بازدید 18575

عبور مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۷ میلیون تن

در روز‌هایی که آمار مبتلایان کووید-۱۹ در ایران رو به افزایش گذاشته و مسئولان تاکید دارند، این افزایش در نتیجه بیماریابی فعال‌تر است، شیوع ویروس کرونا در جهان با قدرت و قوت ادامه دارد تا جایی که طی هشت روز اخیر، یک میلیون نفر بر شمار مبتلایان افزوده شده است!
کد خبر: ۹۸۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ 07 June 2020

تابناک اجتماعی

در روز‌هایی که آمار مبتلایان کووید-۱۹ در ایران رو به افزایش گذاشته و مسئولان تاکید دارند، این افزایش در نتیجه بیماریابی فعال‌تر است، شیوع ویروس کرونا در جهان با قدرت و قوت ادامه دارد تا جایی که طی هشت روز اخیر، یک میلیون نفر بر شمار مبتلایان افزوده شده است!

عبور مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۷ میلیون تن

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر گزارش‌های منتشره از ابتلای قطعی به ویروس کرونا در بیش از ۲۱۳ کشور جهان، دقایقی پیش (حوالی ساعت ۱۰:۱۵ به وقت گرینویچ (GMT) ۷ ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۸ خرداد ۱۳۹۹ خورشیدی)، شمار مبتلایان به این ویروس در سراسر کره خاکی از مرز ۷ میلیون تن فراتر رفت.

آن گونه که آمار‌ها نشان می‌دهد، کماکان آمریکا بالاترین شمار مبتلایان را در سراسر جهان دارد و آمار مبتلایانش به شدت در حال رشد است تا جایی که حدود ۲ میلیون تن از مبتلایان کووید ۱۹ (به طور دقیق یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۴۵ تن)، شهروندان این کشور هستند.

این در حالی است که حدود یک ماه پیش، یک سوم مبتلایان در جهان، شهروندان آمریکایی بودند و حالا هم شیوع ویروس در این کشور (به دلایل مختلف که التهابات در این کشور و اختلال در روند بیماریابی هم می‌تواند از جمله آن‌ها باشد) کند شده و هم ابتلای پرشمار شهروندان برخی کشور‌های دیگر موجب شده که روند تغییر کند؛ تغییراتی که رتبه دوم از نظر ابتلا را به برزیل داده و بعید است این رتبه تا مدت‌های مدید به کشور دیگری برسد.

رتبه سوم در تعداد مبتلایان در اختیار روسیه است و اسپانیا، بریتانیا و هند در رتبه‌های چهارم تا ششم قرار دارند. نکته مهم در این خصوص، سقوط ایتالیا به رتبه هفتم و صعود ادامه دار هند است که با توجه به شاخصه‌های این کشور، می‌تواند مدت زیادی ادامه بیابد. دیگر نکته جالب توجه، سبقت کشورمان از ترکیه و قرار گرفتن در جایگاه دهم است که در نتیجه افزایش آمار‌ها در هفته‌های اخیر در کشورمان است.

تامل در جدول جان باختگان کووید ۱۹ در جهان هم به نکات جالب توجهی منجر می‌شود. نکاتی که بارزترین آن‌ها عبور تعداد جان باختگان از ۴۰۰ هزار تن است که بر اساس آن، نرخ مرگ این بیماری در جهان تا این لحظه حدود ۱۱ درصد (دقیقا ۱۰.۵ درصد) است؛ جدولی که رتبه نخست آن هم با بیش از ۱۱۲ هزار جان باخته در اختیار آمریکاست.

رتبه دوم و سوم در اختیار بریتانیا و برزیل است و به مانند آمار مبتلایان، ایتالیا در این جدول هم نزول را تجربه کرده و در جایگاه چهارم قرار گرفته است. در این جدول هم رتبه کشورمان دهم است؛ با این یادآوری که نرخ مرگ در کشورمان به زیر ۶ درصد (دقیقا ۵.۸ درصد) رسیده که اتفاقی مبارک به نظر می‌رسد.

نکته جالب توجه دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبودیافتگان است که از سه میلیون و ۴۲۲ هزار تن عبور کرده است؛ آماری که رتبه نخست آن در اختیار آمریکاست و پشت سرش برزیل و روسیه قرار دارند. در این جدول کشورمان رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
تلفات اقتصادی این بیماری بسیار بیشتر از تلفات خود بیماری خواهد بود
شاید بی ربط باشه ولی چاره ای نبود به نظرمن که یک کهنه سربازم حالا که این آقای طبری رو گرفتن شواهد وقرائن نشون میده اگه درست وحسابی وبدون عجله بازجوئی بشه یا خودش برای جبران مافات همه چیزو بنویسه ریشه تمام دزدیهای کلان ورانتها و خیانتها درمیاد سر این آدم گنجینه اسرار تبهکاران است ایشون فقط کمک کنه ریشه فساد دربیاد بعدا بخشیده شود هم می ارزه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
جامعهواقتصاد به قمار خونه تبدیل شده و حق تلکه گیری را کسی نمی بخشد!
لعنت خدا بر قدرتهايي كه بشريت را درگير مشكلاتي كردند كه شايد ديگر نتواند از ان رهايي يابد
برداشت تئوریه توطئه بنده اینه که در طول دوره شیوع کرونا، به عمد تعداد زیادی از سیاهپوستان آمریکا در مناطق مختلف از جمله منهتن، به کرونا مبتلا و تلف گردند تا دولت آمریکا نسلشان را کم و بارشان را بر دارد. احتمالا، التهابات نژادی کنونی هم ریشه در این موضوع دارد، وگرنه یک نمونه موردی آن هم برای یک فرد معلوم الحال که در شرایط مصرف مواد مخدر، قصد خرج کردن پول تقلبی داشته و توسط پلیسی که با چندین سفید پوست هم چنین رفتاری داشته، پتانسیل تبدیل به این غائله را ندارد!
چطور آمار جهانی نتیجه بیمار یابی نیست؟
با ارزوی نابودی کشور چین
امریکا ۲۱ میلیون تست !
۴۰۰۰۰۰ فوت، ۷۰۰۰۰۰۰ ابتلا؛ چطور درصد فوت میشه ۱۱.۵٪ ؟!
بیماریابی فعالتر چیه،وقتی مسافرتها آزاد شدن،مردم نمیترسن وعده ای خیال میکنن همه چی تموم شده،میشه این داستان...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی