بازدید 51051
۴

کرونا ویروس قبل از تولید واکسن از بین می رود؟

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که ممکن است ویروس کرونا پیش از تولید واکسن آن از بین برود.
کد خبر: ۹۷۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 19 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، گروهی از محققان معتقد هستند که با توجه به شیوع گسترده ویروس کووید -۱۹ در سراسر دنیا، به احتمال بسیار زیاد ایمنی به وجود آمده در برابر ویروس کرونا بیش از میزانی است که پیش از این پژوهشگران تخمین زده‌اند. به نظر می‌رسد این ویروس با گذر زمان توان و قدرت خود را از دست می‌دهد. افرادی که جدیداً به ویروس کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند، در مقایسه با کسانی که قبلاً به این بیماری دچار شده‌اند، علائم خفیف‌تری را تجربه می‌کنند. علاوه بر این، افراد کمتری نسبت به قبل به مراقبت‌های پزشکی و بستری شدن در بیمارستان نیاز پیدا می‌کنند.

دبیر سابق سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است با وجود اینکه ما باید مانع انتقال هر چه بیشتر ویروس کرونا شویم، اما ممکن است این ویروس به طور طبیعی از بین برود. همانطور که می‌دانیم تنها راه ممکن برای بازگشت به شرایط عادی زندگی، تولید واکسن یا داروی درمانی بیماری کووید -۱۹ است. تولید واکسن مؤثر در خوش‌بینانه‌ترین حالت بیش از یک سال زمان می‌برد و در بدترین حالت نیز ممکن است هرگز واکسن کرونا تولید نشود. نظرسنجی اخیر در انگلستان نشان داده است تا زمانی که واکسن این بیماری کشف نشود مردم احساس راحتی نمی‌کنند و نمی‌توانند به زندگی معمول خود بازگردند.

وزیر بهداشت بریتانیا اعلام کرده است که دولت حداقل ۴۲.۵ میلیون پوند برای حمایت از دو پروژه مهم تولید واکسن دانشگاه‌های آکسفورد و امپریال کالج لندن پرداخت کرده است. بنا بر گفته یکی از اعضای کارگروه کروناویروس دولت انگلیس، نتایج اولیه آزمایش‌های مربوط به واکسن کرونا در دانشگاه آکسفورد تا ماه ژوئن آماده خواهد شد. محققان این پروژه امیدوار هستند در صورت موفقیت پروژه، تا ماه سپتامبر سال جاری بتوانند یک میلیون دوز واکسن تولید کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
فرگشت در این مدت کوتاه رخ نمی دهد باید قرن ها بگذرد. کاهش مرگ و میر بدلیل واکنش مثبت و تجربه کادر درمان در بیمارستان ها است.
خيلي برام باحاله يك خبر از واكسن كروناي آمريكايي كه كاملا مثبت بوده نتيجه اش حتي يك خبد نزديد . جمع كنيد اين دكان رو
از قضا حسن انتخاب طبیعی که به ویروس نیز مربوط است از میزبانی به میزبانی دیگر رخ داده و حتی خود میزبان نیز دچار تغییرات ژنتیکی و صد البته ایمونولوژیک میشود. نمونه این فرآیند آنفولانزای اسپانیایی است که پس از 2 پیک متوالی بطوری خفیف تغییر مسیر داد و از آزار رسانی بیشتر به نوع بشر باز ماند.
علاوه بر دعا باید مطالعات بیشتر و احتیاطی موثرتر به خرج داد تا هر چه دیرتر با این ویروس برخورد کنیم تا خطر کمتر شود.
چه عجب سازمان بهداشت جهانی یه چیزی فهمید اواخر اسفند جناب دکتر خداکرمیان دقیقا اینها رو پیش بینی کرده بود یه سرچ بزنید می بینید و ویروس کرونا را دسنساز بشر معرفی نمودند و این کاملا درست می باشد
ناپديد شدن خود به خودي ويروس كرونا
به قلم: دکتر خداکرمیان، دانشگاه بوعلی سینا

به دلایل کاملاً علمي كه مجال شرح آن نيست با توجه به نرخ جهش، طول ژنوم و سرعت تکثیر ويروس حدوداً سه تا چهار ماه طول ميكشد كه اين ويروس دستكاري شده به حالت Wild type برگردد و آنقدر ضعيف شود كه سيستم ايمني بدن در صورت ورود آنرا حذف كند.

با توجه به دوره کمون ویروس و‌چرخش آن از يك ميزبان به ميزبان ديگر و به دلایل کاملاً علمي بین اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد به طور کلی اين ويروس از ایران خود به خود ناپدید خواهد شد و بعد به همان دليل از ساير كشورهايي كه پس از ايران گرفتند هم ناپديد خواهد شد.

ناپديد شدن اين ويروس به دليل گرم شدن هوا نيست (هرچند گرما ويروس باقيمانده روي سطوح را زودتر از بين ميبرد) بلكه به دلايل نهفته در ذات خود ويروس است كه تفسير آن طولاني است و در اينجا مجال شرح آن نيست.

اين موضوع را نوشتم تا خيال شما و خانواده و دوستان و آشنايان راحت باشد و استرس نداشته باشيد ضمن اينكه تمام توصيه هاي بهداشتي مراكز رسمي را رعايت مي كنيد خدمت شما عرض كنم كه تنها اقدام مفيدي كه در سطح كلان ميتوانستند بكنند اين بود كه فقط و فقط و فقط قرنطينه كنندتا از شيوع بيشتر جلوگيري شود و گرنه حذف خود به خودي ويروس حتمي است!!!!

به نظر ميرسد دستكاري و مهندسي اين ويروس كرونا و رهاسازي آن در جوامع مختلف (سرعت گسترش جهاني ويروس و الگوي پخش آن به خوبي گوياي اين واقعيت است)

يك پروژه جهاني با همكاري كشورهاي پيشرفته براي بسياري از مقاصد جهاني، از جمله براي كمك به جلوگيري از گرم شدن بيشتر كره زمين، شوك به اقتصاد جهان براي بازنگري سيستم اقتصاد جهاني، بازآرايي مديريت كلان جهاني، اهداف فرهنگي و سياسي و....... بوده است كه بعداً ابعاد آن مشخص خواهد شد.

ضمناً كسانيكه از اوايل فروردين به بعد ويروس كرونا را مي گيرند به دلايل كاملاً علمي مرگ و مير در آنها بسيار نادر است مگر اينكه سيستم ايمني آنها به دلايل شيمي درماني زياد و برخي بيماريهاي ديگر ضعيف كننده سيستم ايمني به شدت ضعيف شده باشد!!!!

بنابراين تا اون موقع لطفاً مواظب خود و خانواده و ساير افراد مرتبط باشيد!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس