بازدید 12426

وزارت‌خارجه‌ایران: صدای معترضان آمریکا باید شنیده شود

وزارت امور خارجه ایران ضمن تقبیح تبعیض نژادی مرگ‌آور در آمریکا و با بیان اینکه صدای معترضان باید شنیده شود، اعلام کرد: سرکوب آمریکایی‌های رنج دیده و محدودیت رسانه‌ها باید سریعا متوقف شود.
کد خبر: ۹۸۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹ 30 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) در توئیتر درباره اعتراضات کنونی در آمریکا اعلام کرد: صدای معترضان در آمریکا باید شنیده و سرکوب آمریکایی‌های رنج دیده و محدودیت رسانه‌ها باید سریعا متوقف شود.

در این توئیت آمده است: «جمهوری اسلامی ایران از قتل تاسف بار سیاه پوستان ابراز تاسف کرده، تبعیض نژادی مرگ‌آور در آمریکا را تقبیح می‌کند و از مقامات آمریکایی می‌خواهد که عدالت را در خصوص اینگونه قتل‌ها اجرا کنند.»

وزارت خارجه ایران همچنین در این توئیت تاکید کرده است: «صدای معترضان باید شنیده شود. بدین منظور، سرکوب آمریکایی‌های رنج دیده و محدودیت رسانه‌ها باید سریعا متوقف شود.»

به گزارش فارس، دوشنبه گذشته یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، جورج فلوید را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

پس از آن، مردم میناپولیس در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی‌ها برای سه روز پیاپی همچنان ادامه دارد و این بار معترضان به سراغ منبع اصلی اعتراضات خود، یعنی مرکز پلیس این شهر رفتند و مرکز پلیس میناپولیس را به آتش‌کشیدند.

با تشدید اعتراضات، مقامات ایالت مینه‌سوتا، ۵۰۰ نفر از نیرو‌های گارد ملی را در شهر میناپولیس مستقر کردند و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در پیامی در توئیتر از حضور نیرو‌های گارد ملی این کشور در شهر میناپولیس خبر داد. وی گفت که این نیرو‌ها کاملا آماده هستند.

وزارت امور خارجه ایران چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه نیز در توئیتی دیگر عنوان کرده بود: «۶ سال پس از التماس‌های اریک گارنر که می‌گفت «نمی‌توانم نفس بکشم»، این بار جورج فلوید، یک سیاهپوست دیگر، بعد از بازداشتی بیرحمانه و غیر انسانی جان خود را از دست داده است. به نظر می‌رسد خشونت پلیس ایالات متحده آمریکا علیه سیاهپوستان هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و مانند همیشه، پاسخ آمریکا به درخواست اجرای عدالت، به کارگیری خشونت و زور بیشتر است»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان