بازدید 46091
۱

آتش‌سوزی‌های اخیر در تهران عمدی بود؟

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: برخلاف برخی از افارد که مدعی شده اند آتش سوزی های اخیر د رتهران عمدی است برای کارشناسان سازمان آتش نشانی تا این لحظه عمدی بودن آتش سوزی ها ثابت نشده است.
کد خبر: ۹۸۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 05 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران درخصوص اینکه در برخی از محافل و فضای مجازی پیام‌ها و ادعاهایی دست به دست می شود که حکایت از عمدی بودن آتش سوزی های اخیر در تهران دارد گفت: برای ما در سازمان آتش نشانی شهر تهران هنوز عمدی بودن آتش سوزی ها ثابت نشده است.

وی افزود: ایجاد آتش سوزی دهه ها عامل دارد که هر کدامش می تواند باعث آتش سوزی شود نظیر صاعقه، آتش خاموش نشده بعد از پیکنیک، اتصالی سیم‌های برق و حتی گرمای بیش از حد هوا در حالی که شعله عمدی یکی از این علت ها می تواند باشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: ما در سازمان آتش نشانی تهران در همین روزهای اخیر بارها اعلام کرده ایم که عمدی بودن آتش سوزی هایی که عمدتا هم در فضای عمومی شهر بوده است برای ما ثابت نشده است.

ملکی گفت: البته نکته جالب این است که در خود آتش سوزی عمدی هم دو نوع آتش عمدی داریم. یک مورد همان چیزی است که در ذهن مردم همواره همراه با انگیزه خرابکاری است و نوع دوم که عمدی است اما به قصد خرابکاری نیست.

وی ادامه داد: از سالیان قبل کشاورزان پس از اولین برداشت برای از بین بردن پوشالهای باقی مانده روی زمین اقدام به ایجاد حریق می کرده اند تا پول حمل و نقل پوشالها را ندهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در همین حین کنترل آتش از دست شان خارج شده و به زمین های مجاور و بوستان و درخت های دیگر سرایت می کرده و باعث حریق می شده است که این هم یک نوع آتش عمدی محسوب می شده است.

ملکی گفت: اما اینکه برخی می گویند ما دیدیم یک نفر با یک شعله در دست آمد و جایی را به آتش کشید و رفت برای ما هنوز ثابت نشده است و باید اگر فیلم و عکس و مدارکی در دست دارند به ما و دستگاه‌های ذی ربط ارائه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
حالیشون نیست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی