بازدید 18986

دومین نفتکش ایرانی وارد آب‌های ونزوئلا شد

ساعاتی بعد از رسیدن اولین نفتکش ایرانی به مقصد خود در بندر «ال پالیتو» در شمال ونزوئلا، دومین نفتکش حامل بنزین ایران هم با نام «فارست» وارد آب‌های این کشور شد.
کد خبر: ۹۸۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 25 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، خبرنگار شبکه «تله سور» گزارش کرد دومین نفتکش ایرانی با نام Forest وارد آب‌های ونزوئلا شده است و همانند نفتکش Fortune توسط نیروی دریایی ونزوئلا تا رسیدن به مقصد اسکورت می‌شود.

 

پیش از این شبکه روسی «راشا تودی» از رسیدن نفتکش «فورچون» به مقصد نهایی آن در بندر «ال پالیتو» در شمال ونزوئلا خبر داده بود. قرار است این دو نفتکش و سه نفتکش دیگر، در مجموع بیش از یک و نیم میلیون بشکه بنزین را از ایران به این کشور که علیرغم داشتن ذخایر نفتی، به دلیل تحریم‌های آمریکا با بحران انرژی روبروست، حمل کنند.

براساس گزارش پایگاه خبری Globvision، «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا پیش از این در حساب توئیتری خود با تشکر از ایران برای ارسال بنزین به این کشور با انتشار تصاویری از کشتی ایرانی حامل بنزین، نوشت: «پایان ماه رمضان برای ما ورود کشتی Fortune را به ارمغان آورد؛ نشانه‌ای از همبستگی میان مردم جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا. در جایی که کشورهای امپریالیستی میخواهند با زور احکام خود را تحمیل کنند، فقط برادری می‌تواند مردمان آزاد را نجات دهد. متشکرم ایران.»

دومین نفتکش ایرانی وارد آب‌های ونزوئلا شد

وی همچنین از ملت ایران به خاطر همبستگی با مردم ونزوئلا، پشتیبانی از کاراکاس و شجاعت در تصمیم گیری قدردانی کرد.

تصمیم ایران برای ارسال بنزین به ونزوئلا که به خاطر تحریمهای آمریکا با کمبود سوخت مواجه است با عصبانیت مقامات واشنگتن همراه شده است. یک مقام ارشد دولت آمریکا در اظهاراتی عنوان کرده که واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلاست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار