بازدید 14948
۱

درخواست ابتکار برای بررسی لایحه تامین امنیت زنان

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در توئیتی از مطرح شدن ماجرای قتل رومینا در هیات دولت خبر داد و تصریح کرد که خواستار بررسی لایحه تامین امنیت زنان خارج از نوبت شده است.
کد خبر: ۹۸۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ 27 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز چهارشنبه در این توئیت نوشت: امروز در هیات دولت درباره جنایت ⁧‫رومینا‬⁩ صحبت و درخواست کردم تسریع و اولویت برای نوبت ⁧‫لایحه تامین امنیت زنان‬⁩ انجام شود. در پاسخ به درخواست خانم ⁧‫جنیدی‬⁩ نیز آقای ⁧‫جهانگیری‬⁩ دستور بررسی خارج از نوبت لایحه در کمیسیون را صادر کردند. آماده ایم تا در هفته آینده در کمیسیون لوایح مطرح شود.

لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری نیز امروز(چهارشنبه) در همین پیوند از هیات دولت درخواست کرد «لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» خارج از نوبت بررسی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری امروز در جلسه هیات دولت با ابراز تاسف از خشونت خانگی در تالش، دستور تسریع در رسیدگی به لوایح منع خشونت را صادر کرد.

 لایحه «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» در قالب ٧٧ ماده شهریور سال گذشته از قوه قضاییه به دولت ارائه شد.

لایحه ٧٧ ماده ای «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» بر مواردی مانند ممنوع بودن ازدواج مبادله ای و خون بس، برابر بودن دیه بانوان سرپرست خانوار با مردان، ممنوعیت تهدید و اجبار زن به انجام اعمال مغایر با شان او و در اولویت قرار گرفتن بانوان زندانی جرایم غیرعمد برای آزادی، تاکید دارد.

 سرپرست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان گیلان روز گذشته(سه شنبه) از قتل دختر ۱۳ ساله(رومینا) توسط پدرش در بخش حویق شهرستان تالش و دستگیری قاتل خبر داد.

سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد گفت: به دنبال گزارش خبر قتل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ماموران پلیس در محل حادثه حضور یافتند و در بررسی‌ها مشخص شد، مردی ۳۷ ساله دخترش را با وارد کردن ضربات یک جسم تیز و برنده به ناحیه گردن به قتل رسانده است.

وی افزود: قاتل در محل وقوع جرم دستگیر شد و در تحقیقات پلیس، علت و انگیزه قتل دخترش را اختلافات خانوادگی، فرار دختر از منزل به قصد ازدواج با مردی ۳۰ ساله و مخالفت او به دلیل اختلاف سنی آنها اعلام کرد.
رسول‌زاده ادامه داد: پرونده این جرم تشکیل و به مرجع قضایی ارجاع داده شد و شهروندان در صورت بروز مشکلات فردی یا خانوادگی، به مراکز خدمات مشاوره‌ نیروی انتظامی مستقر در کلانتری ‌ها مراجعه کنند.
بخش حویق از توابع شهرستان تالش ۳۲ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
چرا این ها منتظر هستند که دنبال لایحه باشند که حتی ضرر خود زن ها و خانواده است
چرا از این خانم خوشم نمی اید؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی