بازدید 20210

سقوط ۲۲ اصله درخت بر اثر وزش باید شدید در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سقوط ۲۲ اصله درخت بر اثر وزش باد در استان اصفهان طی دو روز گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیش بینی‌ها و اطلاع رسانی‌های به عمل آمده، سقوط درختان خسارت جانی نداشت و خسارتی به شبکه برق هم وارد نشد.
کد خبر: ۹۸۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱ 06 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، منصور شیشه فروش اظهار کرد: وزش باد در دو روز گذشته منجر به بروز خسارت و سقوط برخی از درختان در شهر اصفهان و مناطقی مثل لنجان، مبارکه، نجف آباد و شرق اصفهان شد.

وی با بیان اینکه به دلیل خشکسالی و کم آبی، آفات نباتی به درختان هجوم آورده و باعث آفت زدگی و سست شدن تنه درختان می‌شود و در اثر وزش باد این درختان سقوط می‌کنند، به همین خاطر از پیش از عید نوروز به شهرداری‌های استان اعلام کردیم درختان را هرس و مراقبت کنند تا با وزش باد در این فصل، دچار خسات نشویم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: خوشبختانه با پیش بینی‌ها و اطلاع رسانی‌های به عمل آمده سقوط درختان خسارت جانی نداشت و خسارتی به شبکه برق هم وارد نشد، ولی بر اساس گزارش‌های رسیده، ۲۲ اصله درخت در مناطق یاد شده سقوط کرد که دو مورد بر روی خودرو سقوط کرده است.

وی در ادامه به پیش بینی هواشناسی اشاره و خاطرنشان کرد: از امروز (شنبه ۱۷ خرداد) تا عصر دوشنبه، وزش باد شدید و نسبتا شدید را در استان خواهیم داشت که در مناطق شرق و شمال شرق و قسمتی از مرکز استان همراه با گرد و غبار است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه وزش باد باعث فعال شدن کانون‌های گرد و غبار و کاهش میدان دید می‌شود، گفت: اخطاریه‌های لازم را دادیم ازجمله به شهرداری‌ها اعلام کردیم سازه‌ها را مستحکم کنند، بخش کشاورزی گلخانه‌ها و باغات را در برابر وزش باد محافظت کنند، دامداران برای چرای دام در ارتفاعات مراقب باشند و عشایر نیز پیش بینی‌های لازم را داشته باشند. همچنین در مناطق شرق و شمال استان که کانون‌های گرد و غبار را داریم توصیه‌های لازم برای عبور و مرور جاده‌ای انجام شد.

وی با بیان اینکه معمولا محور‌های نائین، انارک، خور و بیابانک، اردستان، نطنز و کاشان مستعد بروز گرد و غبار هستند، تصریح کرد: تا دوشنبه بعداز ظهر با وزش گرد و غبار، کاهش میدان دید در این محور‌ها را خواهیم داشت، بنابراین رانندگان باید مراقب باشند و اگر وزش باد شدید بود در کنار جاده توقف کنند تا دچار حادثه نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اضافه کرد: باتوجه به وقوع آتش سوزی در مراتع، بخشنامه‌هایی به تمام شهرداری‌های استان برای حفاظت و کنترل حریق در بوستان‌های شهری ارسال کردیم تا شاخه‌های خشک و بوته‌های مناطق را حذف کنند، همچنین از کشاورزان خواسته شد ته مانده مزارع را آتش نزنند، چون وزش باد باعث سرایت آتش و تشدید آلودگی هوا می‌شود، به کوره پز خانه‌ها هم اعلام شد در شرایط گرد و غبار فعالیت نکنند، اداره کل محیط زیست و منابع طبیعی نیز تداوم اقدامات را در جهت کنترل کانون‌های گرد و غبار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طی دو روز آینده کاهش دما بین ۲ تا ۴ درجه و وزش باد شدید و گرد و غبار در استان را خواهیم داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی