بازدید 5235

سفرهای دانشجویان خارجی مجازی شد

کد خبر: ۹۷۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 10 May 2020

بحران جهانی کروناویروس منجر به تعطیل شدن گسترده دانشگاه ها در سراسر جهان شده و در مقابل سفرهای دانشجویان خارجی برای یافتن دانشگاه مناسب هم مجازی شده است.

به گزارش مهر، نظام بین المللی رتبه بندی کیواس، در یک بررسی وضعیت سفرهای دانشجویان خارجی را در پی شیوع کروناویروس بررسی کرده است.

بحران جهانی کروناویروس (کووید ۱۹) منجر به تعطیلی گسترده موسسات آموزش عالی در سراسر جهان، محدودیتهای گسترده مسافرت و سایر محدودیت های اجتماعی شده و این امر محدودیت هایی را برای دانشجویان بین المللی افزایش داده است.

با این حال، در زمان این اختلال بی سابقه جهانی، شکل جدیدی برای سفرهای دانشجویی پدیدار شده است. مؤسسات آموزش عالی نیز می توانند از فرصت های جدیدی برای مشارکت و بهره‌برداری از داده‌ها برای تبادلات آنلاین استفاده کنند.

نظام بین المللی آموزش عالی کیواس نحوه پاسخگویی مؤسسات آموزش عالی و دانشجویان به بحران کروناویروس را بررسی کرده است و بیش از ۴۰۰ موسسه آموزش عالی اعلام کرده اند که در حال تغییر استراتژی های جذب دانشجو هستند.

اهمیت ۸۳ درصدی فرآیندهای مجازی موسسات آموزش عالی

۸۳ درصد این موسسات آموزش عالی اظهار داشتند که در نتیجه کروناویروس فرآیندهای مجازی و دیجیتال اهمیت بیشتری یافته اند. ۹۴ درصد گفته‌اند که جذب دانشجو به صورت مصاحبه آنلاین یک به یک اهمیت پیدا کرده اند. ۸۳ درصد نیز گفته اند که در حال حاضر بازاریابی دیجیتال از اهمیت بیشتری برخوردار است.

علاوه بر این کیواس بیش از ۲۰ هزار دانشجو را از سراسر جهان مورد بررسی قرار داده است.

۴۹ درصد گفته‌اند که آنها در حال حاضر علاقمند هستند مدرک خود را به صورت آنلاین دریافت کنند. ۴۲ درصد گفتند که هیچ علاقه‌ای به ادامه تحصیل به صورت آنلاین ندارند. ۴۶ درصد گفتند که قصد دارند تا سال بعد ورود خود را به دانشگاه به تعویق بیاندازند. ۴۹ درصد گفته‌اند که علاقمند هستند تحصیلات خود را در سال تحصیلی آینده آغاز کنند حتی اگر آغاز تحصیل به صورت آنلاین باشد.

همانطور که پاسخ ها به روشنی نشان می دهد، تغییرات قابل‌توجهی در برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی ۲۰۲۰ - ۲۰۲۱ مشاهده می شود. یادگیری آنلاین محبوبیتی بیش از آنچه در سال های اخیر شاهد بوده ایم، یافته است و تغییر نگرش جدی در یادگیری ترکیبی و یادگیری آنلاین رخ داده است.

ارزیابی اینکه چگونه نگرش‌های دانشجویان نسبت به یادگیری آنلاین بعد از شیوع کروناویروس تغییر خواهد کرد، دشوار است؛ این امر به ویژه برای دانشجویان بین‌المللی صادق است. زیرا نمی توان اهمیت تجربه دانشگاه و تبادل فرهنگی را کم ارزش ارزیابی کرد.

با این وجود، آشنایی تازه با ابزارها و سیستم های یادگیری دیجیتال می تواند در آینده حتی به پذیرش قوی تر گزینه های یادگیری ترکیبی منجر شود. ضمن اینکه بر نیاز به گسترش دسترسی یک دانشکده فراتر از چهار دیوار کلاس تاکید دارد.

سفرهای دانشجویی قبل و بعد از کروناویروس

پیش از وقوع کروناویروس در تمام مناطق جهان، دانشجویان قادر بودند هنگام تحقیق و ارتباط با مؤسسات آموزش عالی، ارتباط فیزیکی گسترده ای داشته باشند.

روزهای آزاد، مصاحبه حضوری، کلاس های متعدد و شرکت در نمایشگاه های جذب دانشجو تنها بخشی از ارتباطات فیزیکی بودند که دانشجویان می‌توانستند برای تحقیق در مورد گزینه‌های خود تحت شرایط عادی استفاده کنند.

تعامل چهره به چهره، فرصتی برای دانشجویان بین المللی بود تا با دیدن تجربه دانشجویی از اسکان گرفته تا رویدادهای دانشگاهی بتوانند تصمیم بگیرند. با این وجود اگر این موارد به صورت خلاقانه به کار برده شود، گزینه‌های آنلاین پتانسیل ایجاد یک موقعیت مناسب برای ایجاد ارتباط در فرد را دارند، می‌توانند سطح دسترسی بیشتری به اطلاعات و سوابق دانشجویی را در اختیار موسسات قرار دهند و به آنها این امکان را می دهد که انگیزه و سطح علاقه دانشجو را ارزیابی کنند.

نباید فراموش کرد که بازاریابی آنلاین، دسترسی به رسانه های اجتماعی و وب سایت رسمی دانشگاه به عنوان نشان تجاری موسسات در دهه های اخیر رشد کرده اند و سال ها پیش از شیوع کروناویروس دانشجویان تحقیقات خود را بصورت آنلاین انجام می دادند.

روش های جدید جذب دانشجو در پی شیوع کروناویروس

از آنجا که دانشکده ها و دانشگاه ها در سراسر جهان به دلیل همه گیری کروناویروس بسته شده اند یادگیری آنلاین و رویدادهای مجازی برای رفع نیاز جذب دانشجو باید تحول پیدا کنند و برای ملاقات با دانشجویان به صورت آنلاین، لازم است راهکارهای تعاملی تازه ای ارائه شوند.

راه‌های ارتباطی متعدد دیجیتال وجود دارد که دانشجویان با آن درگیر می‌شوند تا فرآیند اکتشاف و تحقیق از یک موسسه آموزش عالی را آغاز کنند.

جستجوهای آنلاین به همراه رسانه‌های اجتماعی و راهنماها و پورتال های آنلاین بخشی از این جستجو است.

هنگامی که دانشجویی تصمیم به برقراری ارتباط با یک موسسه می گیرد، تعداد زیادی فرصت آنلاین برای پر کردن شکاف ارتباطات با افراد وجود دارد. مصاحبه های تک به تک به شکل آنلاین و روزهای باز مجازی هم می توانند زمینه ساز ایجاد روابط بین دانشجو و موسسه باشد.

کیواس در یکی از بزرگترین نظرسنجی خود از دانشجویان بین المللی آینده در نسخه ۲۰۲۰ از بیش از ۷۸ هزار دانشجو از ۱۹۳ ملیت مختلف پرسیده است که کدام منبع اطلاعاتی هنگام تحقیق در مورد دانشگاه برای شما مفیدتر است.

۷۶ درصد دانشجویان از وب سایت رسمی دانشگاهها اطلاعات می گیرند

۷۶ درصد وب سایت رسمی دانشگاه، ۶۰ درصد جستجوی آنلاین، ۴۶ درصد رتبه بندی، ۳۷ درصد وب سایت های دوره یاب، ۳۴ درصد شبکه های اجتماعی، ۳۴ درصد جلسات / رویدادهای اطلاعات موسسه، ۳۱ درصد بحث و گفتگو با کارکنان پذیرش دانشگاه، ۲۶ درصد بروشور / دفترچه چاپ شده دانشگاه، ۲۲ درصد خانواده و دوستان را منبع اطلاعاتی مفید دانسته اند.

همچنین ۲۱ درصد انجمن ها / اتاق های گفتگوی آنلاین، ۲۱ درصد آگهی و تبلیغات، ۲۰ درصد آژانس های مشاوره آموزشی، ۱۹ درصد دیگر وب سایت ها، ۱۸ درصد گفتگو با فارغ التحصیلان، ۱۸ درصد وب سایت های دیگر موسسه و ۱۵ درصد تماس تلفنی را منبع اطلاعاتی مفید می دانسته اند.

این پاسخ ها نشان می دهد که همچنان دومین منبع مفید اطلاعات، جستجوی آنلاین بوده و پس از آن رتبه بندی ها، وب سایت های دوره یاب و شبکه های اجتماعی قرار گرفتند. بعد از آن دانشجویان جلسات یا رویدادهای اطلاعاتی یک موسسه را رتبه بندی کردند و به دنبال آن بحث و گفتگو با کارکنان پذیرش را به عنوان مهم‌ترین منابع اطلاعات در نظر گرفتند.

سفر دانشجویان همچنان ادامه می یابد زمانی که یک موسسه در چشم انداز خود برای تغییر روش به سوی روش های آنلاین حرکت کند. موسسات وظیفه دارند در تغییر مداوم نسبت به مدل های گذشته یک تعادل برقرار کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر