بازدید 60776
مرکز فرهنگی ایران و هلند برای تیم ملی مربی انتخاب کرد!

افشاگری تاج از نامه وزیر ورزش برای استخدام ویلموتس! / از بنز و بادیگارد تا نقش آقازاده و قرض از شستا / نقش سلطانی فر در جزییات قرارداد ویلموتس

مهدی تاج پس از ماه‌ها سکوت تصمیم گرفت، پشت پرده استخدام ویلموتس با دستمزد نجومی را فاش سازد تا شاید فشار روی خودش را به وزیر ورزش منتقل سازد؛ اما او همزمان با معرفی شریک جرم، مهر بی تدبیری، توصیه پذیری و عدم استقلال را روی پیشانی خودش کوبیده است. باید دید وزیر ورزش در چه امور دیگری از فدراسیون فوتبال دخالت کرده و صدایش را درنیاورده اند.
کد خبر: ۹۸۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱ 05 June 2020

خبرهای عجیب و غریب در تاریخ فوتبال ایران کم نبوده اند و ماجرای استخدام سرمربیان خارجی تیم ملی نیز همیشه داستانی خواندنی و بعضا شگفت آور بوده است که می تواند یک کتاب خواندنی باشد؛ اما زوایای جدیدی که از ماجرای امضای قرارداد با گران ترین سرمربی تاریخ تیم ملی منتشر شده، واقعا حیرت آور و باورنکردنی است و قصه اش همتا ندارد!

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ مهدی تاج پس از ماه ها سکوت و پنهان کردن حقیقت، حالا که فشارها برای مواخذه اش در قرارداد نجومی با سرمربی درجه دو بلژیکی بالا گرفته و برخی رسانه ها خواستار محاکمه مسببان قرارداد با این مربی درجه دو و ناکام شده اند، می‌گوید وزیر ورزش با ارجاع نامه دریافتی از مرکز فرهنگی ایران و هلند، مارک ویلموتس را به فدراسیون فوتبال معرفی کرده است.

تاج؛ رییسی حرف گوش کن و بدون استقلال؟

مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره زوایای مختلف قرارداد مارک ویلموتس برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران صحبت و ابعاد جدیدی از نحوه حضور این مربی بلژیکی در ایران و جدایی و شکایت او از فدراسیون فوتبال را مطرح کرد که می تواند کار را به استیضاح وزیر ورزش بکشاند و البته انتقادها از تاج به خاطر عدم استقلال فدراسیونش را صدچندان کند.

افشاگری تاج از نامه وزیر ورزش برای استخدام ویلموتس! / از بنز و بادیگارد تا نقش آقازاده و قرض از شستا

تاج درباره این که چه کسی ویلموتس را به فدراسیون فوتبال معرفی کرد؟ برای نخستین بار اطلاعاتی را افشا کرد که می تواند موج اختلاف و دعوای تازه ای را در فوتبال ایران آغاز نماید. وی گفت: وزیر ورزش در نامه‌ای ویلموتس را معرفی کرد. در واقع نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان ارسال شده بود و او را معرفی کرده بودند. طبیعی هم بود. وزیر هم این نامه را برای بررسی و رویت به فدراسیون فوتبال فرستاد. او در واکنش به این که چه کسی این نامه را به وزیر ورزش ارسال کرده بود، یادآور شد: مرکز فرهنگی ایران و هلند این نامه را به وزارت ورزش فرستاد و ویلموتس، لوپتگی و رنار را پیشنهاد کرده و گفته بود این مربیان برای هدایت تیم ملی بهترین هستند. ویلموتس سومین گزینه پیشنهادی بود و بعد از ناکامی در عقد قرارداد همکاری با لوپتگی و رنار، به سراغ ویلموتس رفتیم.

 

فرار تاج از یک اتهام با پناه بردن به یک گناه نابخشودنی

هرچند مهدی تاج یک بازی جدید را در زمین دولت با وزیر ورزش آغاز کرده و به نظر می رسد مسئولبت اوضاع آشفته تیم ملی در مقدماتی جام جهانی قطر را تلویحی متوجه شخص سلطانی فر کرده است، به صراحت توان مدیریتی خودش را هم زیر سوال برده و چه بسا چندین تصمیم اساسی دیگر تاج نیز با فشار وزیر گرفته شده باشد.

تاج حالا باید پاسخ دهد با چه اجازه ای مهمترین مصالح فوتبال کشور را به جای مجمع، تقدیم وزیر ورزش کرده است و چرا زودتر از این، نقش وزیر در عزل و نصب ها را به افکار عمومی اطلاع نداده بود؟ آیا صحت دارد که اخراج کارلوس کی روش نیز با فشار و اصرار وزیر ورزش بوده است؟ اگر پاسخ این ابهام نیز مثبت باشد، باید بین علاقه سلطانی فر و یارانش برای اخراج سرمربی محبوب پرتغالی با معرفی گزینه های جدید ارتباطی پیدا شود.

اصرار تکراری تاج بر رقم قرارداد ویلموتس 

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره دلایل ناکامی ویلموتس در ایران و شکست مقابل عراق و بحرین در انتخابی جام جهانی، معتقد است: او مربی بدی نبود، اما در ایران جواب نداد. تصور خود من و برخی این بود که ویلموتس فوتبال آسیا را نمی‌شناخت. در بازی با بحرین یک گل خوردیم، اما هر کاری کردیم نتوانستیم گل بزنیم.

تاج که با اخبار ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما گفتگو می‌کرد، درباره مبلغ قرارداد ویلموتس و دستمزد پرداختی به او گفت: اولا قرارداد او ۲.۲ میلیون دلار برای هر سال بود. در بیش از سی برنامه رادیویی و تلویزیونی یک مبلغ را اعلام کردند.

تاج البته هیچ اشاره ای به آپشن های این قرارداد ننگین و همچنین مخارج دستیاران این مربی نه چندان سرشناس نکرده و شاید اختلاف او با مقاماتی که ارقام بزرگتری مطرح کردند، در همین چندصدهزاردلار کمک مربیان و آپشن ها باشد.

بند جنجالی قرارداد ویلموتس هم کار وزیر ورزش بود!

تاج در ادامه افشاگری اش نکته ای را لو داد که می تواند عمق نفوذ و دخالت وزیر در فدراسیون فوتبال را نشان دهد.

او درباره وجود بند پرداخت سه ماه دستمزد به ویلموتس در صورت فسخ قرارداد از سوی هر یک از طرفین گفت: این شاه‌بیت موضوع است. در یک برنامه تلویزیونی کسی را آورده بودند که به شدت به ما حمله کرد و ما را بی‌سواد نامید و گفتند این قرارداد در نوع خود بدترین در تاریخ است. ما گفتیم اگر او بد نتیجه گرفت و ما او را اخراج کردیم، فقط سه ماه غرامت می‌دهیم و اگر خودش هم خواست برود، اندازه سه ماه دستمزد می‌گیرد. این موضوع ظرافت قرارداد را نشان می‌دهد. اتفاقا این بند را هم آقای وزیر پیشنهاد کرد و به نفع ما شد! جدایی او هم به علت پرداخت نشدن دستمزد در موعد مقرر بود.

مهدی تاج با انجام این مصاحبه و اعتراف به دخالت وزیر ورزش در جزیی ترین مسائل فدراسیون فوتبال، عملا استقلال کاری خودش را زیر سوال برده است و نشان داده که رییس قابل اعتمادی برای فوتبال ایران نبود. تاج البته در این مصاحبه نگفت که دلیل حرف شنوی اش از وزیر ورزش، مشکلات مالی و جیب خالی فدراسیون تحت امرش برای استخدام جانشین کی روش نیز بوده است. کمکی که هیچ گاه از سوی وزارت ورزش انجام نشد و عملا سلطانی فر دست تاج را در پوست گردو گذاشت و او را با بدهی میلیون دلاری به ویلموتس تنها رها کرد.

سلطانی‌فر از تاج عیادت کرد + عکس- اخبار ورزشی - اخبار تسنیم - Tasnim

بازگشت تاج به ادعای کذب طلب ۱۰ میلیون دلاری از فیفا

تاج درباره این که چرا مبلغ قرارداد ویلموتس را در زمان مناسب پرداخت نکردند، سراغ استدلال هایی می رود که به شدت مساله دارد و نشان می دهد، رییس سابق فدراسیون هنوز هم نمی خواهد با مردم و فوتبال دوستان روراست و صادق باشد.

تاج درباره دلیل ناتوانی فدراسیون در پرداخت دستمزد مرد بلژیکی گفت: بعد از قرارداد ویلموتس، آمریکا شش تحریم مختلف را علیه کشور ما تحمیل کرد که سه بانک عامل را هم شامل شد و بانک معرفی شده توسط ویلموتس هم در این بین بود. بعد از این اتفاق ما نتوانستیم پول او را بدهیم. تحریم‌های جدید باعث شد فیفا یک سنت هم به ما ندهد.

پول کارگران مملکت را دادند به مربی درجه سه اروپایی!

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اعلام کرد که مبلغ ۱.۳ میلیون دلار به ویلموتس برای پنج ماه فعالیت پرداخت شده است و اگر او قراردادش را فسخ نمی‌کرد، ۲.۲ میلیون دلار دریافت می‌کرد. وی به انتقادات از خودش درباره استفاده از صفت «نجیب» برای ویلموتس پاسخ داد و گفت: به من گفتند چرا می‌گویم ویلموتس نجیب است، اما او چهار ماه صحبتی از حقوق نکرد.

تاج همچنین با اشاره به پرداخت دستمزد ویلموتس توسط شرکت سرمایه گذاری اجتماعی «شستا» گفت: ما به ستاد مقابله با تحریم نامه زدیم که معاون اول رئیس‌جمهور و ۹ وزیر هیأت دولت هم حضور دارند. در نامه ارسالی به ما نوشته شد که پرداخت دستمزد تیم ملی فوتبال از محل منابع شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی انجام خواهد شد و فدراسیون این پول که به عنوان قرض دریافت کرده، از محل مطالباتش در فیفا می‌دهد. هر وقت پول ما در فیفا آزاد شد آن را پرداخت می‌کنیم.

تاج البته هنوز درباره ادعای پوچ طلب ده میلیون دلاری فدراسیون فوتبال از فدراسیون جهانی صحبت نکرده است. پولی که تاج بارها ادعا کرده که از فیفا طلب دارند، وجود خارجی ندارد و قبلا به عناوین مختلف دریافت و خورده شده است. در واقع نامه ای که مهدی تاج به ستاد مذکور در دولت برای دریافت پول و قرض زده بود، بر یک طلب هنگفت از فیفا استوار بوده که این طلب، طبق اسناد منتشره در روزنامه دولت هیچ وجود خارجی ندارد.

بادیگارد و بنز برای دو باخت به عراق و بحرین و اتهام کلاهبرداری

رئیس پیشین فدراسیون درباره خبری مبنی بر این که آیا دستمزد بادیگارد ویلموتس هم از سوی فدراسیون فوتبال پرداخت شده است، اظهار کرد: ویلموتس یک نفر را به عنوان مسئول دفتر به ایران آورد که روزنامه‌ای اسمش را بادیگارد گذاشت. آن روزنامه گفت بادیگارد و همه از فردا او را بادیگارد نامیدند.

تاج درباره استفاده از یک خودروی لوکس متعلق به شرکت بنز برای ورود ویلموتس به تهران، اینطور توضح داد: بنز را هم یک بار برای او گرفتیم که آن هم مربوط به روز ورود او به ایران بود. این سوالی است که باید ۵۰ بار به آن جواب دهیم. این ماشین هنوز هم است و برای کی‌روش هم از آن استفاده کرده بودیم. برای او خانه نگرفته بودیم و در هتل اقامت داشت.

تاج همچنین درباره ادعای ویلموتس در کمیته انضباطی فیفا مبنی بر این که فدراسیون فوتبال ایران، سرش کلاه گذاشته و قرارداد‌های متفاوتی را در ایران و بلژیک امضا کرده است، تصریح کرد: او و وکلایش قرارداد را خواندند و ما هم سر کسی کلاه نمی‌گذاریم. وکلای او هم این قرارداد را خواندند. او دنبال پول است. نکته عجیب این که در داخل کشور به جای دفاع از ما می‌گویند که باید پول ویلموتس را بدهیم.

تاج در ادامه مدعی شد که ویلموتس باید ۳۰۰ هزار یورو به فدراسیون ایران بازگرداند و گفت: ما به عنوان حسن نیت مبلغ اضافه‌ای را به او پرداخت کرده بودیم و الان طلبکار هستیم. او نمی‌تواند از ما غرامت بگیرد.

پورسانت قرارداد چرب ویلموتس به جیب کدام آقازاده رفت؟

تاج درباره حضور آقازاده‌ها در اطراف فدراسیون فوتبال و به خصوص این قرارداد نجومی گفت: کسی آقازاده‌ای را به ما معرفی نکرد. راجع به قرارداد ویلموتس آقازاده‌ای حضور نداشت!

فارغ از این ابهام که تاج چرا تا امروز این راز را پنهان نگه داشته بود، حالا می توان به دلیل شوق و ذوق مدیر قبلی روابط عمومی وزارت ورزش از استخدام ویلموتس پی برد؛ همان کسی که قرارداد با ویلموتس را به منزله «طلوع دوباره تیم ملی ایران» معرفی کرده و برای مدتی در حمایت از این انتخاب فدراسیون بجای کی روش، به به و چه چه راه انداخت.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره ورود سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی این قرارداد، گفت: خیلی اتفاق خوبی است. برای استقلال و پرسپولیس هم خودشان جواب می‌دهند. تاج با بیان این که حالا این تیم ملی می‌تواند به جام جهانی صعود کند؟ اظهار کرد: با همین تیم به جام جهانی می‌رویم. مربی ایرانی هم می‌تواند به جام جهانی صعود کند.

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
امیدواریم مجلس جدید هرچه سریعتر سلطانی فر را استیضاح کند.همین قرارد با ویلموتس برای استیضاح او کافی است .
پاسخ ها
حسن
| Afghanistan |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
چرا مملکت ول شده و با کلاهبرداران و مفت خواران و دزدان از جیب بیت المال برخوردی صورت نمی گیرد واقعا چرا.....چرا
چه خر تو خریه
خانه از پای بست ویران است.
قطعا وزیر ورزش در قراردادهای نجومی با مربیان آنچنانی دست دارد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
سرمایه های شستا که مال کارگران و بازنشستگان فقیر شده ، تامین اجتماعی است را دارند
همه می چاپند و میخورند و در کانادا خانه میخرند
و به افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان که می رسند
همه مسولان کشور و دولت وووو کر و کور و لال و بدبخت و گدا میشوند !!!؟؟؟
در یک جمله بگم :

بد بخور بخوریه تو فوتبال.
باید تعلیق بشه این فوتبال
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
شد ۲‌ تا جمله که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
همه جای کشور را دزدی و رشوه و رانت و اختلاس و ریاکاری مسولان برداشته است
و فوتبال را چون اکثرا می فهمیم، میدانیم
والا همه جا همین مدلی است
من واقعا متوجه نمیشم که چطور یه آدمی که نظامی بوده میتونه رییس فدراسیون فوتبال یه کشور بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
همون طور که نماینده یا رییس مجلس یا وزیر میشوند
ملت به بی تدبیری و دودوزه بازی های مسولین عادت کرده اند
همه مملکت دروغه
مشکل از ریشه هست که خرابه همه دستشون تو یک کاسه هست و میخورن و میبرن به ریش مردم میخندن.سوال اینه که با وجود بهترین پزشک ها چی شد که تاج برای درمان رفت ارزپا؟ایا غیر حقوق کارمندی درامد دیگه داره یا.....؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
پول چایی داره
خب که چی
وقتی در اخر همه خودی هستن وکسی حساب پس نمی ده
مملکت مافیایی شده و همه از اوضاع موجود تمجید میکنند
تاج قبلا ادعا کرده بود اگر ویلموتس قرارداد را فسخ کند باید 3 ماه غرامت بدهد! به گفته های قبلی تاج رجوع کنید.
پالتو های چند میلیونی که تنشونه ارزشش از خودشون بیشتره!!
باسلام لااقل برای یکبار هم شده تاج را محاکمه کنند تا هم فساد ایشان معلوم شود وهم زوایای قرارداد های آنچنانی معلوم شود وهم تکلیف پولهای به تاراج رفته مشخص شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
اینها وصل یک زنجیره بزرگ و قوی و تو در تو
از مافیای قدرت و ثروت و رسانه در کشور هستند
امکان ندارد همدیگر را ضایع کنند
بیچاره کشور و مردمی که اسیر شده اند
اعدام شان کنید!
اینها اعتماد مردم به نظام را از بین می برند. کاری که هزار ضد انقلاب از انجامش قاصرند. اینها حاضرند عزت ملی لکه دارشود، مردم ناامید شوند و در عوض چند صد هزار یورو پورسانت به جیب بزنند ولو اینکه دهها برابر از جیب مردم هزینه شود.
اینها خائن به نظام، کشور، مردم و تاریخ ایران زمین اند!
فدراسیون فوتبال سالهاست که مسئله دارد ، اما از زمان آقای کفاشیان باینطرف بسیار زیاد شد تا در زمان اقای تاج باوج رسید . عالم و آشکار دروغ گفتند و سیاه نمایی کردند ، کسی حتی از مسئولین بالاتر صدایی در نیامد نتیجه این میشود که شاهدیم متاسفانه . !!! البته بنظرم پشت پرده خیلی مسایل هست که باید روشن شود .
ما که نه توو جام جهانی نتیجه میگیریم، نه توو جام ملت های آسیا و نه توو لیگ قهرمانان آسیا .... چه اصراریه که فوتبال داشته باشیم...
بذارید تعلیق بشه حداقل هم اعصابمون آروم بشه و هم یک ذره ! جلوی بخور بخور گرفته بشه
بزرگترین بدبختی مدیریتی این کشور چاپلوسی برای ماندن در پست است. آقای تاج خسارت زیادی بر کشور وارد کرده و باید جبران کند.
لااقل بگویید پورسانت گرفتید تا کمی دلمان خوش شود که احمق و دست و پاچلفتی، مدیر و وزیر و رئیس و «مسوول فرهنگی!» نشده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
پورسانت نه پول چایی
آن «مدیر قبلی روابط عمومی وزارت ورزش» داماد کسی است عآیا
اگر یک نفر در این قضیه قرارداد ویلموتس مواخذه شد!
دادگاه و عقوبت فقط در انتظار آفتابه دزد هست !
دزدان یقه سفید حمایت میشن .
مملکت بخوربخورها
متاسفم برای همه مون
فقط 500 میلیون!؟
خوب شد دادین وگرنه آبرومون می رفت! سیری گردن کلفت های اجنبی روسفیدی کارگرای وطن... وطن.
راستی میگن واسه وطن جنگیدی راسته؟
این پولها رو از بودجه عمومی دولت که به شرکتهای دولتی میدن پرداخت میکنن اونوقت 15 درصد میان به کارمند حقوق اضافه میکنن اینها خیانته خیانت
امکان حضور در جام جهانی دیگر وجود ندارد. با اتحاد اعراب عراقی بحرین روبرو هستید.
چرا باید کسانی را به مدیریت جاهای مختلف منصوب کرد که هیچ سررشته ای در ان حوزه ندارند و باعث از بین رفتن منابع کشور میشوند. کلا بازنشستگی تو برخی ارگان ها به فراموشی سپرده شده و بعد از بازنشستگی به سمت استاندار و فرماندار و وزیر......... برگزیده می‌شوند لطفا سانسور نکنید
ویلموتس ثابت کرد که اصلاً مربی فوتبال نیست! فقط او را در زمان مسابقه تیم ملی روی نیمکت می دیدیم و هیچ نبوغی از او ندیدیم و هیچ وقت ندیدیم در تمرینات تیم ملی تیم را تمرین بدهد و یا تکنیکها و تاکتیکهای جدیدی به تیم یاد دهد!
ویلموتس با کیروش اصلاً قابل مقایسه نیست!
فقط پول یامفت او داده شد!
آقایون آبروریزی نکنید جلو این خارجیا .این پولا که برای ما چیزی نیست بدید بره.فکر آبرو باشید
میدونی مشکل اصلی زیرسروزیرورزشه.
بدون شک.
چرا؟؟؟.
چون همون اوایل که سرمربی قبلی رفته بود تاج دعوت شدبه برنامه فوتبالیه شبکه سه و گفت مسبب اصلی وزیربی تدبیری ونامیدیست‌
احمدی نژاد زمانیکه علی دایی تو تهران سه ااازعربستان خورد وضعیت روحی مردم ر روسکو هادی فورا دستور داد به کفاشیان یه مربی خوب و بیست تربیارند.
وقتی کی روش رااوردندهم اخلیای منفعت طلب فوتبالیست وهم عربستان یا عزادار شدند.
تدبیر یعنی این..‌‌
وبعدکی روش کره ی جنوبی که یک مدعی مغروردروغین بودرادرداخل کره برد که کره ای هارابرای مدتهاعزاردارکرد.
چندین سال بطورقطع ویبین سکوی اول اسیا.براحتی دوبترجام جهانی.
ایران درجام جهانی روسیه بن سلمان راعزاداریکساله کرد.
ودربازیهای اسیایی ایران برنده بود.
مطمعن باشید
باخت ایران وژاپن فقط وفقط یک خیانت داخلی باهمدستی خود فروخته های داخلی وامارلت و عربستان. بود.
عادل فردوسی پور چون فوتبال ایران کوچیک بود درخشش مقطعی داشت وپس رفت‌
اول بخوبی از کیروش دفاع کردکه جای دفاع فراوان داشت.فوتبال ایران ابهت پیداکرد‌چون کی روش عرق وطنی پیداکرده بودونمکشناس بود همین عادل فردوسی پور بخاطر یه سری کارهای افراطی درمورد دعوت بازیکنان خارجی مشکل پیداکردکه این حجم ولخرجی پرتوان ایران وصداوسیمانبود.
بعداتمام عقده هاشاسرکی روش دراورد.
یعنی با ادعای سواد بدترین ضربه هاراندانسته به فوتبال ایران زد.
روزاخربدوبدوکی روش رافرستادوبدرقه کردکه راه خودش هموار شود درصورتیکه دلسوز فوتبال ایران ابد بدور کرد و کی روش گریه کرد بااین حال تشکرکردازمردم قدرشناس فهیم.
پس وقتی خداوند از تدبیر میگوید تدبیر واقعی سخت است.
کسانیکه بی تدبیر ترین افراد بودن باشعار تدبیر بیایند.لقلقه کنند.خراب کنندوابروی فهم کلمات را ببرند و ذهنها را خراب کنند.
ویرانه بگذارندوبروند....‌
تمام اینها جواب دارد‌
و باید پاسخگو باشند..‌
که بخاطر افکار مریض شان چراباددستداشتنیهای غرور امیز و تفریحات وسربلندیهابتزی میشودومیروند.‌‌‌
رفتن که رفتند.‌‌‌‌
کفاشیان وتاج بالای سی سال است که ازقبل فوتبال اخاذی میکنند وهنوز هم هستند خدامیداند چه کسی ویا نهادی از آنهاحمایت میکنند
فوتبال که بماند، کجا رو میتونید پیدا کنید، دزدی و غارت و اختلاس نباشه، از اون جاها بگید کمی روحیه پیدا کنیم.
شما که دم از شفافیت میزنید چرا ذکر نکردین در مطلب که مصاحبه تاج با کجا بوده ؟؟
با سلام
نمیشه گفت که همه دزدن, باید دزد واقعی را گرفت .ومملکت هم صاحب داره و زیر سایه امام زمان و نایبشون هست. خدایی بالا ی سر هست. اگه اینا نبود تا الان پاچه ی مملکتو هوا کرده بودن. خدا را شکر قوه قضاییه هم داره پیگیری مکنه. پس همه دزد نیستن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی