بازدید 119625

در سیاتل آمریکا چه خبر است؟ / ترامپ: اگر شهر را پس نگیرید، من انجامش می‌دهم/ حمله شهردار سیاتل به ترامپ

اعتراضات در آمریکا وارد مرحله جدید و جدی تری شده است و در تازه‌ترین تحولات، شاهد بروز ناآرامی‌ها در شهر سیاتل و تصرف بخش‌هایی از این شهر به دست معترضان بوده ایم. شبکه سی. ان. ان بامداد جمعه گزارش داد: رسانه‌های دست راستی آمریکا می‌گویند، شبه‌نظامیان وابسته به گروه «آنتیفا» بخش‌هایی از شهر سیاتل را به تصرف خود درآورده، اما مقام‌های محلی روایت دیگری را بیان کرده‌اند.
کد خبر: ۹۸۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 12 June 2020

در سیاتل آمریکا چه خبر است؟/ ترامپ: اگر شهر را پس نگیرید، من انجامش می دهم/ حمله شهردار سیاتل به ترامپ

بین الملل تابناک: اعتراضات در آمریکا وارد مرحله جدید و جدی تری شده است و در تازه ترین تحولات، شاهد بروز ناآرامی ها در شهر سیاتل و تصرف بخش هایی از این شهر به دست معترضان بوده ایم.

در سیاتل چه خبر است؟

 شبکه سی.ان.ان بامداد جمعه گزارش داد: رسانه‌های دست راستی آمریکا می‌گویند شبه‌نظامیان وابسته به گروه «آنتیفا» بخش‌هایی از شهر سیاتل را به تصرف خود درآورده اما مقام‌های محلی روایت دیگری را بیان کرده‌اند.

این رسانه تأکید کرد، خبرهایی از این دست به شدت اغراق‌ شده هستند. 

سی‌ان‌ان در عین حال تأیید کرده که تظاهرات‌کنندگان «بخش کوچکی» از سیاتل را اشغال و آن را «منطقه خودمختار» اعلام کرده‌اند.

سی‌ان‌ان نوشته که ساختمان اداره پلیس سیاتل بعد از چند روز زد و خورد میان معترضان و مأموران تخلیه شده است.  

این رسانه نوشته به رغم این ادعاها مبنی بر اینکه اعضای گروه «آنتیفا» در حال پرسه‌زنی در خیابان‌های سیاتل هستند در رسانه‌های دست‌راستی بزرگ نمایی شده‌اند. 

دفتر شهردار سیاتل هم در بیانیه‌ای گفته شواهدی مبنی بر حضور اعضای مسلح گروه آنتیفا وجود ندارد. 

در سیاتل آمریکا چه خبر است؟/ ترامپ: اگر شهر را پس نگیرید، من انجامش می دهم/ حمله شهردار سیاتل به ترامپ

روزنامه «نیویورک‌تایمز» ماجرا را این طور شرح داده است: «در خیابان‌های مجاور یک مرکز پلیس در محله کپیتال هیل، به مدت یک هفته میان معترضان و افسران پلیس درگیری‌های شبانه‌ای جریان داشت که گاه با پرتاب گاز اشک‌آور به پایان می‌رسد. پلیس سیاتل، چند روز  پیش در هفته جاری به دلیل شدت گرفتن انتقادها از تاکتیک‌هایش برای متفرق کردن معترضان، یک امتیاز به معترضان داد: قرار شد مأموران پلیس، ساختمان اداره پلیس را تخلیه کرده و به معترضان اجازه بدهند در بیرون برای خودشان آزادانه جولان دهند.»

نیویورک‌تایمز نوشته، معترضان این فرصت را غنیمت شمردند و با قرار دادن موانعی در چند خیابان، چندین بلوک شهر را به تصرف خودشان درآورند. این منطقه از شهر اکنون به نام «منطقه خودمختار کپیتال هیل» شناخته می‌شود. 

نیویورک‌تایمز نوشته، روی درب ورودی این اداره پلیس که اکنون خالی است، تابلویی نصب و نوشته شده است: «این مکان اکنون متعلق به مردم سیاتل است.» 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به حوادث جاری در این شهر واکنش نشان داده است.  او از معترضان به عنوان «آنارشیست‌ها» یا «تروریست‌های داخلی» یاد کرده و گفته که آنها شهر را گرفته‌اند در حالی که «جی اینسلی» فرماندار واشنگتن حتی از این موضوع خبر ندارد. 

واکنش تند ترامپ

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در پیامی توئیتری، شهروندانی را که در ایالت واشنگتن در اعتراض به قتل جورج فلوید توسط پلیس به خیابان‌ها آمده‌اند، «آشوبگران زشت» خواند و از فرماندار ایالت واشنگتن و شهردار سیاتل خواست با آنها برخورد کنند.

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «جِی اینسلی فرماندار چپ افراطی ایالت واشنگتن و شهردار سیاتل، طوری به بازی گرفته و دست انداخته شده‌‌اند که هرگز کسی در کشور فوق‌العاده ما شاهد چنین چیزی نبوده است.»

وی افزود: «همین حالا شهرتان را پس بگیرید. اگر این کار را نکنید، من انجامش می‌دهم. این یک بازی نیست. این آشوبگران زشت باید فوراً متوقف شوند. بجنبید!»

ترامپ چهارشنبه شب در توئیتی معترضان در سیاتل را «تروریست‌های داخلی» نامیده بود. وی در توئیتی نوشت: «تروریست‌های داخلی سیاتل را که البته اداره آن در دست دموکرات‌های چپ‌گرای افراطی است اشغال کرده‌اند. نظم و قانون!»

حمله شهردار سیاتل به ترامپ

«جِنی دورکان» شهردار سیاتل به تهدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده، مبنی بر اعزام نظامیان ارتش به این شهر برای سرکوب معترضان و تظاهرات‌کنندگان علیه نژادپرستی و خشونت آمریکا واکنش نشان داد.

به نوشته «رویترز»، دورکان طی نشست خبری در دفتر کار خود، گفت: اعزام نیروی نظامی توسط ترامپ به سیاتل، غیرقانونی و خلاف قانون اساسی آمریکاست.

در سیاتل آمریکا چه خبر است؟/ ترامپ: اگر شهر را پس نگیرید، من انجامش می دهم/ حمله شهردار سیاتل به ترامپ

وی اما توضیح نداد که مسئولان سیاتل چگونه و چه زمانی قصد دارند، معترضانی را که بخش‌هایی از این شهر را تصرف و اعلام خودمختاری کرده‌اند، متفرق کند.

شهردار سیاتل در این نشست خبری توضیح داد: «اعزام نیروی نظامی به سیاتل، غیرقانونی و خلاف قانون اساسی است. هیچ تهدید فوری درباره تهاجم به سیاتل وجود ندارد».

به نوشته رویترز، دورکان با بیان اینکه تمام آمریکایی‌ها حق دارند، مسئولان و دولت این کشور را به چالش بکشند، اظهار داشت: «ما به کسی نیاز نداریم، از جمله رئیس‌جمهور، که بیش از این تفرقه‌افکنی کرده، اطلاعات نادرست و بی‌اعتمادی را ترویج دهد».

وی در انتقاداتی شدیداللحن علیه ترامپ، تصریح کرد: «یکی از چیزهایی که این رئیس جمهور درک نمی‌کند، این است که گوش دادن به مردم یک ضعف نیست، بلکه قدرت است. از نظر یک رهبر واقعی، تظاهرات سراسری... فرصتی برای آمریکا خواهد بود تا ملتی بهتر بسازیم».

این مسئول آمریکایی همچنین تاکید کرد، برای اطمینان از اینکه تهدید ترامپ برای تهاجم ارتش به سیاتل انجام نخواهد شد، با «جِی اینزلی» فرماندار ایالت واشنگتن صحبت خواهد کرد.


دو هفته قبل یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه‌سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از زمان شروع اعتراضات تاکنون چندین بار مستقیم و غیرمستقیم معترضان را تهدید کرده است. وی اصرار دارد که برای سرکوب اعتراضات، علاوه بر نیروهای پلیس و نیروهای گارد ملی آمریکا از نیروهای ارتش نیز استفاده کند.

ترامپ دوشنبه گذشته در اوج اعتراضات علیه نژادپرستی ساختاری در آمریکا، در یک نشست ویدیویی با فرمانداران ایالات‌ این کشور اعلام کرد که دولتش قصد دارد، هزاران تن از معترضان به قتل یک شهروند سیاه پوست توسط پلیس را بازداشت و اعتراضات را به‌شدت سرکوب کند.

روز شنبه نشریه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید گزارش داد که دونالد ترامپ خواستار استقرار ده هزار نیروی ارتش در پایتخت آمریکا برای کمک به سرکوب اعتراضات بوده است، اما ویلیام بار دادستان کل، مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کاخ سفید با استقرار نیروهای رزمی ارتش در شهر واشنگتن مخالفت کرده‌ و در نهایت ترامپ از تصمیم خود عقب‌نشینی کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۰۱
انتشار یافته: ۵۳
الان ۱۰ روز است سیاهان و رنگین پوستان آمریکا را به آشوب کشیده اند و حتی شهرها را اشغال کرده اند اما خون از دماغ یک نفر نیامده بنازم به این پلیس خویشتندار و مردمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
اگه هزار نفر هم کشته بشن آدمایی مثل تو نمی بینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
منم دیدم خبری نیست
همه زنده اند
حتی روی دیوارها هم اسپری نزدن بلکه بنر درست کردن و زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
یا ابوالفضل پلیس خویشتندارومردمی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
وات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
آخی. خیللللی مهربون هستند ، اغتشاش گران هم ، همشون اسلحه گرم حمل میکنند، کنارش هم بمب دستساز با قمه و چاقو ، اون چندتا کلیپی هم که از » خوشونت دیدید پلیس امریکا نبودن، اونها« پلیس نما بودند. د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
داداچ عینکتو برداری میبینی که هر روز دارن کتک میزنن با ماشین مردم را زیر میگیرند با باتوم به سر و صورت مردم میکوبند ولی از انجا که شما دوست نداری اینها رو ببینی عینک خوش بینی که چه عرض کنم .........
اغتشاشگران از مردم آمریکا جدا هستند
هیچ خبری نیست. خبری هم اگه باشه عین دموکراسیه. تابناک بیخود شلوغ بازی در نیار
«یکی از چیزهایی که این رئیس جمهور درک نمی‌کند، این است که گوش دادن به مردم یک ضعف نیست بلکه قدرت است. از نظر یک رهبر واقعی، تظاهرات سراسری... فرصتی برای آمریکا خواهد بود تا ملتی بهتر بسازیم».
شماها بزرگش میکنید
دموکراتها عمدا تو شهرایی که دست خودشون اجازه میدن اعتراضات و آشوب ادامه داشته باشه تا به ضرر ترامپ تموم شده
کم کم دارد وارد فاز جنگ نظامی می شود این کشور ومانند 30 سال پیش کشتار صد ها هزار نفری را می توان تصور کرد اگر وضع ادامه دار باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
خیلی از مرحله پرتی تا حالا یک نفر نمرده ارزوی مرگ صد ها !هزار نفرو داری
سیاتل ولش کن
در لواسان‌چه خبر است
در یاداوران چه خبر است
دلار چند است
.
.
.
.
شهردار خانم سیاتل از ترس و ضعف گفته «اعزام نیروی نظامی به سیاتل، غیرقانونی و خلاف قانون اساسی است». ولی فرماندار خانم مقتدر شهر قدس استان تهران فرمان تیر علیه معترضان داد و به گفته خودش «دستور داد هرکس از در فرمان‌ داری رد شد، بزنند.» همین است که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
در تامین اجتماعی چه خبر است؟ پول بیکاریمون رو بدین. سه ماهه که دولت داری تعلل میکنه.
نمیخواد به فکر شهرهای امریکا و فرانسه و یمن و لبنان و فلسطین و سوریه و .... باشید ! کمی به فکر ایران باشید که مردمش از بدبختی خود را حلق اویز نکنند و به راستی اگر دلسوزی تان واقعی بود چرا برای مردم اکراین دلسوزی نکردید زمانی که روسیه به کریمه حمله کرد یا وقتی چین ایغورها را نسل کشی میکرد صدا ازتون بلند نشد !؟ اتفاقا ایغورها مسلمان هم بودند!
ان شاء الله تجزیه آمریکای قلدر را بزودی جشن خواهیم گرفت...
اگه ترامپ رای نیاره و یه ادم بهتر بیاد سر کار و امریکا برگرده به برجام و تحریمها رفع بشه اونوقت چهره دلالهای ماشین و خونه دیدنیه با دلالهای دلار . ولی اگه رای بیاره و دوباره رییس جمهور بشه بازم چهره این دلالها و ملت یازم دیدنیه
هر وقت فهمیدید در ایران چه خبر هست بعد سراغ بقیه دنیا برید
در آمریکا یکی مرد و یکی مردار شد و ترامپ بغضب بانکها دچار شد!
بوی تعویض ترامپ توسط بانکهای وال استریتی بمشام خیلی خوش آیند می آید.
ولی این پایانی از یک شروع دردناکی میتواند گردد که ترو خشک را بایکدیگر در سراسر جهان بسوزاند. در عین حال تنها راه برون رفت از امراز ایدز ابولا و کرونایی همراه با افول آمریکا بعنوان سرکردگیِ امپریالستهای تاکنون غربی!!
تنها راه نجات انقلاب است انقلاب است انقلاب.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
ای خدا شفا شفا
تف بذات دموکرات ها که چقدر سیاستشون کثیفه .....جمهوری خواها هرچقدر کثیف باشن ولیبه نجسی اینا نمیرسن که کشور و مردم خودشونو کردن طعمه برای اینکه حزب رقیبشو بکوبه ....و چقدر این حرکت اشناس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
سینه سوخته ترامپ
امریکا بزودی دجار فروپاشی میشود. بنده بارها و بارها و حتی بارهاتر در همین تریبیونگ اعلام کرده ام که عمر امریکا بسر آمده و کمتز از یکسال دیگر نابود میشود و ما قدرت اول جهان میشویم و لذا بنده 18 شرط تعیین کردم که با امریکا مکاذره کنیم از جمله تسلیم و تحویل ترامپ برای اعدام
جالب است کسی کشته نمیشه
آیا آقای زیبا کل ام و سایر عاشقان دمکراسی آمریکایی حرفی برای گفتن دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
شما گوش شنیدن داری ،فکر نکنم
اوووف بدو بدو امریکا فروپاشید بدو تابی
اونجا رو ولش کنید میدونید تو ایران از گرونی چه خبره
مرگ بر امریکا
مرگ بر روسیه
مرگ‌ بر انگلیس
وقتی رهبری گفتند آمریکا رو به افول است عده ای پوزخند زدند ولی واقعیت اکنون عیان شده است. احتمال سقوط آمریکا بالا رفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
بعضي جهان بينيشون اونقدر زياده كه جلو باى خودشون رو نميتونند ببينند
«یکی از چیزهایی که این رئیس جمهور درک نمی‌کند، این است که گوش دادن به مردم یک ضعف نیست بلکه قدرت است...».
نزدیک به چهارهفته تظاهرات سراسری بدون قطع شدن حتی یک ثانیه اینترنت ، بدون کشته شدن حتی یک نفر

اینجوری میشه دموکراسی و آزادی بیان رو بهتر درک کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
بدون کشته شدن یه نفر؟ جک نگو دیگه
یاد خانم فرماندار بخیر در سیمای میلی علنی گفت به پلیس دستور دادم اگر مردم داخل آمدند به انها شلیک کنند.
گروه تروریستی آنتی فا درسوریه آموزش دیده است اینها خوارج دوران ما هستند هرج ومرج طلبند
از اعتراضات آبان ماه چه خبر ؟؟
بالاخره تعداد قربانیان ۱۵۹۰ نفر بود
و یا ۲۳۵ نفر ؟
مرگ بر آمریکا
ازین زاوبه نگاه کنید شهردار یه شهر آمریکا انقدر استقلال داره که میتونه با ریس جمهور مخالفت کنه.مقتیسه کنید با شهردار ماهشهر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
دقيقا،مهمترين نكته اش همينه
انشاا... روزی بقیه شهرهاشون باشه
خبر گزاری های ما توان پوشش اخبار اونا رو هم ندارن حالا اگر دهی در ایران بود
کاش شلوغی های آبان هم با این دقت پوشش میدادین :)
به ما چه در سیاتل آمریکا چه خبره.
خدا را شکر که آتش به جان منبع شرارت جهان آمریکا افتاده و مدعیان دروغین حقوق انسانها که گوش جهان را کر کردهاند و همیشه به جهان درس دمکراسی وبرابری وآزادی میدادند در گرداب خود خواهی وآدم کشی گرفتار آمدهاند شاید برای عدهای قلیل ـمریکا بهست موعود تلقی شود ولی برای ساکنا ن سیاهپوست آن جهنمی است که حقوقشان پایمال وبا اندک اعتراضی کشته میشوند که نمونه آن چندی پیش اتفاق افتاد و دست آویزی شد که ماهیت اصلی حاکمان ضدبشری آمریکا رو شود وشاید از این گذر تحولی عظیم که به فروپاشی این قدرت جهنمی و ضد جهانی و شیطان صفت انجام پذیرد که تا جهان از دست ستمکار هزار چهره و فریبکار نفس راحتی بکشد انشالله من دیگر زورگویان و حاکمان وزیاده خواهان جهانی را نیز بگیرد .....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
اروم باش به اعصاب خودت مسلط باش ،،یه سر هم برو زورخونه تا درک کنی زور چی هست،،
چه خبریه نکنه رهن برا اجرا خونه ۴۰متری شده ۱۰۰ملیون؟
هیچ خبری نیست ، به نظر می رسد جامعه مدنی قوی آمریکا ترامپ را می اندازد
امریکا فرعون زمان ما بود
برادر محترم!چرا میگی بدون کشته!؟ اینا واقعیت هارا سانسور می کنند دیگه چه اتفاقی باید بیفته تا شما باور کنید؟ در آمریکا روزانه صدتا قتل و تجاوز رخ میده اما علنی نمیشه امثال قتل جورج فلوید هرروز داره صدها مورد به دست این قداره بندان نظام دروغ و تزویر در آمریکا و سایر نقاط جهان اتفاق می افته باز یه عده ای خودشون را به ندیدن و نشنیدن می زنند تورابه خدا یه مقدار سواد و درک و بصیرتتان را بالا ببرید.تاریخ معاصر کره زمین از دست این کفتاران آمریکایی آسایش و آرامش نداره باز شما توجیه و دفاع می کنی؟!
در جواب بعضی از کامنت نویسان می خواهم بنویسم
این که دولت آمریک تروریست هست شکی نیست ، این که مستکبر هم هست شکی نیست .
ولی یادمان باشد تحلیل غلط نتیجه غلط می دهد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی