بازدید 6485

سود شخصی برخی مدیران سرخابی‌ها از جذب خارجی‌ها

کد خبر: ۹۷۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 09 May 2020

یک پیشکسوت باشگاه پرسپولیس می‌گوید ممنوعیت استفاده از بازیکن و مربی خارجی در ۲ باشگاه سرخابی پایتخت اتفاقی مثبت است و سایر تیم‌ها هم باید از آن الگو بگیرند.

به گزارش تابناک ورزشی، مرتضی فنونی‌زاده پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره ادامه یافتن لیگ نوزدهم گفت: این کار خوب سازمان لیگ و متولیان لیگ برتر بود، زیرا با ادامه پیدا کردن بازی‌ها تکلیف قهرمان و سقوط‌کننده مشخص می‌شود و دیگر حرف و حدیثی در قهرمانی پرسپولیس به وجود نخواهد آمد. بسیاری از تیم‌ها مانند تراکتور، استقلال و سپاهان معتقد بودند قهرمانی پرسپولیس بدون بازی دور از عدالت خواهد بود که حالا با برگزاری ۹ بازی باقی مانده عدالت دوباره به این تیم‌ها اثبات خواهد شد و پرسپولیس به چهارمین قهرمانی خود دست پیدا خواهد کرد.

او درباره احتمال افزایش مصدومیت‌ها و فشردگی بازی‌ها گفت: به هر حال باید اولویت‌ها را رعایت کنیم. شاید این فشردگی بازی‌ها و برگزاری ۲ بازی در ۱۰ روز باعث شود مصدومان زیادی روی دست تیم‌ها بماند، اما به هر حال پایان دادن به لیگ و مشخص کردن قهرمان و سقوط کننده اولویت بالاتری دارد. البته این نکته را هم بگویم که مصدوم شدن در این شرایط طبیعی است، زیرا بسیاری از بازیکنان از شرایط آرمانی خود دور شدند و حتی ممکن است کیفیت بازی‌های لیگ برتر هم نسبت به گذشته کاهش پیدا کند.

این بازیکن پیشین پرسپولیس درباره ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی توسط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی وزارت ورزش گفت: پرسپولیس و استقلال در ۱۰ سال اخیر بازیکنان خارجی بی‌کیفیت زیادی را به خود دیدند که نه تنها سودی نداشتند بلکه زیان مالی هم داشتند و با شکایت به فیفا، این دو باشگاه را درمعرض جریمه و محرومیت قرار دادند. به نظرم این اتفاق می‌تواند مثبت باشد و باعث دیده شدن استعداد‌های داخلی شود. به هر حال پرسپولیس و استقلال نمی‌توانند پول این بازیکنان خارجی را بدهند و حتی پرسپولیس باید همین بشار رسن و رادوشوویچ را هم رد کند و به جای این دو نفر که نیمکت نشین هستند، از بازیکنان داخلی استفاده کنند.

فنونی‌زاده درباره این که آیا این ناعدالتی در قیاس با سایر تیم‌ها نیست؟ تصریح کرد: تیم‌های متمولی مثل سپاهان و تراکتور که می‌توانند پول بازیکن خارجی را بدهند، نیازی نیست که این راه را پیش بگیرند، اما سایر تیم‌های دیگر هم باید استفاده از بازیکن خارجی را کم کنند و به صفر برسانند تا بتوانند دخل و خرج خود را کنترل کنند.

وی در پایان گفت: البته این را هم بگویم که وزارت ورزش همان‌طور که فکری به حال بازیکنان و مربیان خارجی کرده است، فکری هم به فکر مدیران داخلی این دو باشگاه بکند که استقلال و پرسپولیس هر چه می‌کشند از مدیران‌شان است. یکی از مسببان اصلی دردسر شدن همین بازیکنان خارجی، مدیران باشگاه‌ها هستند که جذب چنین بازیکنانی برای آن‌ها منافع مالی دارد و به خاطر همین است که سالی ۳ یا ۴ بازیکن خارجی بی‌کیفیت جذب این دو تیم می‌شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان