بازدید 11346

دلایل گرایش جهانی به خرید خانه در ترکیه

شاید این موضوع در خبرها و تبلیغات به چشم شما خورده باشد که تعداد زیادی از مردم کشورهای مختلف برای خرید خانه در ترکیه اقدام می‌کنند. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که علت گرایش به خرید خانه در این کشور نیمه اروپایی و نیمه آسیایی چیست.
کد خبر: ۹۸۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 07 June 2020

دلایل گرایش جهانی به خرید خانه در ترکیه

شاید این موضوع در خبرها و تبلیغات به چشم شما خورده باشد که تعداد زیادی از مردم کشورهای مختلف برای خرید خانه در ترکیه اقدام می‌کنند. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که علت گرایش به خرید خانه در این کشور نیمه اروپایی و نیمه آسیایی چیست.

در ابتدا بهتر است کمی با جغرافیای کشور ترکیه آشنا شویم. این کشور در یک نقطه استراتژیک جهانی قرار دارد که دو قاره آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل می‌کند. ترکیه را غربی‌ترین نقطه جهان شرق و شرقی‌ترین نقطه جهان غرب می‌دانند. این کشور مرکز بازرگانی در امتداد راه ابریشم بوده و به دلیل دسترسی به چند دریا در اطراف خود و کنترل گذرگاه بسفر، همواره قدرتمند و تاثیر گذار بوده است.

در سال‌های اخیر مهاجرت به این کشور افزایش زیادی یافته است. اگرچه بخش اصلی مهاجران به کشور ترکیه را افرادی از کشورهای خاورمیانه مانند ایران، عراق، سوریه و کشورهای حوزه خلیج فارس تشکیل می‌دهند، اما تعداد مهاجران از کشورهایی مانند روسیه، آلمان و سایر کشورهای اروپایی نیز چشمگیر است. دلیل مهاجرت گروه اول دسترسی به شغل و زندگی بهتر یا استفاده از ترکیه به عنوان گذرگاهی موقتی برای ورود به کشورهای اروپایی است درحالی که گروه دوم عمدتاً به دلیل پایین بودن ارزش پول این کشور و قیمت مناسب املاک و در مجموع به دلیل هزینه پایین و کیفیت بالای زندگی به ترکیه وارد می‌شوند. برای مثال یک فرد بازنشسته آلمانی می‌تواند با حقوق بازنشستگی خود زندگی لوکسی در ترکیه داشته باشد درحالی که در کشور خود دارای یک زندگی معمولی خواهد بود. با ما همراه باشید تا با دلایل گرایش جهانی به خرید خانه در ترکیه آشنا شوید.

دلایل گرایش جهانی به خرید خانه در ترکیه

1- قیمت مناسب

اولین عامل در تصمیم هر فردی برای سرمایه‌گذاری توجیه اقتصادی آن است. در کشور ترکیه قیمت خانه نسبت به کشورهای دیگر بسیار مناسب‌تر است. برای مثال قیمت یک خانه معمولی در شهر استانبول ترکیه با در نظر گرفتن موقعیت شهری و امکانات مشابه، یک سوم الی یک چهارم قیمت آن خانه در تهران است.

2- تنوع املاک برای سرمایه گذاری

دومین موضوعی که سبب جذب سرمایه‌گذاران به این کشور شده است تنوع در املاک قابل خرید است. شرکت‌های ساختمانی ترکیه در منطقه شرق اروپا و خاورمیانه جزو شناخته‌شده‌ترین شرکت‌ها هستند. همین موضوع سبب شده است که هزاران پروژه ساختمانی در شهرهای مختلف ترکیه اجرا شود و دولت ترکیه برای جلوگیری از رکود در بازار مسکن، با ارائه مشوق‌هایی سعی در فروش آن‌ها به افراد خارجی را در برنامه خود دارد.

3- کیفیت زندگی بالا در ترکیه

افرادی که قصد خرید خانه در ترکیه و زندگی در آن را دارند چند مزیت این کشور را در نظر می‌گیرند. امنیت بالا، رفتار نسبتاً خوب با افراد خارجی، هزینه بسیار پایین زندگی، تجربه زندگی مدرن غربی و در عین حال زندگی با فرهنگ غنی شرقی و در نهایت دسترسی به امکانات بهداشتی و آموزشی مناسب بخشی از دلایل تمایل به بازار املاک این کشور است.

4- حمایت دولت ترکیه از سرمایه‌گذاری در بازار املاک

همانگونه که اشاره شد دولت ترکیه مشوق‌های بسیاری برای خرید خانه توسط خارجی‌ها در نظر گرفته است. اعطای شهروندی یا اقامت طولانی مدت یکی از امتیازاتی است که با خرید خانه در ترکیه به دست خواهید آورد. همچنین با خرید خانه امتیازات دیگری مانند استفاده از سیستم بهداشتی و درمانی این کشور، سیستم بانکی، سرمایه‌گذاری و دریافت تسهیلات مالی به شما تعلق خواهد گرفت.

 


این خبر تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل