بازدید 3360

ورشکستگی شرکت مشارکت کننده در سواپ نفت ونزوئلا

کد خبر: ۹۸۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۷ 03 June 2020

یک شرکت مکزیکی که برنامه سواپ نفت ونزوئلا با آب را به اجرا گذاشته بود، اعلام ورشکستگی کرد و از خاتمه این قرارداد توسط نیکلاس مادورو خبر داد.

به گزارش ایسنا، شرکت مکزیکی "لیبره ابوردو" با اشاره به این که در ماههای اخیر با چالشهای فراوانی شامل سقوط قیمت نفت و فشار دولت آمریکا برای توقف فعالیتش روبرو شده است، اعلام ورشکستگی کرد.

قرارداد بین این شرکت مکزیکی و دولت ونزوئلا شامل سواپ میلیونها بشکه نفت خام در ازای غذا و آب سال گذشته امضا شد و از آن زمان هیچ پرداخت نقدی در خصوص این قرارداد در کار نبود، بنابراین خطر نقض تحریمهای آمریکا از سوی "لیبر ابوردو" وجود نداشت.

این شرکت تا اواخر مارس حدود ۱۴.۳ میلیون بشکه در روز نفت خام ونزوئلا را برای فروش در بازارهای بین المللی دریافت کرد و در قبال آن به کاراکاس ذرت و آب تحویل داد.

با این حال تقاضای جهانی برای نفت تحت تاثیر مازاد عرضه و وضع قرنطینه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از سوی کشورهای متعدد جهان سقوط کرد و باعث شد نفت زیادی شامل نفت ونزوئلا که این شرکت مکزیکی دریافت کرده بود، به فروش نرود.

این کشور آمریکای جنوبی که صاحب بزرگترین ذخایر نفت جهان به عنوان منبع ثروت خود است، با ابرتورم، تشدید تحریمهای آمریکا، کمبود بنزین و پاندمی ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند.

بر اساس گزارش اوایل پرایس، این کشور اخیرا کمک ایران را دریافت کرد که پنج نفتکش حامل بنزین به ونزوئلا فرستاد. اولین نفتکش هفته گذشته به ونزوئلا رسید و واکنش آمریکا را بدنبال داشت که اعلام کرد در حال بررسی واکنش به این اقدام است.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده که بزودی برای امضای توافقهای همکاری در زمینه انرژی و بخشهای دیگر به ایران سفر خواهد کرد. وی بدون این که تاریخ این سفر را اعلام کند، در یک سخنرانی تلویزیونی از ایران برای کمکهای اخیرش تشکر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل