بازدید 20474

بیانیه خانه کارگر خوزستان درباره خودکشی کارگر نفتی

خانه کارگر استان خوزستان، با صدور بیانیه‌ای نسبت به خودکشی یک کارگر نفتی در هویزه واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۸۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 12 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا از خوزستان، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با نهایت تأسف و تأثر با خبر شدیم که یکی از کارگران شرکت نفتی نظم آفرینان ایمان دشت آزادگان، روز گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی و معوقه مزدی اقدام به حلق‌آویز نمودن خود در محل کار نمود.

خانه کارگر استان خوزستان ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده آن مرحوم، هرگونه اقدامی که باعث برهم زدن امنیت اقتصادی، روانی و خانوادگی کارگران شود را محکوم می‌نماید.

همچنین از متولیان امر، ازجمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین دستگاه قضایی استان خوزستان می‌خواهیم که سریعاً ابعاد پنهان این حادثه‌ی تلخ و غم‌انگیز را روشن نموده و با مسببین آن برخورد قانونی نمایند.

زندگی، شیرین‌تر از آن است که با یک تلنگر، شخصی بخواهد به این نعمت خدادادی پایان بدهد، مگر اینکه فشارها به حدی برسد که از توان و تحمل قشر آسیب‌پذیرجامعه کارگری خارج باشد.

ازاین‌رو لازم و ضروری است که تمامی نهادهای ذی‌ربط و همچنین کارفرمایان که امور خود را به بخش خصوصی و پیمانکاران واگذار می‌نمایند، موظف هستند پاسخگوی این اتفاق ناگوار باشند و از پیمانکارانی استفاده نمایند که پرداخت حد اقل ۶ ماه حقوق و مطالبات کارگران را داشته باشند و به قانون کار جمهوری اسلامی ایران، پایبند باشند.

نظارت مستقیم و نحوه برخورد پیمانکاران با کارگران، مستقیماً بر عهده دستگاه نظارت (کارفرما) می‌باشد، و نباید نسبت به مشکلات کارگران بی‌تفاوت باشند.

خانه کارگر استان خوزستان بر اساس وظیفه‌ی ذاتی خود، پیگیری مطالبات به‌حق و قانونی جامعه کارگری علی الخصوص این عزیز از دست رفته خواهد بود تا انشاالله مِن‌بعد شاهد اتفاقات تلخ دیگری از این قبیل نباشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر