل بوده است.

وکلای منگ می‌گویند با توجه به آنکه در زمان همکاری شرکت هوآوی با ایران، اوتاوا تحریمی علیه تهران اعمال نکرده بود منگ جرمی مرتکب نشده و باید آزاد شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل