بازدید 13257
صف طولانی که با اکران آنلاین چندان کوتاه نشد

اکران عمومی فیلم‌های سینمایی به تنش خواهد انجامید

هرچند شماری از فیلم‌های سینمایی نظیر «خروج»، «طلا»، «کشتارگاه» و «تیغ و ترمه» ترجیح دادند شانس خود را با اکران آنلاین بیازمایند، هنوز صف بسیار طولانی برای اکران عمومی وجود دارد و با توجه به هزینه بالای تولید فیلم‌های سینمایی، امیدشان به بازگشت سرمایه‌هایشان در اکران گسترده در سالن‌های سینماست، چون اکران آنلاین نمی‌تواند سرمایه کلان بسیاری از فیلم‌ها را بازگرداند.
کد خبر: ۹۸۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ 26 May 2020

اکران عمومی فیلم‌های سینمایی به تنش خواهد انجامیدصف فیلم‌های سینمایی متقاضی اکران عمومی با کوتاه‌تر شدن فصل طلایی نمایش در سال جاری، فشرده‌تر می‌شود و این فشردگی می‌تواند پس از بازگشایی سالن‌های سینمایی و ازسرگیری نمایش عمومی فیلم‌ها در سالن‌ها به تنش‌های جدی منجر شود و از هم اکنون باید تدبیری برای عبور از بحران در این شرایط در نظر گرفت تا شاهد واکنش‌‌های عصبی صاحبان فیلم‌هایی نباشیم که خود را در این بازی مغبون می‌دانند.

به گزارش «تابناک»؛ چند روز تا آغاز ماه مبارک رمضان برنامه ریزی و تدارک برای بازگشایی سالن‌های سینما پس از این ماه مبارک و در عید فطر آغاز شده بود؛ اقداماتی که به گفته مقامات سینمایی صرفاً برای در نظر گرفتن یک پیش بینی و آمادگی است و همه چیز به نظر ستاد ملی کرونا بستگی دارد. تصمیم‌گران این عرصه‌ها در حال بررسی گزینه‌های جذابی بودند تا با عرضه این محصولات هنری در نوبت نخست پس از بازگشایی، اقبال عمومی را مجدداً متوجه اقتصاد هنر کنند و آب رفته را به جوی بازگردانند.

با وجود این برنامه‌ریزی‌ها، ستاد ملی کرونا با بازگشایی سالن‌های سینما به عنوان اماکنی که از تراکم بالای جمعیت برخوردارند، موافقت نکرد و تنها بازگشایی سالن‌های سینما در شهرهای سفید مجاز اعلام شد. با توجه به اینکه شهرهای سفید غالباً سالن سینما ندارند و اگر سالنی نیز دارند، در حوزه اکران وزنی ندارند، تا زمان رسیدن وضعیت شهرهای دارای بالای یک میلیون جمعیت به ویژه تهران، مشهد، شیراز و اصفهان، عملاً بازگشایی سالن‌های سینما رخ نخواهد داد و اکران عمومی فیلم‌های سینمایی همچنان منتفی است.

اکران عمومی فیلم‌های سینمایی به تنش خواهد انجامید

اکنون روز به روز فصل طلایی اکران که تا پایان شهریورماه است، کوتاه‌تر و بدین ترتیب صف فیلم‌های متقاضی اکران فشرده تر می‌شود. هرچند شماری از فیلم‌های سینمایی نظیر «خروج»، «طلا»، «کشتارگاه» و «تیغ و ترمه» ترجیح دادند، شانس خود را با اکران آنلاین بیازمایند،هنوز صف بسیار طولانی برای اکران عمومی وجود دارد و با توجه به هزینه بالای تولید فیلم‌های سینمایی، امیدشان به بازگشت سرمایه‌هایشان در اکران گسترده در سالن‌های سینما است، چون اکران آنلاین نمی‌تواند سرمایه کلان بسیاری از فیلم‌ها را بازگرداند.

این وضعیت باعث خواهد شد در صورت بازگشایی سالن‌های سینما، رقابتی سخت و پرتنش برای اکران عمومی فیلم‌ها شکل بگیرد و چه بسا شاهد رویارویی جدی صاحبان بانفوذ بسیاری از فیلم‌های سینمایی باشیم. در چنین وضعیتی تسهیلاتی نظیر وام کم بهره ۳۰۰ میلیونی به صاحبان ۲۱ فیلم متقاضی اکران نوروزی نمی‌تواند تاثیر عمیقی داشته باشد، چرا که ضرر صاحبان فیلم‌هایی که چندین میلیارد سرمایه‌شان بلاتکلیف مانده، به مراتب بیش از این تسهیلات است.

البته همچنان باید تاکید کرد ارزیابی عمده ناظران حکایت از آن دارد که کشاندن عموم مردم به سالن‌های سینما پس از بازگشایی سالن‌ها بسیار دشوار خواهد بود و فیلم‌هایی که در دو نوبت نخست اکران قرار گیرند و کنسرت‌ها و تئاتر‌هایی که پیش‌قراول اجرا می‌شوند، با مخاطب حداکثری شبیه مخاطب اکران اول و دوم نوروز مواجه نخواهند شد و برخی ناظران نیز اساساً ارزیابی بدبینانه‌ای دارند و تاکید می‌کنند، محصولاتی که در بدو بازگشایی فعالیت‌های فرهنگی عرضه می‌شود، شکست تجاری خواهند خورد و قربانی دوران گذار خواهند بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر