بازدید 28877

نشانه‌های جدید ابتلا به کرونا

نتایج بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد ویروس کرونا علاوه بر گلودرد، تب و اختلال در حس بویایی سبب سردرد و تشنج نیز می‌شود.
کد خبر: ۹۸۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 01 June 2020


به گزارش تابناک، فارس به نقل از هندوستان تایمز نوشت: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد ویروس کرونا روی سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد و عوارض عصبی را ایجاد می‌کند.

براساس تازه‌ترین پژوهش‌های صورت‌گرفته، نه تنها گلودرد، تب و از بین رفتن حس بویایی بلکه بروز سردرد و گاهی تشنج نیز می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به ویروس کرونا باشد.

گلودرد، تب خفیف و خستگی از شایع‌ترین علائم کوویدـ۱۹ به حساب می‌آیند، اما آخرین تحقیقات نشان می‌دهد سردرد نیز می‌تواند نشانه ابتلا به ویروس کرونا باشد.

این بررسی مروری که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است، حکایت از آن دارد که بیماران مبتلا به کوویدـ۱۹ از سردرد نیز شکایت داشته‌اند.

به گفته محققان، این ویروس به سیستم عصبی مرکزی بدن آسیب می‌زند. دانشکده پزشکی ییل در ایالات متحده نشان می‌دهد در حالی که علائم تنفسی کوویدـ۱۹ به خوبی محرز شده، عوارض عصبی کروناویروس به خوبی شناخته نشده است.

براساس مطالعات صورت گرفته، دانشمندان دریافتند که کروناویروس جدید ممکن است از طریق چندین مسیر وارد سیستم عصبی شود، از جمله اتصالات نورون‌های آلوده و از طریق اعصاب بویایی که بینی و مغز را به هم وصل می‌کند.

طبق گفته محققان، این ویروس با تأثیرگذاری در دیواره‌های داخلی رگ‌های خونی در بدن ما پخش می‌شود و این رگ‌های خونی با آلوده کردن سلول‌های ایمنی به نام لکوسیت‌ها به مغز ما می‌رسند که می‌توانند از غشای فیلتر محافظ به نام سد خونی مغزی عبور کنند.

با بیان این مطلب، جامعه علمی به دنبال شواهد بیشتری برای تأیید علائم جدید کوویدـ۱۹ است.

دانشمندان در این تحقیق نوشتند: تشخیص زودرس نقص‌های عصبی ممکن است منجر به بهبود نتایج بالینی و الگوریتم‌های درمانی بهتر در مبتلایان به ویروس کرونا شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان