بازدید 12890

سرریز شدن ۱۱سد در خراسان رضوی

تعداد سد‌های سرریز شده در خراسان رضوی به ۱۱ سد رسید.
کد خبر: ۹۷۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲ 12 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: سد‌های سرریز شده در خراسان رضوی شامل ارداک و طرق در مشهد، درونگر در درگز، چهچهه، قره تیکان و زاوین در کلات، کمایستان و یام در جغتای و جوین، دولت آباد در چناران، سده در خواف و سد فریمان در فریمان است.

علیرضا طاهری افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰درصد ظرفیت سه سد دیگر در استان خراسان رضوی نیز پر آب شده است و در کل ۷۱درصد از حجم ذخایر سد‌های استان پر آب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۰درصد بود.

مدیر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز گفت:هم اکنون بیش از هزار و ۱۱۱میلیون مترمکعب آب در مخازن سد‌های این استان جمع شده است.

ادریس قائمی، مجموع حجم ذخیره آب سد‌های بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و ۵۱۲میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: یک میلیارد و ۲۵۰میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.

خراسان رضوی دارای ۳۲سد در حال بهره برداری در تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، جغتای، جوین، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی