بازدید 7357

دزدی‌های ساختگی از فوتبالیست‌ها و اسپایدرکم سارقان

حفاظ‌های بلند منازل، گارد‌های امنیتی و دوربین‌ها واقعا در این زمینه کارساز نیستند. چیپ‌های این دوربین‌ها به قدری ریز و کوچک هستند که به سختی در هوا دیده می‌شوند.فناوری این دوربین‌ها به گونه‌ای است که در شب می‌تواند مانند یک آفتاب پرست خود را به رنگ محیط در بیاورد.
کد خبر: ۹۷۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸ 18 May 2020

اسپایدرکم یا دوربین عنکبوتی، دوربین نسبتا جدیدی در دنیاست که در تصویر برداری فوتبال هم کاربرد فراوانی داشته است و این روز‌ها به خدمت کادر درمانی در سراسر دنیا یا حتی سیستم انتقال و جابجایی اجناس در آمده است.

به گزارش تابناک ورزشی، این سیستم دوربین را قادر می‌سازد در بیش از یک منطقه زمین فوتبال از پیش تعیین شده در جهات عمودی و افقی حرکت کند و به صورت سه بعدی اطلاعات زمین مورد نظر را مانند زمین فوتبال، در اختیار کنترل کننده قرار دهد. حالا دوربین‌های عنکبوتی یا همان اسپایدرکم‌ها بلای جان فوتبالیست‌های اروپایی شده اند که این روز‌ها به دلیل تعطیل شدن تمرینات گروهی تیمی و شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹ باید در قرنطینه خانگی بمانند.

دوربین‌های عنکبوتی بدون نیاز به اینکه حفاظ خانه‌ای را رد کنند، با دستگاه کنترل به بررسی زمین خانه فوتبالیست‌ها می‌پردازد و همین وارسی‌ها باعث می‌شود تا کار سارقان برای دزدی از خانه بازیکنان فوتبال آسان‌تر از گذشته شود. استفاده راحت و قابل دسترس دوربین‌های عنکبوتی خطری است نوپا برای فوتبالیست‌های جوانی که تمام سرمایه هایشان را در منازل خود ذخیره می‌کنند.

اما ویسنک گیلن و ایناکی جوروگی از کمپانی اسپایدرکم مارس وظیفه محافظت از این اهداف و اطلاعات پرمحتوای این عملیات شرورانه را بر عهده دارند.

اسپایدر کم سارقان، آفت جیب فوتبالیست‌های متمول/ دزدی‌های ساختگی از بازیکنان هکر سایبری می‌سازد!

نشریه اسپانیایی مارکا نوشت: از گیلن و جورگونی با توجه به اینکه فوتبالیست‌های اروپایی در منازل خود شاهد این پهباد‌ها بودند، پرسیدیم که چرا افزایش سرقت‌های این چنینی زیاد شده است؟ آن‌ها در پاسخ گفتند سه عامل تعیین کننده وجود دارد: زیاده روی در بزرگنمایی دارایی‌های بازیکنان در رسانه‌های اجتماعی، اقداماتی ریسکی از نشان دادن منازل و در اختیار گذاشتن جواهرات گرانقیمت در انظار عمومی.

این نشریه در ادامه نوشت: باز هم پرسیدیم بعد از همه گیری اسپایدرکم‌ها، آیا افزایش سرقت‌ها را شاهد خواهیم بود؟ آن‌ها در پاسخ گفتند: درست است که جرم چند وقتی است کاهش یافته است، اما این شیوه نوین دزدی خرج زیادی روی دست فوتبالیست‌ها و پلیس می‌گذارد. حفاظ‌های بلند منازل، گارد‌های امنیتی و دوربین‌ها واقعا در این زمینه کارساز نیستند. چیپ‌های این دوربین‌ها به قدری ریز و کوچک هستند که به سختی در هوا دیده می‌شوند.

به عقیده این دانشمندان تعداد زیادی از بازیکنان با پلیس در سراسر اروپا تماس گرفتند و وجود این اسپایدرکم‌ها را در خانه های شان گزارش دادند. فناوری این دوربین‌ها به گونه‌ای است که در شب می‌تواند مانند یک آفتاب پرست خود را به رنگ محیط در بیاورد.

از کار انداختن این دوربین‌ها کار هر کسی نیست و به گفته کمپانی مارس که در تولید این دوربین‌ها سر رشته دارد، می‌توان با سیستم ضد پهبادی عملیات سارقان منازل را خنثی کرد. این سیستم می‌تواند آن‌ها را از فاصله بسیار خوبی تشخیص دهد، مدل، شماره سریال، مکان دقیق کنترل کننده دوربین را شناسایی کند و سپس می‌توان به پلیس این موارد را توضیح داد.

حالا پلیس‌های سراسر قاره اروپا در تلاش هستند تا سیستم خنثی سازی این دوربین‌ها و هک کردن چیپ سخت افزاری اش را به فوتبالیست‌ها آموزش دهند. پلیس در حین آموزش به فوتبالیست‌ها حملات سارقان را شبیه سازی می‌کند و صحنه‌های واقعی را با بازآفرینی در لحظه در اختیار فوتبالیست‌ها قرار می‌دهند تا با راهنمایی‌های پلیس بتوانند سیستم دزدی‌ها را به راحتی و بدون کسری از ثانیه هک کنند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار