بازدید 18647
۱
ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان:

رستوران‌ها بازگشایی می‌شوند/ مترو بسته می‌ماند

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: رستوران‌ها از این پس می‌توانند با ظرفیت ۵۰ درصد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شوند.
کد خبر: ۹۷۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵ 19 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الله غلامی عصر امروز (شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) در نشست خبری از طریق ویدئو کنفرانس اظهار کرد: امروز سی و چهارمین ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شد. در این جلسه مشخص شد که تا ۲۷ اردیبهشت، ۷ شهرستان سفید از نظر شیوع ویروس کرونا داشتیم که متاسفانه این تعداد به ۴ شهرستان کاهش یافته است و هم اکنون اردستان، بویین میاندشت، خورو بیابانک و گلپایگان شهرستان‌های سفید استان هستند که این امر نشان می‌دهد باید بیشتر هوشیار باشیم.

وی افزود: استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد و هم اکنون حجم سفر‌ها از این استان به اصفهان آغاز شده است که به همین دلیل ایستگاه‌های غربالگری و پایش سلامت را در مبادی ورودی جنوبی اصفهان مستقر کرده ایم.

به گزارش ایسنا؛ سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: رستوران‌ها از این پس می‌توانند با ظرفیت ۵۰ درصد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شوند. اما فست فود‌ها باید بیشتر بیرون بر باشند و اگر فضای داخل خود را طبق دستورالعمل‌ها مهیا کنند می‌توانند در داخل هم سرو غذا داشته باشند.

غلامی گفت: ورزش‌های انفرادی منعی برای فعالیت ندارند، اما باشگاه‌های بدنسازی همچنان تعطیل خواهند بود و بازگشایی این باشگاه‌ها در جلسه بعدی ستاد بررسی خواهد شد.

وی افزود: تیم‌های لیگ برتر فوتبال از اول خرداد می‌توانند تمرینات خود را آغاز کنند و مسابقات لیگ هم بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص آرامستان‌ها گفت: آرامستان باغ رضوان اصفهان و آرامستان‌های کاشان و آران و بیدگل همچنان بسته خواهند بود، اما آرامستان‌های سایر شهر‌های استان باز خواهند بود.

وی تصریح کرد: مناطق گلابگیری قمصر به دلیل ازدحام احتمالی در مراسم گلابگیری فعالیتی نخواهند داشت.

غلامی با بیان اینکه هیچ راهپیمایی در روز قدس نخواهیم داشت، گفت: در این روز سخنان مقام معظم رهبری از رسانه ملی پخش خواهد شد. همچنین نماز عید فطر در مساجد محلات اقامه می‌شود و مصلی‌ها بسته خواهند بود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص بازگشایی مجدد مترو گفت: در این خصوص گزارش کاملی را تهیه کردیم. با توجه به اینکه هم اکنون ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی چند برابر حد نیاز فعال هستند و افراد هم بیشتر از خودروی شخصی استفاده می‌کنند و تا زمانی که تعداد مسافران به حد نصاب نرسد مترو همچنان بسته خواهد بود.

غلامی اظهار کرد: هم اکنون در نمونه گیری و ازمایش تست کرونا افزایش خوبی داشته ایم و این به معنای افزایش تعداد مبتلایان نیست. اما وضعیت شهر اصفهان ویژه است و می‌توان گفت: شرایط کاشان بهتر از اصفهان است. ِ. این امر نشان می‌دهد باید نظارت و بازرسی ویژه روی شهرستان اصفهان داشته باشیم.

وی گفت: در خصوص پرداخت شهریه‌های مدارس شورای اموزش و پرورش تصمیم گیری می‌کند، اما درباره هزینه سرویس مدارس سازمان تاکسیرانی و والدین دانش آموزان مقرر شده به صورت توافقی عمل کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رستورانهای ما همه خدا را شکر آخر بهداشت هستند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل