بازدید 6344
۱

ترامپ: چين در متوقف کردن کرونا کوتاهي کرد

رئيس جمهور آمريکا: منشا این ویروس چیني است و آنها باید جلوی آنرا می گرفتند. آنها می توانستند این منبع ویروس را متوقف کنند. من آن را را منبع می نامم و باید متوقف می شد.
کد خبر: ۹۷۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰ 18 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صداوسيما از شبکه فاکس نيوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با اين شبکه گفت چین باید کرونا را در منشاء آن متوقف می کرد.

مجری شبکه از ترامپ پرسید مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت او شواهد محکمی در اختيار دارد که نشان می دهد این ویروس از یک آزمایشگاه ویروس شناسی خارج شده است. شما همچنین گفتید شواهدی را در این رابطه دیدید. آیا می توانید از اطلاعاتی که کسب کرده اید برای ما بگویید؟

ترامپ گفت نه نه اما ما اطلاعات زیادی داریم.این موضوع خوبی نیست. همه می دانند، چه اين ويروس از آزمایشگاه آمده و چه از خفاش ها آمده باشد منشاء این ویروس چیني است و آنها باید جلوی آنرا می گرفتند. آنها می توانستند این منبع ویروس را متوقف کنند. من آن را را منبع می نامم و باید متوقف می شد.

در ادامه مجری شبکه پرسید آیا آنها تصمیم گرفتند که اجازه فرار ویروس از مرزهای خود را بدهد؟

ترامپ در پاسخ گفت من نمی دانم که آنها این تصمیم را گرفتند يا نه؟ اما اين ويروس از کنترل شان خارج شد.

در ادامه مجری شبکه پرسید: سناتور کاتن گفت که چینی ها نمی خواهند اقتصاد چین ۲۰ درصد و سایر کشورهای جهان ۲ درصد کوچک شوند.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ گفت ما آنها را قبل از این خیلی بد شکست دادیم. ما آنها را شکست دادیم.ما با وضع تعرفه ها و کارهایی که انجام دادیم از آنها بالاتر می رفتیم. آنها سال بسیار بدی را پشت سر گذاشتند.آنها بدترین سال را در ۵۶ سال گذشته داشته اند.

در ادامه مجری شبکه پرسید همانطور که می دانید چيني ها بیماری را کم اهمیت جلوه دادند. آنها ویروس را جدی نگرفتند.در همین زمان ، آنها اجازه مسافرت بین المللی را می دهند. سپس آنها شروع به بررسی استفاده از بازار تجهیزات محافظ بهداشتی می کنند.چین هم اکنون بزرگترین تولید کننده این تجهیزات است.

ترامپ در پاسخ گفت شاید آنها چنین کنند. این نکته مهمي نیست ببین مسئله بزرگ این است که آنها هرگز نباید اجازه می دادند این اتفاق بیفتد. من یک توافق تجاری مهم را با آنها منعقد کردم . جوهر آن توافق به سختی و به تازگی خشک شده بود که این طاعون روی داد . شما همه چیز را خواهید فهمید.

در ادامه مجری شبکه پرسید:آیا آنها قصد دارند این توافق را انکار کنند؟ آیا آنها قصد ندارند دیگر 250 میلیارد دلار کالا از ما بخرند ؟

ترامپ در پاسخ گفت آنها ۲۵۰ میلیارد دلار خریداری می کنند.من در جایی شنیدم که آنها می خواهند بار دیگر بر روی این توافق مذاکره کنند.من هیچ مذاکره مجددی نمی کنم.توجه داشته باشید من در رابطه با این موضوع خوشحال نیستم.

در ادامه مجری شبکه پرسید:آیا شما در این رابطه با شی جینپینگ رئیس جمهور چین صحبت کرده اید؟
ترامپ در پاسخ گفت:من روابط بسیار خوبی با وی دارم.اما حالا نمی خواهم با او صحبت کنم.

در ادامه مجری شبکه پرسید: سناتور کاتن گفته شاید ما تعداد ویزایی را که به دانشجویان چینی که در رابطه با رشته های محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی اعطاء می کنیم باید محدود کنیم.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ گفت اقدامات زیادی وجود دارد که ما می توانستیم انجام دهیم.ما می توانستیم تمامی روابط را قطع کنیم.حال اگر چنین اقدامی را انجام می دادیم، چه اتفاقی می افتاد؟ اگر کل رابطه را قطع کنید آیا می توانید ۵۰۰ میلیارد دلار را حفظ کنید؟به این مطلب توجه کنید که در چه مقطعی این کار را انجام می دهید و من سالها این را گفته ام. من آن را در رابطه با سایر کشورها نیز گفتم. تنها کشور چین نیست که ما را از پا درآورد. در ناتو ، جایی که ما از اروپا بدون دریافت هیچ پولی دفاع می کنیم , من توانستم آنها را به پرداخت صدها میلیارد دلار بیشتر مجبور کنم.آیا می دانید که یکی از بزرگترین طرفداران من در جهان کیست؟او استولتنبرگ دبیر کل ناتو است.

در ادامه ترامپ گفت او به من گفت هیچ طرفی تاکنون این اندازه از ما پول نگرفته بود.ما پول زیادی پرداخت می کردیم و دیگران پول کمتری پرداخت می کردند.شما می توانید به جدول و آنچه که آنها پرداخت می کردند,نگاه کنید.ما از اروپا دفاع می کنیم و آنها در رابطه با بخش تجاری از ما بهره برداری می کنند.این یک راه یک طرفه است و به منزله چرخیدن به دور سر خود بود.این موضوع ثابت شده است که درست است.من این پول را بازگردانده ام.

در ادامه مجری شبکه پرسید:آیا می خواهید یک قدم جلوتر بروید و شرکت های چینی را که خواهان حضور در بورس اوراق بهادار نیویورک هستند مجبور کنید که ، قوانین حسابداری را رعایت کنند؟

ترامپ در پاسخ گفت مطمئنا ما این موضوع را به روشی قدرتمندانه و از طریق یک سرمایه گذاری درست بررسی می کنیم. همانطور که می دانید این بخش را برخی از مقامات دوران اوباما هدایت می کنند.ما به زودی از آنها خواهیم خواست که دیگر این کار را انجام ندهند.اگر آنها این کار را نکنند ما به زودی افراد جدیدی را جایگزین آنها می کنیم.ما این موضوع را بررسی می کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کاش رییس جمهور ما هم اینجوری بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر