بازدید 82450
پیمانه اقتصادی

یک شرط مهم از فروش فوق العاده خودرو حذف شد/ کشوری که تورم آن در بحران کرونا منفی ماند/ پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران/ برای ثبت ‌نام خودرو باید عجله کنیم؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سهامداران نگران نباشند، دستور رئیس جمهور به رئیس کل بانک مرکزی، معافیت واردات طلا، نقره و پلاتین از مالیات بر ارزش افزوده، ترکیه مالیات خرید ارز برای اشخاص حقیقی را افزایش داد، دلایل آمار بالای قاچاق لوازم آرایشی، هواپیمایی امارات پرواز‌های خود به سراسر جهان را از سر می‌گیرد و ضوابط ده‌گانه برای ثبت‌نام خودرو را در بر دارد.
کد خبر: ۹۸۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ 25 May 2020

یک شرط مهم از فروش فوق العاده خودرو حذف شد/ کشوری که تورم آن در بحران کرونا منفی ماند/ پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران/ برای ثبت ‌نام خودرو باید عجله کنیم؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سهامداران نگران نباشند، دستور رئیس جمهور به رئیس کل بانک مرکزی، معافیت واردات طلا، نقره و پلاتین از مالیات بر ارزش افزوده، ترکیه مالیات خرید ارز برای اشخاص حقیقی را افزایش داد، دلایل آمار بالای قاچاق لوازم آرایشی، هواپیمایی امارات پرواز‌های خود به سراسر جهان را از سر می‌گیرد و ضوابط ده‌گانه برای ثبت‌نام خودرو را در بر دارد.

سهامداران نگران نباشند

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سهامداران نگران روند کنونی بورس نباشند، گفت: با توجه به رشد پرشتاب شاخص بورس از ابتدای سال جاری تا اواسط اردیبهشت ماه، وجود چنین اصلاحی در بازار طبیعی است. سرافراز امروز در گفت و گو با ایرنا به اصلاح چند روز اخیر شاخص بورس اشاره کرد و افزود: رشدی که باید در مدت چند ماه در بازار اتفاق بیفتد، در کمتر از یک ماه رخ داد؛ بنابراین، احتمال چنین اصلاحی در بازار دور از ذهن نبود. برخی سرمایه‌گذاران تازه‌وارد که اطلاعات چندانی از سرمایه‌گذاری و روند معاملاتی بورس ندارند، تصور می‌کنند که روند یک ماه گذشته بازار، باید دائم ادامه‌دار باشد؛ به همین دلیل با ایجاد کوچکترین اصلاح، از ترس از دست دادن سرمایه‌های خود اقدام به خروج از این بازار کردند.

سرافراز با بیان اینکه روند کنونی بورس چندان جایی برای نگرانی ندارد، گفت: زمانی که شاخص بورس در مدت زمانی کوتاه با رشد عجیبی همراه می‌شود و یکباره به چند صد هزار واحد رشد دست پیدا می کند، لازم است برای مدتی وارد اصلاح جدی شود. در وضعیت کنونی طبیعی است که شاخص بورس بین صد تا ۲۰۰ هزار واحد کاهش یابد. این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه تا قبل از  ورود بازار به فاز اصلاحی، روزانه رقمی حدود یک هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان پول جدید وارد بازار می‌شد، افزود: زمانی که معاملات بازار در دوره اصلاح را ارزیابی می‌کنیم، شاهدیم که همچنان جریان ورود نقدینگی به این بازار ادامه دارد و فقط از شتاب آن کاسته شده است؛ اما خوشبختانه تاکنون خروج شدید نقدینگی از این بازار رخ نداده است. به گفته وی، اگر فعالان بازار به سرمایه‌گذاری در بورس با دید میان‌مدت نگاه کنند، متوجه خواهند شد که اصلاح بازار جای چندانی برای نگرانی ندارد.

یک شرط مهم از فروش فوق العاده خودرو حذف شد

با دستور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرط اخذ هر گونه چک از مرحله فعلی ثبت‌نام خودرو حذف شد. پیش از این، خودروسازان در شروط اعلامی به متقاضیان در حوزه ثبت‌نام خودروها، شرط اخذ چک صیادی و یا چک متعلق به بستگان درجه یک را مطرح کرده بودند که با دستور سرپرست وزارت صمت، شرط اخذ هر گونه چک در این مرحله از ثبت نام ملغی اعلام شد.

دستور رئیس جمهور به رئیس کل بانک مرکزی

رئیس جمهور به رئیس بانک مرکزی دستور داد با استفاده از همه ظرفیت ها و ابزار حقوقی و همکاری وزارت امور خارجه تلاش برای دسترسی به منابع ارزی خود در بانک های خارجی را تداوم بخشد. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در گفت و گو با رئیس کل بانک مرکزی ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت روند تامین ارز واردات کالاهای اساسی و ضروری کشور، بر تلاش مضاعف بانک مرکزی و سایر دستگاه های اجرایی برای کنترل تورم تاکید کرد. رئیس بانک مرکزی نیز در این گفت و گو با اشاره به احیای تدریجی صادرات به کشورهای همسایه که به خاطر شیوع کرونا افت کرده بود، از رشد میزان عرضه ارز در سامانه نیما و واردات در مقابل صادرات خبر داد. عبدالناصر همتی همچنین گزارشی از روند پیگیری دسترسی به منابع ارزی در خارج کشور ارائه کرد و چارچوب هدف گذاری تورمی در سیاستگذاری نوین پولی بانک مرکزی را به اطلاع رئیس جمهور رساند.

معافیت واردات طلا، نقره و پلاتین از مالیات بر ارزش افزوده

پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی عصر شنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و دیگر اعضا تشکیل شد. در این جلسه پیشنهاد بانک مرکزی در خصوص واردات نقره و پلاتین بررسی و تصویب شد که بر اساس این مصوبه واردات فلزات گرانبها اعم از طلا، نقره و پلاتین به صورت خام و طبق ضوابط بانک مرکزی از تمامی حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده تاپایان سال ۹۹ معاف خواهد بود.

ترکیه مالیات خرید ارز برای اشخاص حقیقی را افزایش داد

ترکیه به منظور افزایش منابع ارزی خود در راستای مقابله با آثار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مالیات خرید ارز خارجی را برای اشخاص حقیقی افزایش داد. بر اساس بیانیه منتشره در نشریه دولتی ترکیه، این نرخ از ۰.۲ به یک درصد افزایش پیدا کرده است. مطابق این گزارش، این مالیات در مورد بازار بین بانکی و معاملات اعتباری، خریداری ارز توسط وزارت خزانه‌داری و دارایی ترکیه، صادرکنندگان یا موسساتی که با ارزهای خارجی وام پرداخت می‌کنند، اعمال نخواهد شد.

کشوری که تورم آن در بحران کرونا منفی ماند

متوسط نرخ تورم کانادا در ۱۲ ماه منتهی به آوریل با ۰.۷ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به منفی ۰.۲ درصد رسید که این نرخ تورم ۱.۳ درصد کمتر از تورم ثبت شده در بازه مشابه منتهی به سال قبل و دومین تورم ثبت شده منفی متوالی ماهانه در این کشور بوده است. در بین بخش‌های مختلف، بیشترین تورم مربوط به مواد غذایی و نوشیدنی با ۳.۴ درصد بوده است. تورم آب و برق نیز ۱.۷ درصد و مراقبت درمانی با ۱.۳ درصد اندازه گرفته شده است. از سوی دیگر کمترین تورم مربوط به بخش انرژی با منفی ۲۳.۷ درصد و لوازم منزل با منفی ۱.۲ درصد بوده است. در این بین، قیمت بنزین ۱۸.۱ درصد و گازولین ۱۴ درصد ریزش کرده است. جاش نی، کارشناس مسایل اقتصادی در موسسه آر بی سی اکونومیکس گفت: قیمت کالاهای ضروری با سرعت بیشتری رو به افزایش است و این یعنی با وجود کاهش محسوس قیمت سوخت، افزایش قیمت ها در بخش هایی نظیر مواد غذایی فشار بیشتری به مصرف کننده می آورد.

بانک مرکزی کانادا تا پیش از بحران کرونا بر خلاف همتای آمریکایی خود تاکنون توانسته بود نرخ تورم را در محدوده دو درصدی باقی نگه دارد و این مساله به ثبات نرخ بهره نیز کمک کرده بود. با این حال، این بانک اعلام کرده است که تحت تاثیر شیوع کرونا و سقوط قیمت نفت، نرخ تورم این کشور احتمالا به محدوده صفر درصدی کاهش پیدا خواهد کرد و انتظار می رود که دست کم در سه ماهه دوم سال شاهد تداوم این وضعیت باشیم. طبق اعلام مرکز آمار کانادا، هسته تورمی که تغییرات قیمت مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آنها در نظر نمی‌گیرد تا پایان ماه آوریل با ۰.۸ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۱.۶ درصد رسیده است.

دلایل آمار بالای قاچاق لوازم آرایشی

مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: در سال ۹۶ حدود ۳ میلیارد دلار کالای اولویت ۴ به صورت رسمی وارد کشور شد که بعد از ممنوعیت واردات این کالا در سال ۹۷ بخش عمده‌ای از آنها مانند بخش‌های پوشاک، صنایع غذایی، و لوازم آرایشی و بهداشتی تبدیل به ساخت داخل شده است. وی با بیان اینکه در حوزه لوازم آرایشی واردات بخشی از کالاها ممنوع است، تصریح کرد: واردات لوازم آرایش به صورت قاچاق خیلی به ممنوعیت واردات مرتبط نیست، چراکه در زمانی که واردات این محصولات آزاد بوده نیز بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار واردات صورت نمی‌گرفت. صادقی نیارکی علت آمار بالای قاچاق در این بخش را تمایل به عدم پرداخت حقوق و عوارض عنوان کرد و گفت: برای واردات قانونی کالایی که تعرفه ندارد باید حداقل ۵ درصد عوارض و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود. در بخش لوازم آرایشی خیلی از کالاهایی که وارد می‌شد به دلیل وجود تولید داخل تعرفه‌های بالای ۲۵ درصد داشت. /ایسنا

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به آخرین پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران پرداخته و نوشته است: رشد نقدینگی ایران در سال ۱۳۹۷ برابر با ۲۲.۳ درصد بود که این رقم برای سال ۹۸ به ۳۵.۸ درصد رسید. با این حال در سال ۱۳۹۹ رشد نقدینگی به ۱۹.۵ درصد خواهد رسید که کاهشی ۱۶.۳ درصدی را به ثبت خواهد رساند. این گزارش خاطرنشان کرده است که نرخ تورم در ایران نیز از ۴۱.۱ درصد به ۳۴.۲ درصد کاهش خواهد یافت. با این حال صندوق‌ بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده که نقدینگی در ایران از ۲.۵۵۷ هزار میلیارد تومان به ۳.۰۵۵ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. این صندوق همچنین پیش‌بینی کرده است که نرخ بیکاری در ایران نیز در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن ۲.۷ درصد افزایش خواهد یافت و به ۱۶.۳ درصد خواهد رسید. این گزارش می‌افزاید تراز حساب جاری در ایران نیز از منفی ۰.۳ میلیارد دلار در سال ۹۸ به منفی ۱۸.۲ میلیارد دلار در سال ۹۹ خواهد رسید.

هواپیمایی امارات پروازهای خود به سراسر جهان را از سر می‌گیرد

شرکت «هواپیمایی امارات» روز یکشنبه اعلام کرد، از ماه جولای (تیر/مرداد) پروازهای منظم هواپیماهای این شرکت به نقاط مختلف جهان از سر گرفته می‌شود. به گزارش تارنمای «امارات الیوم»، در بیانیه شرکت هواپیمایی امارات آمده است؛ امکان رزرو پروازهای منظم رفت و برگشت این شرکت به مقصدهای مختلف در سراسر جهان از آغاز ماه جولای (اواخر تیرماه) فراهم شده است، حال آنکه از ۲۱ می (یکم خرداد) پروازهای منظم این شرکت هوایی تنها به ۹ مقصد از جمله لندن، پاریس، میلان، مادرید، شیکاگو، تورنتو و سیدنی آغاز شده بود. همچنین شرکت هواپیمایی «فلای دبی» نیز اعلام کرد؛ از ۵ ژوئن (۱۶ خرداد) پروازهای این شرکت هوایی نیز به روال عادی خود بازمی‌گردد. شرکت هواپیمایی امارات برای مقابله با ویروس کرونا در ۲۵ مارس گذشته (۵ فروردین) همه پروازهای خود را موقت به حالت تعلیق درآورد. هواپیمایی امارات به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی مقاصد دور در جهان، در ماه جاری میلادی اعلام کرد که برای پشت سر گذاشتن بحران شیوع ویروس کرونا در صدد گرفتن وام است و برای مقابله با سخت‌ترین ماه‌های تاریخ خود شاید مجبور به اتخاذ تدابیر سخت و دشواری شود. 

ضوابط ده ‌گانه برای ثبت‌نام خودرو

حضور و ثبت‌نام در فرآیند فروش خودروسازان مشروط به رعایت شرایط ده‌گانه زیر است؛

۱- با هر کدملی فقط امکان ثبت‌نام و خرید یک دستگاه خودرو از خودروسازان وجود دارد.

۲- مشتریانی که در ۳۶ ماه اخیر اقدام به خرید خودرو از شرکت های خودروساز کرده‌اند، مجاز به ثبت نام نیستند.

۳- دارا بودن گواهینامه رانندگی برای خریداران الزامی است.

۴- سن خریدار خودرو باید بالاتر از ۱۸سال باشد و کد ملی، شماره تلفن همراه، مشخصات حساب بانکی، همه باید متعلق به شخص ثبت‌نام‌کننده باشد.

۵- افراد نباید پلاک خودرو فعال و نصب شده داشته باشند.

۶- خریدار خودرو، به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد و خودروی فروخته شده قابل صلح نیست.

۷- چنانچه در راستی‌آزمایی مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی در بازه زمانی پس از تحویل خودرو، مشخص شود که خریدار از ضوابط عدول کرده یا در فرآیند ثبت‌نام صداقت نداشته است، خودروی وی توقیف و مطابق با قانون با آن برخورد می‌شود.

۸- هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند تحویل مشتری قرار می‌گیرد، حداکثر باید ظرف مدت سه‌ماه و پس از تردد ۱۰۰۰کیلومتری، برای استفاده از گارانتی به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خودروسازان مراجعه کند.

۹- مشتریان باید در ثبت شماره شبا خود در سایت فروش دقت کنند، چراکه مسئولیت ورود شماره شبا به صورت اشتباه و در نهایت برگشت پول به فرد دیگر بر عهده ثبت‌نام‌کننده است؛ ضمن اینکه شماره شبای اعلامی حتما باید به نام خود متقاضی باشد، چون وجه برگشتی در صورت عدم موفقیت در قرعه کشی، تنها به شماره شبای اعلامی منطبق با نام فرد ثبت‌نام کننده واریز خواهد شد.

۱۰- سند خودرو تا یک سال در رهن شرکت خواهد ماند.

آیا برای ثبت ‌نام خودرو باید عجله کنیم؟

پیرو اطلاعیه شماره یک وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ضوابط ثبت‌نام و فروش خودرو‌ها در طرح ویژه ایام عید سعید فطر: متقاضیان محترم جهت دریافت نام کاربری و رمز عبور برای انجام مراحل ثبت‌نام، به مدت ده روز فرصت خواهند داشت تا با مراجعه به سامانه‌های فروش خودروسازان ثبت‌نام خود را انجام دهند. زمان دریافت نام کاربری و رمز عبور از روز یکشنبه (چهارم خرداد) آغاز شده و تا پایان زمان ثبت نام یعنی روز چهارشنبه (۱۴ خرداد ۹۹) ادامه خواهد داشت. همچنین زمان ثبت‌نام خرید خودرو‌های ارایه شده در این طرح نیز از چهارشنبه هفتم خردادماه آغاز شده و تا تاریخ چهارشنبه ۱۴ خردادماه ادامه خواهد داشت. بر این اساس، متقاضیان محترم می‌توانند در فواصل زمانی مختلف طی ده روز متوالی (از ۴ تا ۱۴ خردادماه)، برای انجام مراحل دریافت نام کاربری و رمز عبور، به سامانه‌های فروش طراحی‌شده از سوی خودروسازان مراجعه نمایند. بدیهی است، تقدم و تاخر ثبت‌نام، تاثیری در قرعه‌کشی نهایی نخواهد داشت. توصیه میشود متقاضیان محترم بدون نگرانی و عجله، در یکی از روز‌های آتی تا ده روز آینده، ترجیحا روز‌های میانی، به دریافت نام کاربری و ثبت نام خرید اقدام نمایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۳
ضوابط ۱۰ ‌گانه برای ثبت‌نام خودرو
اگر شیله پیله ای در کار نیست چرا ابتدا تمام مراحل بجز پرداخت پول را پس از مراحل دیگر نباید پرداخت کرد
قدر مسلم بیش از ظرفیت نام نویسی میکنند هزینه جابجایی اشتباه در شبا و گرفتاری کارمندان بانک و خودرو ساز کمتر میباشد
ایا سودی در این رویه بشرکت مربوطه میرسد که البته بلی باز هم بگوئید در کفش ما ریگی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
ریگ که چه عرض کنم...باید گفت قلوه سنگ..حساب کنید مالک یک خودرو پراید قدیمی که با همان ماشین نانش را در میاورد اگر بخواهد انرا تبدیل به احسن کند نمیتواند چون شماره بنامش هست اگر بفروشد ممکن است در قرعه کشی برنده نشود وهمان قراضه قبلی خود را نیز ازدست بدهد. مشکل بزرگ دیگر واریز 50 درصد وجه خودرو قبل از قرعه کشی است که با توجه به میزان زیاد تقاضا وظرفیت محدود تحویال خودرو باعث میشود که حجم بسیاری پوال توسط متقاضیان به حساب خودرو ساز واریز وسپس استرداد شود این کار خود باعث ترافیک مالی وجابجایی حجم زیاد پول بین متقاضیان وبانکها وخودرو سازان میشود
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
فعلا برای خرداد و تیر سر مردم و بازارها را اینجوری گرم می کنیم و برای مرداد و شهریور یه ۲۵ هزار تا دیگه اعلام می کنیم. حالا کی شمرده. بعد هم با ایجاد این ولع هم جنسمون را با منت اب می کنیم و هم می رسونیم به ۱۴۰۰. ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
غر زدن در حالت های مختلف.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
یک روز تمام وقت گذاشتم سایت بسیار کند بود آخرسر هم ثبت نام تمام نشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اين اقدام براي جلوگيري از ثبت نام بي رويه است، طبيعي است وقتي بحث پرداخت پول مطرح نباشد بر اساس ضرب المثل سنگ مفت، گنجشك مفت تعداد زيادي اقدام به ثبت نام مي كنند كه فيلتر كردن اين افراد كار دشواري است مضافا اينكه پول مشتريان حداكثر پس از 10 روز بازگشت داده خواهد شد و اين زمان زيادي نيست كه خودروسازان يا بانكها بخواهند بر روي سود آن حساب باز كنند.
پولی که در این مدت در حساب خودروسازان میماند چه سود بانکی عاید انها میکند!!!!!!
تاسف داره
در مرحله قرعه کشی میبایستی ۵ تا ۱۰ درصد قیمت را واریز نه ۵۰ درصد!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
یکباره بگویند که پول را بدهید ما در حسابمان نگه داریم....
و ماشینی هم نمی فروشیم....!!!!!!!
وا عجبا....
چه شرط مهمی!!!!!!
از ۲۰۰ شرط یکی اش کم شد
کارهای نمایشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
مثل این که بعضی ها دارن کمتر سود می برند و ناراحت وجود شروط هستند.
شرط داشتن پلاک فعال خیلی مسخره هست
ماشین من مدل 90 هست یعنی 9 سال کارکرده الان چون پلاک فعال به نامم هست نمیتونم خودرو ثبت نام کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
به هر حال از من که هیچ خودرویی و پلاکی ندارم در شرایط بهتری هستین. کمی منصف باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
دقیقا من هم مثل شما یک پژوپارس مدل 90 دارم که با توجه به اینکه در بندر عباس هستم تمام بدنه ان پوسیده است و از برکت شروط این دولت امکان ثبت نام ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
ماشین من هم مدل 87. خوب الان دقیقا باید چه گلی بگیریم سرمون ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
سمند من هم ۸۹ است تنها خواسته ی من صفرکردن آن است که تازه سمند هم جز ًبت نامی ها نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
خب به نام خانمت بگیر
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
من ماشینمو فروختم قبل از به نام زدن سرقت شد. حالا پلاک به نامم هست ولی کو ماشین؟
"""۹- مشتریان باید در ثبت شماره شبا خود در سایت فروش دقت کنند، چراکه مسوولیت ورود شماره شبا به صورت اشتباه و در نهایت برگشت پول به فرد دیگر بر عهده ثبت‌نام‌کننده است؛ ضمن اینکه شماره شبای اعلامی حتما باید به نام خود متقاضی باشد؛ چراکه وجه برگشتی در صورت عدم موفقیت در قرعه کشی، تنها به شماره شبای اعلامی منطبق با نام فرد ثبت‌نام کننده واریز خواهد شد.""""
راهی برای استعلام نام صاحب حساب در هنگام ثبت نام و وجود اطمینان از درج صحیح شماره شبا وجود نداشت؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
بدلیل نا امیدی از ثبت نام خودرو ، 70 روز پیش یک خودروی پژو 405 مدل 1386 خریدم دیگر کار ما شده جلوی تعمیر گاه پرسه بزنیم دیگر خسته شدم هر چی پول داشتم و دارم خرج این ماشین قراضه می کنم ای کاش محدودیت سال ساخت را اعلام می کردند تا ما نیز ثبت نام می کردیم و از شر این ماشین خلاص می شدیم
شرايط خريد خودرو بايد براي خريد مسكن نيز اعمال شود و كساني كه ميخواهند بيشتر از يك مسكن داشته باشند ماليات بدهند كه دلال بازي حذف شود.
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) و ناهمسویی با نظر ما معذور است.
یعنی از خریدار هم دیگه مالیات بر ارزش افزوده نخواهند گرفت یا فقط به فکر جیب طلافروشان هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
به فکر جیب طلافروشان هستند
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
طلا فروش رو از هر طرف بام که بیاندازیش چهار چنگولی پائین میاید از یک میلیون فروش حداقل صد وپنجاه تا سیصد تومان نوش جان میکنند
روز قرعه کشی دیدنی است .
برای ۲۵۰۰۰ خودرو دیدنی است چه تعدادی در این بخت ازمایی شرکت!!!!!!
سری بعد میبینن چه کیف داد این نحوه کار و میروند در این قرعه کشی ها:
قرعه کشی تلویزیون( در هر سایز هم یک قرعه کشی جدا و به ۱۰ ریز قرعه کشی تبدیل)
قرعه کشی ساید بای ساید
قرعه کشی گاز
قرعه کشی ابمیوه گیری
قرعه کشی سینک ظرف شویی
.
.
.

تاسف دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
دهه شصت اتفاقا همینطوری بود
هواپیمایی امارات پروازهای خود به سراسر جهان را از سر می‌گیرد...یادش بخیر یه موقعی از تاریخ اماراتی ها میا مدن تهران تا از طریق تهران به کل دنیا سفر کنند حالا ما به 50 سال پیش امارات برگشتیم!!
پاسخ ها
والي
| Japan |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
ناشكري كني چندوقت ديگه به عصر پاره سنگي برمي گرديم و با ارابه سنگي مسافرت ميرويم
ناشناس
| Belgium |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
والله تا اونجایی که من می دونم، همون 50 سال پیش و بلکه قبلترش هم برخی از مردم جنوب کشورمان از شدت بیکاری، برای پیدا کردن کار به کشورهای حاشیه خلبج فارس از جمله امارات و کویت سفر می کردند که هنوز هم بازماندگانشان همانجا هستند. علیرغم اینکه آن کشورها به پیشرفت امروزه خود نرسیده بودند و بیابانی بیش نبودند، اما وضعیت اقتصادی کشورمان به گونه ای
بود که تعداد زیادی برای کار به آنجا مهاجرت کرده بودند
( الان فحش و ناسزاست که از آلبانی نشینان نثار من می شود)
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
دوست عزیز ۱۵:۲۸ الان هم اگر ایرانیها را راه میدادندبسیاری از بیکاری برای کار میرفتند همانطور که از مناطق غربی برای کار به کردستان عراق میروند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
تو یادت نمیاد اون زمونها ما صبحها شیر آب و باز میکریم شیر می اومد ظهر کوکای یا پپسی و
شبها معجون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
شما هم خودتونو کشتید با این آلبانی آلبانی،کاش روزنامه ی کیهان استخدام داشت شما میرفتید اونجا این قوه ی توهمتون هرز نمی رفت.
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اقای ناشناس که میگی الان البانی نشینان فحش میدن برادر چرا اونا خودم فحشت میدم اخه (..........) نشد بنویسم چون منتشر نمیشد خودت هر چی دوست داری توش بنویس یکم عقل هم خوبه برادر یه سرچ ساده بکن عکسای سال۱۹۷۰ میلادی امارات و عمان و..... اخه شعور هم خوب چیزیه زمانی که اونا افسار شترشون رو نمیدونستن باید با دست بگیرن یا پا ما جاده چلوس داشتیم که سرامد مهندسی تو خاور میانه بود اونم نه ۵۰ سال بلکه ۸۰ سال پیش .راه اهن سراسری داشتیم که بیش از نیمی از همین کشورای خاور میانه هنوز داشتن با خر وقاطر اینطرف اونطرف میرفتن چرا سرتون رو تو برف فرو میکنین اگر تعداد معدودی هم برای کار رفتن به قول خودت (نه مهاجرت) به خاطر این بوده که اوناعرب زبان بودن وبه دلیل اکتشاف نفت تازه به درامد های بالا رسیده بودن واز بی عرضه بودن دست به دامن مهارت های ما ایرانی ها بودن با چندین برابر دستمزد و به خاطر انقلاب دیگه برنگشتن اگه یکم چشمات رو باز کنی الان رو میبینی که دسته دسته مخها دارن میرن کسی ککش هم نمیگزه اگه لازم به فحشه خودم میدم نیاز به البانی نیست اینقدر کوته فکر نباشن بعضیها
ناشناس
| Belgium |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
اون کارگرهای که رفتند دبی
و امارات همه مهندس بودند؟ از اهالی جهرم و خیلی از جنوبی ها بپرسید که چه کسانی برای کارگری با کمترین حقوق رفته بودند اون منطقه؟ نه آقا چان همشون
کارگرانی بودند که از شدت بیکاری رفته بودند به همان بیابانهای بی آب و علف. ضمنا در زمانی که ما جاده چالوس داشتیم که آن کشورها به وجود نیامده بودند. در ضمن تابناک جملات من را سانسور کرده چون من گفته بودم علاوه بر آلبانی نشینان، دلدادگان زمان قبل از انقلاب هم مرا فحش باران خواهند کرد که به واقعیت
پیوست. باباجان درسته ،اونها یک زمانی شترسوار بودند و در بیابان زندگی می کردند و چادرنشین بودند خب الان توانسته اند خودشان را به اینجا برسانند، ولی ماها فقط نشسته ایم و می گوییم در آن زمان ما آنگونه بودیم و آنها اونجور. ولی همان زمان هم روستاهای 70 کیلومتری تهران، برق و آب نداشتند و بعد از انقلاب صاحب برق و آب شدند. به قول خودتون کمی شعور خوب است که افسار خودتون رو به منوتو و ابران نشنال ندید. تمام
ناشناس
| Belgium |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
جناب 19:14 به قول آقاحامد.... اونها متخصص هستند که رفته اند کردستان عراق. راستی یک سئوال، الان هم مثل قبل از انقلاب، کارگر ساده بیکار به کشورهای بدبختتر از خودمون می ره که دیگه برنگرده؟
یک شرط مهم از فروش فوق العاده خودرو حذف شد!...اینقدر با روح و روان مردم بیچاره و مستأصل بازی نکنید...
پاسخ ها
ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
یعنی حقت نیست واقعا؟ درتمام مراحل فقط فکر دفاع از دولت هستین؟
اینها واقعا عقل کل اند
شرط نخریدن خودرو در 36 ماه کذشته خوب برای حذف کسانی هست که خرید و فروش می کنند
شرط نداشتن پلاک فعال برای کیاست؟ برای کسانی که خودرو فرسوده دارند میخوان عوض کنند؟
نمیدونم اینها قبل از اینکه مسئول بشن این سطح تعقل رو داشتند یا بعد که مدیر شدند این بلا سرشون اومده
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
الان منی که اول ۹۷ یه پراید خریدمو بعلت مشکل مالی فروختمش و هیچ سودیم روش نکردم ،نه دلالم نه هیچی ،الانم ماشین ندارم باید بخاطر این شرط ۳۶ ماهه حذف شم؟ این منصفانه نیست ! حداقل میکردن یک سال که امثال من بتونن ثبت نام کنن. ۳آخه سال؟؟؟؟؟؟؟
یک ماه پول ملت را تو حسابشون میخوابونن که آیا بهشون میفروشن یا نه . یه هفته تا قرعه کشی یه هفته تا اعلام نتیجه یه هفته برگشت پول
پاسخ ها
محمد
| Singapore |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
اینها بازیهای جدیده یعنی چه من پول بدم 50 روز دیگه بحسابم برگردد
250000*20000000+
5/000/000/000/000

ملیون تومن
درست میگم پنج هزار ملیون تومن
250000 دستگاه خوردو
که برای هر خودرو 20 میلیون باید واریز شود سود یک سالبر مبنای 15 درصد
برابر 750 میلیارد تومن است
که ماه آن حدود 5 الی 7 میلیارد تومن است البته اگر در مجاسبه بجای 6 الی7
میلیارد مبلغ 60 الی 70 ملیارد باید باشد والا ما رقم بیشتر از 6 صفر را به صختی محاسبه میکنیم
جدا جای تاسف داره! برگشتیم به دهه 60 ولی همچنان دم از پیشرفت و تعالی میزنیم!

با سرعت نور درحال پسرفت هستیم.
جالبش اینجاست، ۳ تا شماره فعال به اسم خودم هست، هر سه تاشو امتحان کردن واسم کد احراز هویت نفرستاد اون سامانه امتا. بالاخره یکی از اقوام با امتحان کردن چندتا شماره، یه کد براش ارسال کرده بود، جالبه اونجا باید شماره کارت بانکی احراز هویت بشه، سه تا کارت فعال که چندسال هست باهاش کار میکنیم رو زدیدیم میگه همچین کارت بانکی توی سیستم وجود نداره. اخرش یه کارت ملت مال ۱۵ سال پیش رو زدیم تشخیص داد. حالا باید یه سر بریم بانک سر فعال کردن رمز دوم ....
من سال ۹۱ غلط کردم یه پراید خریدم، الان سه ساله درگیر ورود به این سامانه لعنتی ایرانخودرو و سایپا بودم ک این ماشین رو عوض کنم نشد، حالا یه طرح مزخرف گذاشتن، داشتن پلاک فعال انتظامی! ، یعنی منی ک پلاک فعال دارم بخوام ماشینمو بعد از ۱۰ سال عوض کنم میشم دلال! .....
این مردم نازنین ایران به هیچ وجه درس عبرت نمیگیرند

اقای عزیز خانم محترم ایا شما تلویزیون نگاه نمیکنید
ایا شبی هست که عده زیادی از مردم را در حال راهپیمایی
بر علیه تولید کنندگان و وارد کنندگان خود رو هستند انها اعلام میکنند بین 3ماه تا یکسال پول واریز کرده اند موسسه یا کار خانه با قلدری به خریداران میگویند همین که هست ماشین خبری نیست
اخر چرا یکبار برای همیشه به این وعده های پوچ نه نمیگویید محال است سر زمان وعده داده شده به تعهد خودعمل کنند . به کی میخواهی شکایت کنید.
سبب میشوند یرود با التماس پول خود را پس بگیرید
همیشه مدیران و مسئولین کشور در طی چند ده گذشته بدنبال رفع علتها هستند نه معلول.
مثلا دنبال کوتاه کردن دست دلالها
خوب چرا نوع مدیریت شما نتیجه اش میدان دادن به دلاله میشود. وقتی مردم دارایی هایشان مثل برف روز به روز آب میشود به هر دری میزنند تا ارزش آن را حفظ کنند.
تورم 50 درصد است سود بانکها قبلا 20 درصد خوب در انتهای سال باز 30 درصد از ارزش پول کم شده.
این از لحاظ شرعی چه حکمی دارد؟
چرا قوه ی قضاییه پیگیر نیست؟ ....
هي ميگيد اقتصاد دنيا در حال فرو پاشيه
کانادا تورم منفي
ايران رشد نقديندگي و افزايش بيکاري...
من میخوام تو ایران خودرو ثبت نام کنم. همه فیلید ها رو پر میکنم دکمه ثبت نام نمیاد. خطاها هم همه رفته.
اون پایین خطای کپچا میده ... این چه وضعه ...
اگر قرار است سند خودرو در رهن خودرساز بماني، بايد بخشي از هزينه خودر را نيز در پايان قرارداد از خريدار بگيرد.
اصلا دليلي ندارد خودرو ساز اين كار را انجام دهد.
پسرم یک جیپ مدت 75 بنامش هست آیا این هم پلاک فعال به حساب مییاد؟ چکار باید بکنیم؟ لطفا" راهنمایی کنید. ممنون
به هر حال کسی که پلاک فعال ندارد نسبت به کسی که پلاک فعال دارد در اولویت است شرط بسیار خوبی است.
ماشین من مدل 87 هست یعنی 12 سال کارکرده الان چون پلاک فعال به نامم هست نمیتونم خودرو ثبت نام کنم. این چه شرط مسخره ای است.
هیچ دلیل اقتصادی برای رشد بورس وجود ندارد و باید به 400 هزار برگردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
به همون دلیل اقتصادی (البته غیر اقتصادی )که دلار از ۴۰۰۰ به ۱۶۰۰۰ و پراید از ۲۰ تومن به ۸۰ تومن و قیمت ملک و زمین و مواد اولیه و دستگاههای تولید سر به فلک کشیده
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
واقعا سریع برو پلاک به اسم فرزندت یا خانمت کن
توصیه جدی و اکید به مسئولان ناکارامد و بی فکر کانادا و ایضا امثالهم میشه یه چند تا از مدیرانو بفرستن ایران تا در دوره های مدیریتی شرکت کرده و یاد بگیرن چطور میشه در عرض چند ساعت همه چیزو چند برابر کرد و تازه برا همینم مردم شون تو صف وایستن و قرعه کشی کنن و پولشو جلو جلو بدن
پاسخ ها
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اینا فقر فرهنگیشون مارو بدبخت کرده داداش
سال 1380 نقدینگی 30 هزار میلیارد تومن بود سال 1399 نقدینگی 3055 هزار میلیارد تومن شده
وقتی اقتصادانها جایگاهی در اقتصاد و تصمیمات اقتصادی نداشته باشند نتیجه ای بهتر از این نمیتوان بدست اورد
الان اگر شما تواناییشو دارید پیگیری کنید ، واقعن انقدر شروط غیر منطقی نوبره.الان منی که توانایی خرید ماشین با اون قیمتها رو نداشتم طبیعتن سراغ گرفتن گواهینامه هم نرفتم چون یا خستگی پساده روی رو به جون میخردیم یا فشار اتوبوس و مترو.
الان چون گواهی نامه ندارم ماشین نباید داشته باشم و این سیکل قراره تا ابد ادامه پیدا کنه؟؟
با این حساب فقط برای مادربزرگها میشه ثبت نام کرد
مگه می‌خوان خودرو رو جایزه بدن که این همه شرط و شروط بستن
این اقدامات خودرو سازان تاثیر موقتی و خیلی زود گذر دارد تقصیری هم ندارند در عرضه ی خودرو به دلیل شرایط موجود مشکل وجود دارد . در طرف دیگر ارزش ریال سیر نزولی داشته و تقاضا برای تبدیل دارایی را بالا برده است . بانک مرکزی قدرت لازم را برای اعمال سیاستهای پولی ندارد . بخش حقیقی اقتصاد هم توانایی لازم برای کمبود عرضه را ندارد . بخش خارجی اقتصاد نیز تقریبا تعطیل است . دولت از ابتدا ی خروج آمریکا از برجام در توزیع کالاهای موجود ضعیف عمل کرده است . این سخت گیریها از همان ابتدا باید اعمال میشد تا حداقل بخشی از مشکل حل میگردید .
دوبرادر بودن که کت و شلوار میفروختن یکی احمد یکی محمود، احمد مسوول جذب مشتری بود و محمود قیمت میداد و همیشه آخر مغازه مینشست، مشتری که میومد احمد با زبان بازی جنس را نشون میداد و زمان قیمت از محمود میپرسید داداش قیمت چنده؟ محمود میپرسید کدوم یکی؟ احمد میگفت که کت شلوار مشکی دگمه طلایی جلیقه دار.
احمد میگفت ۸۲۰ تومن ولی محمود باز میپرسید چند دوباره بلندتر میگفت ۸۲۰تومن محمود به مشتری میگفت ۵۲۰تومن مشتری که خودش قیمت ۸۲۰ شنیده بود با عجله ۵۲۰ میداد و میخرید همه فکر میکردن محمود کر است ولی حقیقت این بود که قیمت کت و شلوار در واقع ۴۲۰ بوده ولی مردم به خیال یک خرید خوب زود میخریدن.
الان سایپا و ایران خودرو شدن احمد و محمود!!!
زمانی مشکلات رانت خواری در کشور ما پایان می یابد که دولتها دست از اقتصاد دولتی بردارند و اجازه دهند مردم کار آفرینی کنند. مدیریت دلتی کم بازده و دست و پا گیر است.
آقای مدرس خیابانی، سرپرست محترم وزارت صنعت
لطفا اول تکلیف پیش فروش های سال 97 سایپا رو روشن کنید بعد طرح جدید بذارید
پیش فروش آبان سال 97 ساینا ثبت نام کردم با موعد تحویل شهریور 98 الان خرداد 99 شده خبری از تحویل ماشین نیست
سلام
خواهش می کنم شما مردم قضاوت کنید شما بگید من دارم غر الکی می زنم یا نه حق دارم
من تشکر می کنم از تدبیر شورای رقابت بازم دمشون گرم باعث شدن 4 نفر ادم مستخق تر نسبت به سلطان خودرو ماشین گیرشون بیاد
ولی برخی بندهای این قانون عین بی عدالتی هست
من پراید مدل 83 دارم که دیگه عمرش را کرده هر روز یک مرگش هست یه بار واتر پمپ یه بار شلنگ بنزین و ... حتی 150 کیلومتر بیرون شهر می خوام برم تن و بدنم می لرزه

الان چون پلاک یه همچین ماشینی به اسم منه بنده حق ندارم ماشین ثبت نام کنم؟
خب من مجردم ولی اکثر دوستان من تو این سن متاهل هستن و خانم هاشون گواهی نامه دارن و اونا میان ماشین ثبت نام می کنند که به اسم خانمشون بشه خب این کمی بی عدالتی هست
اگر تابناک عزیز دسترسی به یک مسئول داره خواهش می کنم این پیام من را بهشون برسونید
+
+
+
دوستان عزیز هیچ وقت برام مهم نبوده نظرم لایک بخوره یا نخوره از مرد 35 ساله گذشته این حرف ها ولی استثناء اگر موافق من هستید که برخی بندها کمی بی عدالتی هست این نظر را لایک کنید تا دوستان تابناک اگر به مسئولی دسترسی دارند که حتما دارند انعکاس بدن
تابناک خواهشا یه اقدامی بکن
عالیه
فعلا اینطوری باشه تا دلالا از این بازار بکشن بیرون
از بنز و بی ام و و شورلت سواری رسیدیم به پیش ثبت نام پراید و قرعه کشی و انتظار چندماهه برای تحویل پراید!!!!

آیا لیاقت ما همین است یا خودمان انتخاب کردیم که اینگونه زندگی کنیم؟...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
لیاقت ماهمین است وبس.
از ماست که بر ماست
آقا حق شما پراید و پژو ۲۰۶ با قیمت ۱۰ برابر
اخه شما چرا تغییر نمیکنید؟
صنعت خودرو بر شکسته شده و خودرو هاش فروش نمیره
اونوقت گران ترش کرده و شروط هم گذاشته با قرعه کشی ومنت
اونوقت صف گرفتید؟
با شما هیچ وقت روز خوب دیده نمیشه ....
با سلام. خدمت دوستان عزیز بنده امروز ثبت نام کردم کد قرعه کشی هم اومد در آخر هم به مبلغی اومد حدودا ۱۱ میلیون نوشته بود ارزش افزوده بیمه نامه از این حرفا با این حساب کتاب پژو پارس ۹۰ میلیون درمیاد من سردر گم شدم لطفااز دوستان ماجرای این ارزش افزوده رو میدونه توضیح بدهد ممنون میشم آخه قیمت تمام شده هرجا سر میزنم ۷۹۸۰۰زده
بزرگترین اشتباه برای ناکار آمد کردن فروش فوق العاده خودرو همین حذف پیش پرداخت بود که عده زیادی رو که متقاضی خرید خودرو نبودن رو تشویق به ثبت نام کرد . دوست من برای بالا بردن شانسش هفت نفر از اقوامش رو ثبت نام کرده که مطمئنا این شانس اون افرادی که متقاضی واقعی خودرو هستند پایین میاره و یک بازار حاشیه ای واگذاری برای افراد منتخب درست میکنه . باید برای اصلاح این فرایند، 24 ساعت قبل از قرعه کشی زمان در نظر بگیرند تا .افراد 50 درصد از مبلغ خودرو رو واریز کنند تا بتونن در قرعه کشی شرکت کنند تا مشخص بشه واقعا چه تعدادی متقاضی خودرو هستند
اقا چرا امکان حذف درخواست خرید خودرونذاشتین پس از ثبت نام .شاید تو این مدت کسی نظرش برگرده یا مثل من بخشنامه رو کامل نخونده باشه تو هر دو شرکت اسم نوشته باشه باید امکان حذف درخواست باشه . قوه قضاییه لطفا بررسی کنید امیدمان به شماست
سلام کاش میشد وقتی اسممون تو قرعه‌کشی در میومد نصف پول رو میدادیم.الان نصفش موقع تحویل میگرفتن
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی