بازدید 24975

دعوت پسر فلوید به برگزاری اعتراضات بدون خشونت

پسر تبعه سیاه‌پوست آمریکایی که دوشنبه گذشته به شکل وحشیانه‌ای از سوی پلیس به قتل رسید، از معترضان خواست به صورت مسالمت‌آمیز تظاهرات خود را برگزار کنند.
کد خبر: ۹۸۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 01 June 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، کوئنسی میسون فلوید، یکی از پسران جورج فلوید – تبعه سیاه پوست آمریکایی که دوشنبه گذشته به شکل وحشیانه‌ای از سوی پلیس آمریکا به قتل رسید- به اعتراضات سراسری ضد نژادپرستی در آمریکا واکنش نشان داد.

او که روز گذشته در اعتراضات شهر برایان در تگزاس شرکت کرده بود به سی ان ان گفت آخرین باری که پدرش را دید، کودک خردسالی بوده است.

وی افزود: همه به خیابان‌های می‌آیند و حمایت خود را از او نشان می‌دهند. قلب من واقعا به لرزه در می‌آید.

کوئنسی و خواهرش کانی در اظهارات خود ضمن حمایت از اعتراضات مسالمت آمیز در شهر برایان، از معترضان خواستند از خشونت خودداری کنند.

شهر‌های ایالت تگزاس طی روز‌های اخیر در اعتراض به خشونت پلیس صحنه اعتراضات بوده است. به گفته اداره پلیس مرکزی تگزاس، فقط روز گذشته ۷۶ تن در این اعتراضات بازداشت شده اند و حدود ۴۵ تا ۶۰ نفر دیگر نیز برای رفتن به زندان، مراحل قانونی را پیش رو دارند.

شهر‌های مختلف آمریکا طی روز‌های گذشته صحنه اعتراض گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت پلیس این کشور بود. معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواهان اجرای عدالت در خصوص قتل جورج فلوید هستند.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی دفاع می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
مسالمت آمیز؟؟؟؟!!!!!!!!!!! باید تا حصول نتیجه مطلوب مثل خود حاکمین ظالم و بی رحمشان به مبارزه ادامه دهند .... سهوی و بار اول نیست و این وحشی گری در ذات حکام آمریکاست به جز عده معدودی
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
آرام باش جوان. آرام باش. نگران هم نباش یک نفس عمیق بکش و بر خود مسلط باش. بچه ها اونجا هستن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
حالا فرزندش کوتاه امده.... علی اقای گل شما هم کوتاه بیا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
در همین ایران ماموران شهرداری با زدن فلفل به صورت یک پیرزن بنام آسیه پناهی و ضرب و شتم او باعث مرگش شدند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد، در همین اهواز مردم بی دفاع در اعتراض به نداشتن آب شرب چه شدند.... حال در آمریکا یک هنرپیشه فیلم های پورن کشته شده آقایان زمین و زمان را بهم میدوزند
آقای تابناک عزیز از حول حلیم مواظب باش تو دیگ نیوفتی . اخوی این بابایی که دارین زیر بیرقش سینه میزنین و شمع روشن میکنید. یه پورن استار بوده تو امریکا و حساب کن اگه ایشان الان تو ایران بود تا بحال دهها بار حکم ارتداد و مفسد فی الارضش صادر شده بودو از طناب دار آویزونش کرده بودین. بله پلیس امریکا هم حرکت وحشیانه ای انجام داده ولی ....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
اتفاقا حوادث این روز های امریکا بهترین درک مردم از دمکراسی در امریکا را نشان میدهد وان این است که شرور ترین انسانها هم حقوقی دارند که باید مراعات شود وپلیس به صرف داشتن سابقه زشت ومشمیز کننده یک فرد حق ندارد فراتر از قانون برخورد کند.چیزی که مردم را عصبانی کرده رفتار غیر قانونی پلیس است
اونا مجوز وزارت کشورشون رو برای راهپیمایی مسالمت آمیز نیاز دارن؟ یا مثل ما که تو قانون اساسی یه چیز نوشته ولی یه چیز دیگه اجرا می شه هستن؟ منظور آزادی تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز بدون مجوز بر اساس قانون اساسی هست.
اکثر سیاه پوستان تو آمریکا خلافکار هستن
حالا چرا از خردسالی پدرش را ندیده بوده
تهدید شده اینو بگه
از روی ظاهر نمیشود قضاوت کرد . اما شما قیافه این آدم را ببینید خلاف کاری از چهره اشموج میزند .


جعل اسکناس در آمریکا جرمش بسیار سنگین است . در سالهای 1800 میلادی در آمریکا قاون بود و شاید هم حالا

هم باشد دزدیدن اسب از شخص دیگری حکمش اعدام بود .

آنجا آمریکا است قانون ، قانون است به معنی واقعی .

مثل ایران نیست که قانون آبکی باشد .
برخورد خشونت آمیز با یک متهم اصلا کار درستی نیست حالا سهوی و یا عمدی باشد فرقی نمی کند. ولی تابناک و رسانه های جمعی ایرانی باید متوجه باشند که برای چی دارند تبلیغ می کنند! این تبلیغات چه تبعاتی می تواند داشته باشد؟ بابا اون یارو که کشته شده، یک پورن استار و همجنسگرا بوده که حکم اش در ایران مفسد فی الارض و اعدام یا سنگسار است.
این سیاست را بگذارید کنار که هر چه آمریکا انجام داد اشتباه است و باید علیه آن تبلیغ کرد.
پسرش؟ اینکه فقط دو تا دختر شش و دوازده سال داره تو ویکی پدیا هم زده ...تابناک این پسرش کی بدنیا اومد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی