بازدید 17479
۲

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۹/ افزایش نرخ ارز توسط بازارساز/ دلار نیمایی با آزاد چقدر اختلاف دارد؟

بازار ارز در آخرین روز اردیبهشت ماه 99، شاهد ادامه نوسان صعودی قیمت دلار در کانال هفده هزار تومانی است. روندی که باعث شده در این ماه، نرخ دلار دو کانال جهش قیمت داشته باشد.
کد خبر: ۹۷۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 20 May 2020

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۹/ افزایش نرخ ارز توسط بازارساز

بازار ارز در آخرین روز اردیبهشت ماه 99، شاهد ادامه نوسان صعودی قیمت دلار در کانال هفده هزار تومانی است. روندی که باعث شده در این ماه، نرخ دلار دو کانال جهش قیمت داشته باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (چهارشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه 99) بازار ارز، شاهد افزایش نرخ دلار و یورو در صرافی های بانکی و ادامه نوسان در معاملات حاشیه بازار باشیم. 

به گونه ای که در حال حاضر (لحظه انتشار این گزارش) هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 17200 تومان از مردم خریداری شده و با رشد 150 تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت 17300 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شود.

در بازار آزاد نیز خبرها حکایت از رشد نرخ دلار به محدوده 17760 تومان دارد.

همچنین هر اسکناس یورو در صرافی های بانکی، به نرخ 18700 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 18800 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 200 تومان گران تر شده است. 

در روزهای اخیر، سیاست بازارساز ارزی، افزایش نرخ دلار با هدف کاهش آربیتراژ موجود در معاملات است تا بتواند فاصله نرخ دلار صرافی بانکی و بازار آزاد را کاهش دهد و در نهایت از نوسان صعودی قیمت ارز جلوگیری کند. اقدامی که تا به امروز، نتیجه قابل توجهی نداشته است و نیازمند تصمیم گیری کارشناسی دقیق از سوی سیاست گذار ارزی کشور است.

بر اساس این گزارش، آخرین قیمت ها از سامانه نیما، نشان از اختلاف حدود 1300 تومانی نرخ دلار نیمایی و صرافی بانکی دارد. زیرا میانگین نرخ فروش دلار در سامانه نیما در آخرین به روزرسانی (30 اردیبهشت ماه 99)، 16000 تومان بوده که با توجه به نرخ 17300 تومانی دلار در صرافی های بانکی (بازار امروز)، اختلاف 1300 تومانی مورد توجه است. همچنین نرخ نیما در حال حاضر با بازار آزاد، اختلاف بیش از 1700 تومانی دارد.

 

نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۷ ارز افزایش و ۱۴ واحد پولی کاهش یافت؛ همچنین نرخ ۶ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «چهارشنبه سی و یکم اردیبهشت ۹۹» بدون تغییر نسبت به روز قبل ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۲۶۸ ریالی به قیمت ۵۱ هزار و ۵۰۰ ریال و هر یورو نیز با افزایش ۱۳۳ ریالی به قیمت ۴۵ هزار و ۹۴۹ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۲۹۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۴۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۲۱۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۱۶۴ ریال، روپیه هند ۵۵۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۵ هزار و ۹۹۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۱۶۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۹۶۶ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۲۰ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۰ هزار و ۱۵۱ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۵ هزار و ۶۱۵ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۲۹۶ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۱۹۱ ریال، روبل روسیه ۵۸۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۳۱ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۷ هزار و ۴۹۲ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۲۹ هزار و ۶۳۸ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۱۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۳۵ ریال، کیات میانمار ۳۰ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۵۲۸ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۵۴ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۵۵۲ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۱۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۱ هزار و ۶۹۲ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۶۴۴ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۲۱۶ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۸۴ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۱۰۱ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۴۲  ریال، افغانی افغانستان ۵۵۰ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۳۸۹ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۸۸۸ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۹۳ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
با این وضع حقوق ها باید به جای سالیانه به صورت ماهیانه افزایش پیدا کنند
دلار تا ۳ ماه پیش ۱۳ هزار تومان بود الان شده ۱۸ هزار تومان !!
چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۹ ساعت ۱۵:۳۰
دلار (اسکناس) ۱۷۹۰۰
دلار ( حواله) ۱۸۳۰۰
سکه ۷۷۵۰۰۰۰
علی برکت الله
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان