بازدید 9749

دانش آموزان الزامی برای ورود به شبکه شاد ندارند

کد خبر: ۹۸۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 30 May 2020

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه راه اندازی شبکه شاد اجباری هم نبوده است و از ۱۴ میلیون دانش آموز حدود هشت میلیون نفر شبکه شاد را نصب کردند گفت: الزامی برای ورود به شبکه شاد برای دانش آموزان وجود ندارد اما اگر می‌خواهند آموزش رسمی را دنبال کنند کانال رسمی ما شبکه شاد است.

به گزارش ایسنا، مسعود شکوهی، درباره قتل رومینا دختر ۱۴ ساله تالشی و اقداماتی که آموزش و پرورش برای جلوگیری از چنین آسیب‌هایی انجام می‌دهد گفت: این اتفاق باعث تاسف شد و فضای عمومی را جریحه دار کرد. آموزش و پرورش کارهای متعددی را در این راستا انجام می‌دهد. آزمون‌های سلامت روان را برگزار می کنیم و همه هفتم و هشتمی ها و در واقع بیش از ۲ میلیون دانش آموز در آن شرکت می‌کنند.

شکوهی افزود: نقشه خطرپذیری مدارس را آماده و گزارش‌ها و اخطارهای لازم را به مراجع مربوط داده‌ایم و موارد اورژانسی را مشخص و درصد سلامت روانی اجتماعی و فردی را در دست داریم. مهمترین سامانه ما نماد یا نظام مراقبت اجتماعی است و همه دانش آموزان در این سامانه دارای پروفایل هستند و رصد می شوند. در حوزه روانی و رفتاری هم نیمرخ دانش آموزان و هم نقشه خطرپذیری را در اختیار منطقه و استان قرار می‌دهیم اما قطعا کافی نیست.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه اعتباری ۶۸۰۰ میلیونی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ۱۵میلیون دانش آموز در اختیار داریم و حتی امکان آموزش‌های توانمندسازی هم به طور کامل وجود ندارد گفت: این بودجه عملا هیچ است. امکان اجرای بسیاری برنامه‌های پیش بینی شده فراهم نشده اما با همه اینها در حوزه مسئولیت خودمان تلاش کرده‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار