بازدید 7600

انتقاد علم‌الهدی از پرداخت نشدن بیمه بیکاری به کارگران

کد خبر: ۹۷۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸ 15 May 2020

امام جمعه مشهد از پرداخت نشدن بیمه بیکاری به کارگران روز مزد انتقاد کرد.

به گزارش «تابناک»، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، ، ۲۵ اردیبهشت در سومین رزمایش مواسات و همدلی خراسان رضوی که  در سالن ورزشی کارگران مشهد، برگزار شد، بیان کرد: مانور و رزمایش مواسات با حرکت جمعی، مردمی و مجاهدت‌های نهادهای مردمی واقعیت تمدن اسلامی را برای دنیا به نمایش گذاشته است.

وی افزود: مسائلی که بیماری کرونا از نظر معیشت برای مردم ایجاد کرده مسائلی است که با این کارها تمام نمی‌شود و باید فکر اساسی برای آن کرد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: در این شهر حدود 37 هزار نفر در یک قشر کارگران روزمزد که در هتل‌ها و رستوران‌ها فعالیت داشتند، بیکار شدند، درآمدی ندارند و تعداد زیادی از کارگان خدماتی از کار افتاده شده‌اند. با این وضعیت که دو ماه این افراد بیکار بودند و شروع به کار نکردند و درآمد ندارند، مسأله زندگی معیشتی این افراد چه می‌شود؟

وی با بیان اینکه اکثر این افراد بیمه هستند و بیمه بیکاری حق این افراد است، افزود: کمیته امداد کمک‌رسانی نسبت به فقیر دارد و شایسته است به این افراد نیز توجه داشته باشد؛ چراکه اینها معامله شرعی و قانونی داشتند و یک سوم حقوقشان را به تأمین اجتماعی دادند برای اینکه در زمان بیکاری یا بازنشستگی به عنوان بیمه بیکاری کسر شود و پس انداز داشته باشند.

علم الهدی ادامه داد: امروز پس از دو یا سه ماه هنوز بیمه بیکاری به این افراد پرداخت نشده است. این افراد فقیر نیستند، آبرومند هستند و معامله شرعی با تأمین اجتماعی کردند و شرعا و قانونا، بیمه بیکاری را از تأمین اجتماعی طلبکار هستند،اما در استان ما اقدامی در این رابطه نشده است.

وی افزود: این موضوع باید به استماع استاندار برسد و باید در مجلس تحقیق کنند؛ چراکه مردم درآمد ندارند و با این رقم‌ها زندگی آنها اداره نمی‌شود و حق‌شان بیمه بیکاری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دشمن برای این موضوع تبلیغات می‌کند و این صحیح نیست که در این رابطه به مردم گفته شود اعتبار نیست و هنوز اعتبار نیامده است.

وی افزود: تقاضا داریم مسئولان هر چه زودتر اقدامی کنند تا حق مردم و قشر عظیم کارگری که بیکار شدند و بیمه دارند محقق شود و برای افراد اقلیتی که بیمه نیستند نیز باید با خیران و کمیته امداد تصمیم‌گیری شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل