بازدید 14327
۲
پاسخ تکان‌دهنده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هویت دریافت کنندگان نشان‌های هنری مشخص نیست!

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به «تابناک» تاکید کرد، اطلاعات دریافت کنندگان نشان‌های هنری از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ در برخی مقاطع زمانی ناموجود است و در عین حال، از ارائه همان اطلاعات ناقص نیز استنکاف ورزید؛ رویکردی که به شائبه‌ها درباره گروهی که این نشان‌های هنری از سال‌های دور به آن‌ها اهدا شده و به واسطه عدم شایستگی مکفی، اهدای این نشان رسانه‌ای نشده را تقویت می‌کند.
کد خبر: ۹۸۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸ 09 June 2020

هویت دریافت کنندگان نشان‌های هنری مشخص نیست!وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به «تابناک» تاکید کرد، اطلاعات دریافت کنندگان نشان‌های هنری از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ در برخی مقاطع زمانی ناموجود است و در عین حال، از ارائه همان اطلاعات ناقص نیز استنکاف ورزید؛ رویکردی که به شائبه‌ها درباره گروهی که این نشان‌های هنری از سال‌های دور به آن‌ها اهدا شده و به واسطه عدم شایستگی مکفی، اهدای این نشان رسانه‌ای نشده را تقویت می‌کند.

به گزارش «تابناک»؛ نشان هنر از نشان‌های افتخار در ایران است که قاعدتاً به بالاترین دارندگان مدارج هنری اهدا می‌شود. درباره دریافت کنندگان این نشان‌ها، همواره حرف و حدیث‌های فراوانی مطرح بوده و در برخی مقاطع عنوان شده درباره نشان‌های هنری درجه یک و دوم نیز اشخاصی توانسته این نشان‌ها را کسب کنند که درباره صلاحیت‌شان برای قرار گرفتن در اولویت دریافت این نشان، نسبت به دیگر هنرمندان یا صلاحیت کلی‌شان مباحثی مطرح است.

در راستای ابهام زدایی در این حوزه، دبیر سرویس فرهنگی «تابناک» در هشتم آذر ۱۳۹۸ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست مطابق با قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، اسامی دریافت کنندگان نشان درجه یک هنری و نشان درجه دو هنری از ابتدای پایه گذاری تا انتهای شهریور ۱۳۹۸ به تفکیک اسامی دریافت کنندگان، درجه اختصاص یافته، سال دریافت و رشته تخصصی که نشان هنری بر اساس آن به هنرمندان اختصاص یافته اینجانب اعلام شود.

هویت دریافت کنندگان نشان‌های هنری مشخص نیست!

با گذشت ماه‌های متمادی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تازگی در پاسخ به این درخواست به این جمله بسنده و از ارائه کوچک‌ترین اطلاعاتی خودداری کرده است: «اطلاعات درخواستی شما در برخی از مقاطع زمانی ناموجود است.» اگر این ادعا قرین صحت باشد، در واقع مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک لیست از دریافت کنندگان این نشان‌ها ندارد و مشخص نیست دقیقاً چه اشخاصی این عناوین را به دست آورده‌اند. البته آن گونه که ادبیات این پاسخ نشان می‌دهد اطلاعات در «برخی مقاطع» موجود است، اما همان اطلاعات موجود ناقص نیز اعلام نشده است.

چنین استدلالی با ضریب بیشتری از سوی وزارت فرهنگ پذیرفته نیست

این رویکرد قاعدتاً منجر به افزایش شائبه‌ها درباره دریافت کنندگان نشان‌های هنری می‌شود، چون احتمالاً برای بخشی از افکارعمومی باورکردنی نخواهد بود که لیست دریافت کنندگان این نشان‌ها طی چند دهه اخیر، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجود نباشد. این اتفاق شبیه آن است که وزارت علوم اعلام کرد اطلاعات دریافت کنندگان مدرک دکترا از آن وزارتخانه در برخی مقاطع زمانی ناموجود است! از قضا با توجه به اینکه تعداد دریافت کنندگان نشان هنری به مراتب محدودتر از دریافت کنندکان مدرک دکتراست، چنین استدلالی با ضریب بیشتری از سوی آن وزارتخانه پذیرفته نیست.

انتظار می‌رود نهاد‌های نظارتی در این زمینه ورود جدی داشته باشند تا مشخص شود، ادعای مطرح از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا چه حد قابل پذیرش است و اگر چنین ادعایی تایید شد، مسئولینش نیز مشخص شوند و تحت پیگیرد قرار گیرند. اکنون مشخص نیست اگر این ادعا صحت داشته باشد و شخصی با مدرک متعلق به آن دوره زمانی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کند، چگونه آن مدرک استعلام گرفته و صحت سنجی می‌شود؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
در فساد اداری و مالی الحمدلله پیشرفت قابل توجهی داشته ایم و میتوانیم ادعا کنیم خودکفا هستیم !!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
هنر در این سیستم چه معنایی دارد؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی