بازدید 107739

ورود ملخ‌های مهاجم به خط خطر در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ورود ملخ‌های مهاجم به خط خطر در تهران در نیمه اردیبهشت ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 26 May 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با ملخ‌های مهاجم گفت: این ملخ‌ها همانطور که از اسم‌شان مشخص است از نوع ملخ‌های هجومی هستند که در این ایام به کشور وارد می‌شوند و مانند ملخ‌های صحرایی بومی نیستند.

وی ادامه داد: وقتی در ماه فروردین بارش‌ها زیاد می‌شود، طبیعی است که تخم این ملخ‌های مهاجم تکثیر می‌شود و تعداد آن‌ها زیاد می‌شود، اما تا مدامی که به سکونتگاه‌ها و شهرها نرسند، خطری ندارند، اما زمانی که به این مناطق برسند، باعث ایجاد نگرانی می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران خاطرنشان کرد: در سال گذشته طرح ما با سم‌پاشی از فرودگاه امام خمینی شروع شد و وقتی در دو روستا در شریف آباد ملخ‌ها رویت شدند طرح را همزمان در رباط کریم، ری و تمامی روستاها و شهرستانهای اطراف فرودگاه امام خمینی و همچنین شهرستان‌های پاکدشت، ورامین، قرچک، شریف آباد و ... اجرا و اقدام به سم‌پاشی کردیم.

درجاتی با اشاره به اینکه در نیمه دوم اسفندماه تصمیم سم‌پاشی برای مقابله با ملخ‌های مهاجم در وزارت جهاد کشاورزی اخذ شد، تصریح کرد: در فروردین ماه تعداد کمی از ملخ‌ها مشاهده شد، اما در اواخر فروردین ماه تعداد آنها قابل ملاحظه شده بود و در نیمه اول اردیبهشت به خط خطر نزدیک شد و در نیمه دوم اردیبهشت نیز وارد خط خطر شده بود.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر با توجه به اینکه ملخ‌های مهاجم به خط خطر وارد شده بودند، محدوده ۲ هزار و ۱۰۰ هکتاری توسط برادران جهادگر در وزارت جهاد کشاورزی سم‌پاشی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کشور درباره اینکه گفته می‌شود، سم مورد استفاده برای مقابله با ملخ‌های مهاجم برای محصولات کشاورزی مضر است، تصریح کرد: ما یک کمیته تصویب سموم داریم که در این کمیته سم‌ها آنالیز شده و تشخیص داده می‌شود که آیا این سم برای محیط، کشاورزی و سکنه مضر است یا خیر. سم به کارگرفته شده برای مقابله با ملخ‌های مهاجم انحصارا برای جلوگیری از تکثیر جمعیت ملخ‌ها است و هیچ ضرر و خسارتی برای کشاورزان ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی