بازدید 53255

وزارت کار: متقاضیان وام کرونا به بانک خود مراجعه کنند

وزارت کار: متقاضیان وام کرونا به بانک خود مراجعه کننداز امروز متقاضیان دریافت تسهیلات کرونا که قبلا در سامانه کارا ثبت نام‌ کرده‌اند می‌توانند به شعبی که در سامانه اعلام کرده مراجعه و وام خود را دریافت کنند.
کد خبر: ۹۸۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 13 June 2020

به گزارش تابناک، برابر اعلام معاونت اشتغال وزارت کار بیش از ۷۵ هزار پرونده درخواست وام در بانک‌های بیست گانه کشور تشکیل و در توافق با بانک مرکزی انتخاب شده و با رایزنی‌های صورت گرفته قرار شده تسهیلات مذکور با شرایط آسان‌تر و بدون اعمال سختگیری در اختیار متقاضیان و وام گیرندگان قرار گیرد.

علیرغم آنکه هیچ محدودیتی برای ثبت‌نام متقاضیان و کارفرمایان در سامانه کارا وجود ندارد اما با توجه به آنکه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تسهیلات مذکور تا پایان تیرماه قابل پرداخت خواهد بود متقاضیان در صورت تمایل به دریافت وام باید هرچه زودتر به سامانه کارا مراجعه و ثبت نام کنند.

در حال حاضر ۲۰ بانک در پرداخت تسهیلات کرونا مشارکت دارند و مجموع تسهیلات پیش‌بینی شده برای این طرح، ۴۹ هزار میلیارد تومان با نرخ سود ۱۲ درصد است که تاکنون بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان از این اعتبار عملیاتی شده است.

در بحث میزان وام و تسهیلات پرداختی سه نوع پرداخت تسهیلات با مبالغ ۱۶، ۱۲ و ۶ میلیون تومان وجود دارد؛ وام ۱۶ میلیون تومانی مختص متقاضیان و کارفرمایان بنگاههایی است که به دستور دولت و به اجبار تعطیل شده‌اند و از امروز با مراجعه به شعبی که خود اعلام کرده‌اند می‌توانند به ازای هر نفر شاغل مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام دریافت کنند. وام ۱۲ میلیون تومانی به کسب و کارهایی تعلق می‌گیرد که در بحران کرونا فعال بوده و تعطیل نشده‌اند که این بنگاه‌ها می‌توانند به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان وام بگیرند. رانندگان مسافربر درون‌شهری و برون‌شهری که بیمه خویش‌فرمایی هستند نیز می‌توانند وام شش میلیون تومانی بگیرند.

نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد بوده و مراحل پرداخت آن به کارفرمایان از این ماه و به تدریج صورت می پذیرد. دوره بازپرداخت تسهیلات نیز پس از یک دوره تنفس از مهرماه سال جاری و به مدت دو سال است و وثایقی که برای دریافت تسهیلات توسط بانکها دریافت می شود، متفاوت و با ارائه سفته و معرفی ضامن خواهد بود.

تسهیلات حمایتی کرونا از ۱۲ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان است

تسهیلات حمایتی کرونا از ۱۲ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان است که برای دریافت تسهیلات زیر ۱۶ میلیون تومان، ارائه سفته یا چک توسط متقاضی کافی است. تسهیلات ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومانی سفته متقاضی و یک ضامن می‌خواهد. برای تسهیلات ۴۸ تا ۱۲۰ میلیون تومانی علاوه بر سفته فرد متقاضی دو ضامن و برای تسهیلات ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی علاوه بر سفته سه ضامن نیاز است. برای دریافت تسهیلات بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هم، ارائه تضمین از سوی صندوق ضمانت و ارائه وثایق متعارف به تشخیص بانک الزامی است.

پیش از این مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت کار گفته بود مبنای پرداخت وام، شاغل بودن نیروی کار و تعدیل نشدن وی و داشتن بیمه پردازی تا قبل از شیوع کرونا است و تسهیلات حمایتی به واحدها و کارگاههایی اختصاص می‌یابد که نیروهای کار در آنها شاغل و بیمه باشند.

آنطور که ازوجی گفته شرط پرداخت تسهیلات حمایتی به بنگاههای آسیب دیده از کرونا، حفظ اشتغال موجود است. واحدهایی که کد بیمه و پروانه کسب داشته باشند هیچ مشکلی در دریافت تسهیلات نخواهند داشت ولی آن دسته واحدهایی که فاقد بیمه هستند، روند پرداخت تسهیلات به آنها ظرف چند ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، با توجه به اعلام معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارفرمایان و متقاضیان دریافت تسهیلات کرونا از امروز باید به شعبی که در سامانه کارا معرفی و انتخاب کرده مراجعه و مراحل دریافت وام خود را دنبال کنند.

در حال حاضر ۱۴رسته اصلی کسب و کار و ۵۵۰ زیر رسته مشمول دریافت تسهیلات کرونا هستند که این یک میلیون و ۲۰۰ هزار بنگاه را شامل می‌شوند. برابر آمارها تاکنون بیش از ۲۲۸ هزار بنگاه در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۲۶ هزار بنگاه واجد شرایط دریافت وام شناخته شده‌اند.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر