بازدید 33076

آخرین آمار کرونا تا پانزدهم خرداد/ ۳۵۷۴ مبتلای جدید شناسایی شدند

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۳۵۷۴ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما هنوز برخی بستری هستند و حال عمومی ۲۵۶۹ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۹۸۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 04 June 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان از ۱۶۴ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده، از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ۳۵۷۴ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ تن رسید.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۴۹۴ مورد بستری و سه هزار و ۸۰ مورد (معادل ۸۶ درصد از موارد جدید) از موارد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۵۹ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۸۰۷۱ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۲۷ هزار و ۴۸۵ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۵۶۹ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور افزود: تا کنون یک میلیون و ۱۹ هزار و ۳۶۲ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است. وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استان های هرمزگان، کردستان و کرمانشاه در وضعیت هشدار جدی قرار دارند.


بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۰ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۰.۹ درصد فاصله دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۴.۰ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۴
خب خیلی هم عالی. به هدفاتون دارید نزدیک میشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
من که میگم اگر دو میلبون نفر هم بگیرنر بهتر از این است که نتونیم بنزین مجانی بفرستیم به برادر مادورو4
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
به نطر من گزارش امروز مرکز پژوهشهای مجلس در مورد اقتصاد و فقر و بدهی دولت حتی از کرونا هم تلخ تر است. اگر می خواهید بدانید چرا دولت با این بودجه نمی تواند کرونا را مهار کند. به این گزارش مراجعه کنید
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
اگه مثل سابق مراجعه به مراکز درمانی رو توی آمار بیاریم تعداد .
مبتلا۴۹۴ نفر میباشد و کاهشی است.د
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
جالبه که آقایان میفرمودند در کنترل بیماری کووید19 نفر اول در جهان هستیم و روسای جمهور دیگر کشورها از ما تقاضا کرده اند که بهشون یاد بدیم چه جوری براین بیماری مهلک فائق آیند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
آقای روحانی هنوز سفیده یا زرد یا قرمز؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
فکر کردند که کرونا هم مثل بقیه چیزها که سمبل کردند میتوانند سمبل کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
ما هم مثل انگلیس و امرکا گله ای داریم برخورد می کنیمبا بیماری.
بعد از سه ماه این از رکورد شکنی و وضعیت مدیریت ما در کرونا. امروز گزارشی از مرکز پژوهشهای مجلس منتشر شد که واقعا حتی از کرونا هم دردناک تر است.
خوبه معنی وضعیت امیدبخش رو داریم متوجه میشیم. هر روز عزیران دارن از دست میرن. نمیدونم امروز فردا نوبت خودمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
مراسم شب هفت جرج فلوید که با شکوه و گزارش کامران برگزار شد. از الان خودمون را برای مراسم چهل ااو امادخ نماییم. کرونا خود بخود همانطور که امد یه روزی میره. ولی همیشه فرصتی بنام جرج فلوید پدید نمیاد
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
تو که در انگلیس زندگی می کنی مطمئن باش امروز فردا نوبتته.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
عدالت طلب سرت رو مثل کبک کردی تو ...
گو شاد بزی که خوش جهانی داری
آمارِ پُر از رازِ نهانی داری
درسایه نشسته ای و هی میخندی
خاکم به سر و خنده دهانی داری
بی عرضه ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
بهتره بگی بی لیاقت ها!!!
بعد از سه ماه این از رکورد شکنی و وضعیت مدیریت ما در کرونا. امروز گزارشی از مرکز پژوهشهای مجلس منتشر شد که واقعا حتی از کرونا هم دردناک تر است.
با این گزارش درامد سرانه و قدرت خرید واقعی ملت ایران معادل بیست سال پیش است. یعنی بیست سال عمر و بهترین سالهای ملت ایران به فنا رفت. مانند این است که فردی سن مولد بیست تا چهل سالگی خود را از دست داده باشد و بعد تازه خبردار شود. درامد سرانه چین در این بییت سال ۱۵ برابر شده. دنیا را به بها می دهند نه به بهانه. اگر چین قدرت اول دنیا شده به خاطر هوشیاری ملت و مدیریت ان است. ما هنور متوجه نشدیم که عرصه واقعی رقابت در دنیا اقتصاد است و چه راحت با تحریم و تحریک دشمنان در زمین بازی دشمنان به بازی کشیده شدیم و مسولیت هم قبول نمی کنیم. افسوس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
تا موقعی که سیاست ها بر پایه ی آینده ای محتوم یک ایدئولوژی طرح ریزی می شود همه راهبردهادر امتداد آینده ای است که آن ایدئولوژی رقم زده.
همین دست فرمون برید, ابتلای ۵۰۰۰ نفر و ۶ و ۸ و ۱۰۰۰۰ نفر هم در دسترسه! چیزی که اهمیت نداره جان مردم هست!
پاسخ ها
راست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
دست بفرمون چیه،طرف از خوزستان اومده مشکوک به کرونا راحت دست و روبوسی کرده ۳خانواده بانوازد۶ماه رو درگیرکرده،الان تقصیر مسئولانه یا حماقت یه عده آدم بی خیال،مردم خودشون باید همکاری کنن قبول کنن که ویروس شدت واگیرش خیلی بالاست کرونا اینجور ریشه کن نمیشه باید خود مردم رعایت کنن
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
ریشه کنی ویروس یک داستانه بی کفایتی در کنترل و اشاعه در روزهای اول حرفی دیگر
هیچ برداشتی از این امار و وضعیت جامعه ندارم
خدا بخیر کنه
چرا آمار استانی را منتشر نمی کنند؟ چطور آمار همه اعتراضات حتی ده کوره های آمریکا را 24 ساعته دارند تو بوق می کنند، ولی ما مردم ایران محرم تعداد مبتلایان و فوتی های استان ها و شهرستان های خودمان نیستیم؟!
شرم بر مسئولینی باد که زحمات کادر درمان را هدر دادند.و عده ای از مردم که سهل انگاری کردند.و ارتباطات قبیله ای خود را به سلامت ترجیح دادند.آبرویی در سطح دنیا برای ما نماند حتی پاکستان هم خیلی بهتر از ما عمل کرد.حالا باید ببینیم خط قرمز عالیجنابان چند مورد ابتلا و کشته است؟ چرا مجلس بحای فکر مردم به فکر جشن تولد خودش و تقسیم غنایم است؟رییس قضا کجاست؟
خدا رحم کنه ! مردم بیخیال و دولت خواب!
اقا تعطیل اعلام کنید به حالت قرنطینه در منزل شد ۴۰۰۰ نفر
نگران نباشید از نظر جناب روحانی چند ماهه که اوضاع عادی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
برای ایشون که با نفر بغلیش ده متر فاصله میگیره البته عادیه
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
بله. از عادی هم بهتره شاید. وقتی ایشون از کاخشون درنمیاد خوب بد بهشون نمی گذره
با این وضعیت اگه همه چیز عادی بشه دیگه کسی سراغ ساخت واکسن نمیره . میگن همینه که هست . مردم خواه ناخواه کرونا رو میگیرند . بعدش یا برمی گردند یا ............ !!!
شرایط قعلی شیوع کرنا در کشور با توجه به عملکردها و روش های در پیش گرفته شده کاملا قابل پیش بینی بود
از شنبه همه چی درست میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
خخخخخخخ،خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است.....کارم از گریه گذشته به این میخندم!!
تمام امتحانات حضوری را فورا لغو کنید
دانشگاه ها باید تعطیل شوند
فعالیت رستوران ها ، باشگاه ها ، کافی شاپ ها ، پاساژها و ... را مجددا ممنوع کنید
شرایط قرنطینه و محدودیت تررد های غیر ضروری درون و برون شهری را فورا برگردانید
ساعات کار ادارات را کاهش دهید
بوستان ها و مناطق تفریحی و گردشگری و ... را تعطیل کنید
ضدعفونی کردن روزانه معابر عمومی ، دستگاه های خودپرداز و ... را مجددا از سر بگیرید

فقط با بیش از یک ماه اجرای سفت و سخت موارد فوق می توان جلوی شیوع این ویروس را گرفت ، در غیر اینصورت ، به استناد به علم اپیدمیولوژی و تجربه و شرایط خاص ویروس کووید19 و شرایط کشور ما ، وقوع یک فاجعه و قتل عام حتمی است.
اخبار وقایع در امریکا ظاهرا مهمتر از اخبار شیوع کرنا در کشور است که در بالای اخبار کرنا در کشور قرار گرفته است
خدایا به همه رحم کن. فقط می تونم همینو بگم. رکورد پیک بیماری شکسته شد. چرا هیچ کس هیچی نمیگه. اگه ویروس ضعیف شده یا میخواهید ایمنی گله ای رو پیاده کنید روی مردم بگید بهمون تکلیف مون رو بدونیم.
اگه هرمزگان واقعا در وضعیت هشدار قرار داره و قم تهران با این تراکم جمعیت و شرایط بد اوکی هست اقایون از کیش تشریف بیارن سر کاراشون مثل بقیه مردم
آمار مبتلایان بالا میره مرگ و میر داره پایین میاد
پاسخ ها
ذبی درشکه چی
| Spain |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
علت مرگ ماست مالی میشود
وضعیت که به شدت امید بخش هست
چند تا نکته:
۱.متاسفانه کرونا دوباره داره اوج میگیره و نتایج بازگشایی ها دارن ظاهر میشن خبر اینه که هم مردم و هم دولت بیخیال شدن و احتمالا اوضاع بدتر میشه
۲.بالاخره به یک میلیون تست رسیدیم هر چند بعد از چهار ماه!
تست های برخی کشورها:
آمریکا:۱۹ میلیون
روسیه یازده و نیم میلیون
انگلیس چهار و نیم میلیون
ترکیه دو میلیون
آلمان، اسپانیا و ایتالیا ۴ میلیون
۳.نکته تاثر کننده اینه که وضع بیمار یابی ایران اصلا خوب نیست طبق آمار سایت ورلد میتر ایران رتبه ۹۸ را در بیماریابی داره و رتبه ۱۱ را در تعداد بیماران!
مسئولین محترم تقاضا دارم لطفا ماسک را اجباری کنید. پوشاندن دهان و بینی با ماسک پارچه ای، نخی، طبی، 95، هر چی، فقط اجبار کنید هر کی بیرون از خانه آمد بیرون بینی و دهان خود را بپوشاند. چقدر سخته اینکار واقع و هزینه داره!؟ این همه کشور از جمله خود چین و تایوان انجام دادند و نتیجه گرفتند. دیگه منتظر چی هستید؟ دست رو دست نگذارید اینقدر. عاقیت خوشی ندارد. عیبی ندارد اگر روزهای اول ضد ماسک بودید، جایز الخظا هستید و کسی اطلاعات کافی نداشت، اما الان که دیگر همه چی روشن است دلیل این معطلی چیست؟
در حالی که خوزستان بالاترین تلفات کرونا را اعلام‌میکنید و‌میگید قرمزه بعد تو همون روز اعلام‌میکنید باشگاه ها در خوزستان از فلان روز باز میشه! هی پروتکل پروتکل میکنید ولی هیچ نظارتی ندارید. الان هم بچه ها دارن امتحان ‌مجازی میدن، هنوز خلاص نشدن درباره بازگشایی در شهریور حرف می زنید تن بچه ها را میلرزانید!!! چی میخواهین از جون ملت؟ ما چه گناهی کردیم گیر شما ها افتادیم ؟؟؟
چرا جلوی مسافرت ها در این ایام‌ تعطیل را نگرفتید؟
چرا در فروشگاه های شهروند و تره بار کارکنان را مجبور نمیکنید ماسک بزنند؟ چرا همه چیز را رها کرده اید و فقط شعار می دهید؟
هر چی این‌ مصیبت طولانی تر بشه اقتصاد بیشتر داغون میشه!!!
داریم تنها کشور دنیا میشم که دوتا پیک داره و این نشان دهنده ضعف مدیریت در کنترل این بیماری و کلا ضعف مدیریت کشور است.کرونا دیگه مثل نرخ تورم،بیکاری،فساد اقتصادی و اداری و کلی مشکل دیگه نیست که با فرافکنی بخواهیم ماست مالیش کنیم.بدون تعارف هرچی هستیم رو نشونمون میده.
خب این هم مدیریت آقایون تدبیر و امید و دولت کهنسال... چه خبر از حقوق های نجومی؟؟؟
چرا این سه استان را تعطیل نمی کنید یعنی فکر میکنید وضعیت بهتر میشه عقل سلیم میگه سریع تر تغطیل کنید تا اتفاق بدتری نیفتاده باید به زور این مردم را به خانه برگرداند اقتصاد با بیرون رفتن بهتر نمیشه مسئولین گرامی سریعتر به فکر مردم باشید خطر خیلی جدی است
لطفا مجددا قوانین سخت گیرانه رو اعمال کنن مسئولین
به عنوان ی متخصص اپیدمیولوژی و عضو هیات علمی عرض کنم خدمت همه عزیزان که با روالی که دولت در پیش گرفته فقط خودتون می تونید به خودتون کمک کنید. ماسک رو فراموش نکنید و ضدعفونی های روتین منزل و اهالی منزل. پیک دوم بیسیار قوی تر از پیک اول خواهد بود. به هیچ جا و هیچ کس نظارتی صورت نمیگیره و ما بدبختان عالم هستیم. فرزندانتون رو نه مدرسه و نه دانشگاه نفرستید تو این اوضاع. اگر اراده ای وجود داشت مجازات حبس و جریمه نقدی بسیار بالا برای نزدن ماسک میزاشتن و جلوی مسافرتهای ی عده مردم بی شعور زبان نفهم رو میگرفتن. کار سختی نیست دوتا بتن بزارات تو جاده.
با این افزایش تعداد مبتلایان بعید است هزینه های درمان بیماری و بستری رایگان باشد. برای حفظ سلامت خود و اطرافیان و جلوگیری از هزینه های درمان بهتر است خودمان به فکر خود باشیم تا گرفتار نشویم.
کرونا در ایران هنوز برای ما آلبانی نشین ها سوژه است و از دست نمی دیم
کار ما فقط منفی بافیه!
اگر آمار کم اعلام میشه، میگیم دروغه آمار سازیه
وقتی زیاد اعلام بشه، چقدر بی عرضه اید
تا دیروز کارمون بود: دروغه دروغه. آمارها پایین می‌ره برای روز قدس
روز قدس هم که برگزار نشد از رو نمی‌ریم و باز میگیم دروغه دروغه
یبار نشد یک خبر خوب بشنوم.
کیانوش جان جواب بده.
این کشورهای پیشرفته اروپایی چطور هم میزان ابتلا و هم میزان مرگ و میر رو تقریبا به صفر رسوندند ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
منظورت انگلیسو و فرانسست ؟
کجای کاین عزیزان کرونا شده بهونه ی گرفتن پاداش و پول مسءولین دانشگاه ها و اداراتی مثل بانک دارای... وگرنه من بعنوان پرستار رسمی مرکز 16 ساعته بعداز 75 روز شیفت پیوسته تا به امروز 150 تومان کارت هدیه گرفتم... ولی خود رئیس دانشگاه و معاونانش..... کافی یکی بیاد ببینه
من به کرونا هیچ اعتقادی ندارم. به نظرم این یک بهانه به دست افراد تنبل هست. یک توجیه پیدا کردن که مملکت را به تعطیلی بکشانند. الآن یک عده از کارمندان مانند کارمندان دانشگاه‌ها دارند صفا می‌کنند. هم حقوق می‌گیرند و هم هیچ کاری نمی‌کنند و تو خانه نشستن. خوب معلومه همچین افرادی دوست دارند بیان اینجا و خطر کرونا را تو بوق بکنند.
در یک کشور 80 میلیونی واقعا حتی اگر روزی 10000 نفر هم مبتلا بشند چقدر احتمال داره من نوعی بگیرم؟ احتمال میشه یک در 800 یعنی 8 برابر از یک درصد هم کمتر.
پس این چه مسخره بازی که درآوردید. ماندن تو خونه و به لجن کشیدن اقتصاد. آن هم اقتصادی که خودش نیاز به همت بالای مردم برای ترمیم دارد.
من امیدوارم مقام معظم رهبری ورود کنند و به این تنبل بازی که توجیه مسخره‌ی کرونا را هم پیدا کرده خاتمه دهند.
دستور جهاد اقتصادی و نترسیدن از کرونای مسخره. زمان جنگ مردم برای جهاد رو مین می رفتم. حالا برای جهاد اقتصادی نادیده گرفتن یک ویروس مسخره که الکی خطرناکی اش را در بوق کرده اند هیچ چیزی نیست.
شیعه جماعت ترسو نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
امثال شما نه تنها کمکی به اقتصاد نمی کنند و نکردند بلکه زحمات همه رو هم به باد میدن. شما بنظرم تشریف بیارید ما بیمارستان خدمتتون باشیم تو بخش ی چرخی با هم بزنیم
خدا نگذره از امثال شما که توان کادر درمان را به صفر رسوندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
آقا کرونا چیه، به یه چیزی مبتلا شدی که صد برابر از کرونا خطرناکتره. خودت هم خبر نداری!!! احتمال مبتلا شدنش هم ۱ به میلیونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
درواقع یه جورایی حرف شما درسته تو مملکت ما یه عده نون برجام رو میخورن یه عده نون تحریم رو میخورن الانم یه عده نون کرونا رومیخورن وبا استفاده از ترس مردم کارشونو پیش میبرن مثل مسئولین بهداشت ومسؤلین خوزستان. به نظرم یک تحقیق وتفحصی باید بشه من یک سوال بکنم از این افرادی که نظر منفی میدن ومیترسن دراسفند وفروردین واقعا کروناجدی ووحشتناک بوداماالان اینجور نیست شما بگین از10روز به اینور تو تمام اطرافتون بگردین آیا یک نفر پیدا میکنید کرونا گرفته باشه وبستری شده باشه؟
موج هیچم
امروز از خونه
تا یه مسیری پیاده می رفتم
تنها کسی که ماسک زده بود
من بودم
و یه لحظه شک کردم
نکنه روحانی
پایان حضور کرونا را اعلام کرده
و تنها کسی که مطلع نشده من هستم
به مقصد که رسیدم
قضیه را سئوال کردم
متوجه شدم
مردم خسته شده
و بی تفاوتی را در پیش گرفته اند ...
انگار مسئولین از یه کره دیگه اومدن.واقعا مردم ما رعایت میکنن؟تو شهر ما که رعایتی نیست متاسفانه.اصلا
کرونا همش الکیه. برای اینکه دولت کسری بودجه شدید داره میخاد با تعطیلی مدارس،دانشگاهها و... به بهانه کرونا، کسری بودجه شو جبران کنه
یک نکته که خیلی مهمه اینه که ما قبلا تست کرونا خیلی کم میگرفتن تو ایران برای همین امار ابتلا کم بودوتو امار کسانی کرونایی حساب میشدن که تو بیمارستان بستری میشدن.الان هم روزی300 تا400 تا بستری دارن توکل ایران طبق اطلاعیه هرروزبهداشت.پس واقعا کرونا کم شده.برای باور کردن این موضوع کافیه تو اطرافتون تمام فامیل دوست آشنا همسایه جستجوکنید ببینید آیا یک نفر کرونایی پیدا میکنید؟؟!!سؤال مهمی است
از قدیم گفته اند یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به دیگران
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل