بازدید 104082

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹/ تصمیم بازارساز برای مقابله با دلار ۱۸ هزار تومانی/ یورو در کانال ۲۰ هزار تومانی

آخرین روز هفته برای فعالان بازار ارز، با روند افزایشی قیمت ها همراه شده است. در این میان، صرافی های بانکی برای از بین بردن فضای ایحاد شده برای کسب سود آنی از خرید و فروش دلار، نرخ فروش ارز را افزایش داده اند.
کد خبر: ۹۸۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 11 June 2020

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹/ تصمیم بازارساز برای مقابله با دلار ۱۸ هزار تومانی

آخرین روز هفته برای فعالان بازار ارز، با روند افزایشی قیمت ها همراه شده است. در این میان، صرافی های بانکی برای از بین بردن فضای ایحاد شده برای کسب سود آنی از خرید و فروش دلار، نرخ فروش ارز را افزایش داده اند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (پنج شنبه بیست و دوم خردادماه 99) بازار ارز، شاهد رشد قیمت ها در صرافی های بانکی و بازار آزاد هستیم. به گونه ای که دلار آمریکا پس از عقب نشینی به کانال شانزده هزار تومانی، دوباره با افزایش نرخ، از میانه کانال هفده هزار تومانی عبور کرده است.

بر این اساس، در حال حاضر در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 17500 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل با رشد 500 تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت 17750 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می شود.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 19500 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 19750 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز چهارشنبه، 850 تومان گران تر شده است.

رشد نرخ فروش ارز در صرافی های بانکی با هدف از بین بردن فاصله به وجود آمده با بازار آزاد در حالی است که در لحظه تنظیم و انتشار این گزارش، هر اسکناس دلار آمریکا در بازار آزاد ارز، به نرخ 18010 تومان رسیده است. همچنین هر یورو در بازار آزاد ارز، به رقم 20300 تومان و هر پوند انگلیس نیز به نرخ 22600 تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید:

حال باید دید اقدام بازارساز برای مقابله با تقاضای کاذب به وجود آمده در بازار ارز، موثر خواهد بود یا همچنان بازار آزاد و دلالان ارزی یک گام جلوتر حرکت خواهند کرد و دوباره شاهد افزایش نرخ در صرافی های بانکی خواهیم بود؟ هرچند همواره به دلیل فاصله نرخ صرافی های بانکی و بازار آزاد، عده‌ای با هدف کسب سود آنی با حضور در صرافی‌های بانکی، نسبت به خرید ارز این صرافی‌ها و فروش در بازار آزاد، اقدام می کنند.

نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۰ ارز از جمله یورو افزایش و قیمت ۱۴ ارز مانند پوند کاهش یافت؛ همچنین نرخ دلار و ۱۲ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «پنج شنبه بیستم و دوم خرداد ۹۹» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۷۰ ریال کاهش به قیمت ۵۳ هزار و ۴۱۸ ریال و هر یورو با ۱۴۲ ریال افزایش به قیمت ۴۷ هزار و ۷۷۸ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۵۱۵ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۶۸ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۰۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۴۱۰ ریال، روپیه هند ۵۵۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۵۷۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۵۱۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۲۶۸ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۱۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۲۵۳ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۳۳۳ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۵۳۲ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۱۹۷ ریال، روبل روسیه ۶۱۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۳۰ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۱۸۰ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۲۹۷ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۱۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۶۹ ریال، کیات میانمار ۳۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۵۳۹ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۰۹ ریال، دینار لیبی  ۳۰ هزار و ۱۱۲ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۴۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۵ هزار و ۶۶۵ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۸۸۷ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۲۲۶ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۵۲۲ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۸۵۳ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۹۴ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۷۶۳ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۴ هزار و ۸۱ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۸۱ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار ۹۶۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

بیشتر بخوایند:

جزئیات دریافت مالیات از خانه‌های ۱۵۰ متر به بالا

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
بیچاره مردم با این دولت ناکارآمد...
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
قربان اکثر مردم به همین دولت ناکارامد رای دادند. چرا می فرمایین بیچاره؟
ناشناس
| Philippines |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
مشخصه دلاری دیگه تو بانک مرکزی موجود نیست اخه اینم شد راهکار اونا گرون کنند بانک مرکزی هم برای حفظ فاصله گرون کنه یعنی اگه اونا دلار را ۵۰ هزار کردند بانک مرکزی هم ۴۹/۵۰۰تومان میکنه... اگر بانک مرکزی واقعا دلار داره بطور مداوم روزانه ۳۰ میلیون دلار ارز بریزه تو بازار و هر روز ۱۰۰ تومان ارزون کنه در عرض ۳ ماه قیمت دلار تا ۱۰ هزار تومان مییاد پایین و بازار ازاد هم ازش پیروی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «پنج شنبه بیستم و دوم خرداد ۹۹» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد....
این معنیش یعنی توهین به مردم ... علت پایین نگه داشتن نرخ رسمی پایین نگه داشتن و مخفی کردن عدد تورم رسمی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
شرکت ها و افرادی که به ارز 4200 دسترسی دارند یعنی
دسترسی به یک گنج دارند اختلاف 400 درصدی قیمت ارز رسمی با ارز بازار آزاد !!! الان این قیمت 4200 به نفع مردم است ؟؟؟
تابناک وقتی دلار میره بالا سکوت می کنه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
الان خبر بالا سکوته به نظرت؟
علی
| United States of America |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
الان این خبر رو کجا خوندی و نظرتو نوشتی؟
بالاتر هم خواهد رفت. علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
ارزش پول ماست که پایین میایید چه بدبختی
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹ ساعت ۱۳:۳۳
دلار ( اسکناس) ۱۸۱۰۰
دلار (حواله) ۱۸۴۵۰
سکه ۷۶۵۰۰۰۰
ارزو برجوانان عیب نیست !!!!!
چه عجب بالاخره یکی پیداشد برای رشد دلارهم از لفظ «رکورد» استفاده کرد !!!!
انگاراین واژه فقط برای بورس نورچشمی کاربرد داشت
اینی که میاد زیر خبرهای تابناک قیمت دلار رو میزنه از دلالای اقتصادیه که با خبرسازی قیمت رو رشد میده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
جمع کنید این حرفها را که سودبورس به جیب تولید میرود کدام تولید؟! هرروزشاهد ورشکستگی بیشتر کارگاههای تولیدی وبیکارشدن تعدادزیادی ازکارگران هستیم
میگویند مسکن ۳۰۰ درصد رشد قیمت داشته پس حباب دارد چراهیچکس به رشدبی دلیل ۱۰۰۰ درصدی بورس گیرنمیدهد؟؟!!!
شب عید که دستمزد کارگر و کارمند رو تعیین میکردن دلار ۱۴ هزار تومان بود حالا در کمتر از ۳ ماه قیمت ارز انقدر افزایش داشته و ما باید صبر کنیم تا پایان سال ۹۹ که بلکه ۱۵ درصد حقوق ها افزایش پیدا کنن و این رویه هر سال ادامه دارد و روز به روز قدرت اقتصادی مردم کمتر میشود
رو سفید شدن دولت و مجلسیان
هیچ کسی به جز دولت دلار در اختیار ندارد و کسانی هم که دلار برای ورادات می گیرند حتی کالا هم وارد نمی کنند چه رسد به این که دلار نقد به کشور وارد کنند. طبیعی است که گرانی ارز در درجه اول به سود دولت ها بوده، هست و خواهد بود. هر چقدر درآمدهای ارزی دولتها کم شود به همان نسبت با پایین آوردن قیمت پول رایج کشور خواهند کوشید بدهی های داخلی خود را سر به سر کنند.
بیچاره مردمی که با خرید فروش پول دشمن بشریت خوشان را ضعیفتر ودشمن را قویتر میکنند البته دولت از این گرانی دلار سود میبردوالا میتواند جلوی گرانی را بگیرد اینست دولت اصلاح طلب ؟؟؟
نه قیمت سکه نه دلار یورو نه مسکن نه خودرو هیچ کدوم قابل کنترل نیست همینطور نجومی داره می‌ره بالا،پس این مسوولان کجان...؟
فروپاشی اقتصادی خانواده های کارمندی و کارگری
چند ماه دیگه سقوط سختی در انتظار دلار خواهد بود...! خدا میدونه چه چقدر زلزله ایجاد خواهد کرد در بازار ایران...!
به زودی همه از گرسنگی خواهیم مرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل