بازدید 12957

احتمال به تعویق افتادن طرح الحاق کرانه باختری

وزیر آموزش عالی رژیم صهیونیستی اعلام کرد ممکن است زمان الحاق بخشی از مناطق کرانه باختری به فلسطین اشغالی به تعویق بیفتد.
کد خبر: ۹۸۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹ 01 June 2020
به گزارش تابناک به نقل ایرنا، «زئیف الکین» وزیر آموزش عالی و سرپرست منابع آبی رژیم اسرائیل در گفتگو با رادیو ارتش این رژیم فاش کرد: ممکن است زمان الحاق بخشی از کرانه باختری و حاکمیت اسرائیل بر آن، چند روز یا شاید چند هفته به تاخیر بیفتد.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل موعد آن را ابتدای ماه ژوئیه اعلام کرده بود.

الکین اشاره کرد، ۳۰ درصد از کل مساحت کرانه باختری قرار است به اسرائیل ضمیمه شود و اقدامات برای انجام این الحاق طبق توافق کابینه از ابتدای ژوئیه شروع می‌شود، اما ممکن است چند هفته به تاخیر بیفتد.

این مقام اسرائیلی نزدیک به نتانیاهو، علت این تعویق احتمالی را تاخیر در تشکیل کمیته‌ای برای ترسیم نقشه جدید دانست و گفت آنگونه که اطلاع دارد، مسئولان اسرائیلی در حال تهیه نقشه هستند و ممکن است این موضوع مدتی طول بکشد.

بنا به گزارس سایت اسرائیلی «i ۲۴ News» تاکنون مذاکراتی مهمی میان مسئولان نظامی و سیاسی اسرائیل در خصوص موضوع الحاق مناطقی از کرانه باختری صورت نگرفته و ارتش اسرائیل نیز هنوز جدول زمانی یا نقشه و دستوری در خصوص این موضوع دریافت نکرده است.

رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد از ماه آینده میلادی بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال خود درآورده به قلمروه خاکی خود ضمیمه کند.

باراک دیوید خبرنگار شبکه خبری ۱۳ اسراییل ادعا کرده است که چندین رهبر اروپایی طی روز‌های اخیر در نامه‌های جداگانه به بنیامین نتانیاهو، نسبت به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به خاک اسرائیل هشدار داده‌اند.

به ادعای دیوید که مقاله‌ای در وبسایت آکسیوس Axios، منتشرکرده است، «امانوئل ماکرون» رییس جمهوری فرانسه از جمله این رهبران است که برای نتانیاهو نوشته است: اقدامات یک جانبه در کرانه باختری، باعث بی‌ثباتی در خاورمیانه خواهد شد.

در ادامه این نامه آمده است:فقط گفتگو با فلسطینیان و یک راه‌حل عادلانه و منطقی، به اسرائیل صلح، امنیت و ثبات می‌بخشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار