بازدید 39139
برگزاری تجمیعی باقی مانده بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ روی میز اینفانتینو

طرح جنجالی AFC میزبانی را از تیم ملی ایران می‌گیرد! / لزوم اعتراض رسمی و پیشگیرانه ایران به فیفا / بحرین و عراق دنبال فرار از بازی جهنمی در آزادی

قبلا از دسیسه سران عرب کنفدراسیون فوتبال آسیا به خصوص شیخ سلمان بحرینی برای فراری دادن تیم ملی این کشور از بازی دشوار در ورزشگاه آزادی هشدار داده شده بود و حالا که دیگر اثری از نگرانی بابت پرواز‌های خارجی یا امنیت ورزشگاه‌های ایران وجود ندارد، صحبت از طرحی مشکوک و خطرناک است که می‌تواند بحرین و عراق را از دشواری بازی مقابل صدهزار تماشاگر ایرانی خلاص کند.
کد خبر: ۹۷۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ 09 May 2020

در حالی که فدراسیون فوتبال ایران ماه ها تلاش کرد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) را متقاعد سازد میزبانی بازی های حساس مقابل عراق و بحرین در ورزشگاه آزادی تهران را به بهانه فقدان امنیت سلب نکند، حالا یک طرح عجیب به بهانه ویروس کرونا در دست بررسی است که تیم ملی کشورمان در بیرون مرزها با این دو حریف هم‌گروهی مواجه شود.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ اوضاع تیم ملی فوتبال ایران با شکست های بدی که با ویلموتس مقابل عراق و بحرین در مقدماتی جام جهانی تجربه کرد، به شدت وخیم شده و کار صعود گره خورده است، به همین دلیل تیم ملی نیازمند حمایت جدی هواداران و استفاده از امتیاز میزبانی مقابل این دو تیم دردسرساز عربی است؛ اما حالا شنیده می شود سران ای اف سی بعد از طرح سیستم تجمیعی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در یک کشور، که احتمال بسیار عربی خواهد بود، حالا در اندیشه برگزاری تجمیعی بازی‌های مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ هستند که برای کشورمان به شدت خطرناک خواهد بود و می تواند تیم ملی ایران را از دور رقابت های انتخابی جام جهانی قطر حذف کند.

ایران - بحرین؛ به دنبال طلسم‌شکنی در منامه (پیش بازی + ترکیب ...

روزنامه استاد الدوحه قطر در نسخه چاپی امروز (شنبه) نوشت: «AFC امکان برگزاری تجمیعی چهار دیدار باقی مانده مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و همچنین جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را بررسی می‌کند.»

پیش از این، کارشناسان دلسوز داخلی از دسیسه و حیله سران عرب کنفدراسیون فوتبال آسیا به خصوص شیخ سلمان رییس بحرینی این نهاد برای فراری دادن تیم ملی این کشور از بازی دشوار در ورزشگاه آزادی هشدار داده بودند و حالا که دیگر اثری از نگرانی‌ها بابت پرواز‌های خارجی بر فراز ایران نیست و یا مشکلی بابت امنیت ورزشگاه‌های ایران وجود ندارد، صحبت از چنین طرحی به میان می‌آید که صراحتا، یکطرفه و به سود تیم ملی فوتبال بحرین است که مدت هاست در رویای صعود به جام جهانی سیر می‌کند.

تیم ملی ایران همواره و در بهترین فرم و ترکیب خود، برای بازی مقابل بحرین بیرون خاک ایران مشکل داشته و تاریخچه نتایج فوتبال ما مقابل این حریف درجه دوی آسیایی، نشان می‌دهد در برهه‌های مختلف و با وجود داشتن بیشترین ستاره، باز هم برای پیروزی بر این تیم به زحمت افتاده ایم.

بحرین هم از بازی در ورزشگاه آزادی مقابل یکصدهزار هوادار تیم ملی ایران هراس دارد و طی سالیان اخیر هر بار که پا به آزادی گذاشته، مغلوب شور سکو‌ها و بازی تهاجمی تیم ملی کشورمان شده و طبیعی است که بخواهد به هر بهانه‌ای در این فضای جهنمی بازی نکند. ثبت نتایجی همچون شکست شش بر صفر بحرین در آزادی که با هدایت کی روش رقم خورد و یا پیروزی تیم ملی با گل محمد نصرتی در آخرین بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶، نشان می‌دهد بحرین که به رغم مساحت کوچکش هیچ گاه حریف کوچکی برای تیم ملی ایران نبوده، ترجیح می‌دهد با هر توسل به هر شیوه‌ای در آزادی روبه روی ستاره‌های تیم ملی کشورمان قرار نگیرد تا جبران شکست مهرماه ۹۸ در منامه به تاخیر بیفتد و حداقل بتواند با گرفتن یک نتیجه مساوی، شانس یوز‌های آسیایی را برای صعود به دور بعدی مسابقات به صفر نزدیک کند. این اتفاق می‌تواند خوشحالی زایدالوصف حریفان اصلی ایران در فوتبال آسیا یعنی ژاپن، کره جنوبی، قطر، عربستان و استرالیا را به همراه داشته باشد.

شاگرد کی‌روش، مچ ویلموتس را خواباند/ طلسم بحرین یقه مربی بلژیکی را ...

صحنه ای از بازی 23مهرماه نود و هشت در خاک بحرین که با شکست بحث برانگیز تیم ملی ایران همراه شد

منابع خبری در‌ ای اف سی معتقدند این گزینه با هدف کاستن از زمان برگزاری بازی‌ها و سفر‌های بین‌المللی تیم‌ها صورت می‌گیرد، اما حق میزبانی تیم‌هایی که قبلا بازی رفت را در زمین حریف برگزار کرده اند، با این کار سلب می‌شود و قطعا فدراسیون جهانی فوتبال با اعتراض بموقع کشور‌هایی نظیر ایران، به پرونده ورود کرده و با آن مخالفت خواهد کرد.

البته به یک شرط می‌توان با این طرح موافقت کرد! گفته می‌شود در این سیستم «یک کشور از هر گروه مرحله انتخابی به عنوان میزبان برگزاری سایر دیدار‌ها انتخاب خواهد شد.» بنابراین با توجه به اینکه بازی عراق و بحرین هم باید در کشور بی طرف برگزار شود و اینکه دو میزبانی تیم ملی ایران از حریفان مستقیمش باقی مانده است، باید تهران را برای برگزاری ادامه رقابت‌ها انتخاب کرد. تنها در این صورت است که عدالت رعایت خواهد شد.

بعید است که فدراسیون عراق هم دلیلی برای مخالفت با این موضوع داشته باشد، چون فدراسیون این کشور همسایه تا همین یکی دو سال اخیر، ایران را مکان میزبانی خود از رقابت‌های بین المللی به فیفا معرفی می‌کرد و بازی‌های ملی اش در رده‌های مختلف را به خاک ایران انتقال می‌داد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای توجیه پیاده سازی این طرح خود می‌گوید: برگزاری دیدار‌های باقیمانده مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با سیستم تجمیعی به فدراسیون‌های فوتبال عضو AFC این اجازه را می‌دهد تا لیگ‌های خود را که از ماه مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بودند به اتمام برسانند! یعنی ‌ای اف سی به وضوح می‌خواهد سرنوشت رقابت‌های مهم ملی آن هم در سطح گزینشی جام جهانی را به تعویق ناخواسته بازی‌های داخلی کشور‌ها گره بزند که به هیچ عنوان پذیرفتنی و قابل درک نیست.

طرح جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دیدار‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ نیازمند تایید از سوی فیفا است که در این صورت رسمی اعلام خواهد شد. به همین خاطر، ضروری است که مدیران فدراسیون فوتبال ایران، به این پرونده واکنش شدیدی نشان دهند و با ارسال نامه رسمی به فیفا، مخالفت صریح خود با هر طرحی که میزبانی تیم ملی ایران به خصوص در دو بازی حساس با عراق و بحرین را سلب کند، اعلام نمایند.

AFC پیش از این نیز برای کاهش زمان برگزاری دیدار‌های لیگ قهرمانان و کاپ آسیا ۲۰۲۰ خواهان برگزاری بازی‌ها به صورت تجمیعی و بدون حضور تماشاگران شده بود، اما نمی‌توان اهمیت و نحوه برگزاری آن رقابت‌ها را با انتخابی حساس جام جهانی مقایسه کرد.

 

نویسنده: امید صبوری

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
خدایی اینجا دیگه اعتراض جایی ندارد . انتظار دارید در این وضعیت کرونایی صد هزار نفر بیان ورزشگاه برای تماشای بازی تیم ملی؟
اگر ورزشگاه های ایران مانند ورزشگاه های عربی استانداردهای لازم را داشت میتوانستید اعتراض کنید که در ان کشورها برگزار نشود ولی وقتی هیچ کشور غیر عربی در خاور میانه امکانات میزبانی از بازیها را ندارد دیگه جایی برای اعتراض نمی ماند ! خود ایران شاید فقط یک یا دو استادیوم استاندارد داشته باشد.
متاسفانه ایران هیچ دوستی ندارد . حتی در استخراج و صادرات نفت که بزرگترین مجموع ذخایر نفت و گاز را دارد و تنها محصول مهم صادراتی ارز اور ایران است به بن بست رسیده وکنار گذاشته شده چه رسد به ورزش و ...
پاسخ ها
Asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
یا نظرات را منتشر نکنید یا مرد باشید و کامل منتشر کنید.این اصلا نظر من نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
اسدیه طوری میگی نظرمن انگار نظرت خیلی کشف جدیدیه.امثال تو23میلیونی هستندکه 4ساعت توصف رای روحانی بودین الان که ...تزمیدین
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
اسد جون حرص نخور
اینقدر نظرات من رو سانسور کردن و از وسط سر و تهش زدن که وقتی می خوندم می گفتم این رو کی من گفتم
در نتیجه دیدم رسانه های ایران از شنیداری دیداری و نوشتاری فقط دم از آزادی بیان می زنند ولی چنان تیغ سانسور در دست داردن که گویی مجید سمعیی در حال جراحی هست که ی
آقا قید جام جهانی سال دیگه رو بزنین بیخیال بشین نه زورتون به اونها میرسه نه توان بردنشون رو دارید وقتی هنوز یه سر مربی درست درمون ندارید ضمنا برن مسابقات و هزینه کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
تحریم ها جز کاغذ پاره چیزی نیست.
خخخ
سیروان کردستان
| Germany |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
وقتی با خیانت پرسپولیسیا و عناصر ضد ایرانی و افرادی مثل کریمی و مایلی کهن و ... که به کیروش حسادت میکردند ، کیروش رفت... فاتحه تیم ملی خونده شد
بالاخره نفهمیدیم عراق دوسته یا دشمن.
یا اینکه هر کشوری به فکر منافع ملی خودشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
این‌ موضوع شامل همه حتی ایران هست ، بی دلیل کشوری به کشور دیگه کمک نمی کنه
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
وضع کشورمون وضعیت دروست و دشمن را مشخص میکند. ما اگر دوستی داشتیم جزو 20 کشور صنعتی حهان بودیم. اینایی مه میبینی با ایران رابطه دارند دشمن واقعی ایرانند.
یه جوری میگید انگار چند درصد شانس صعود داریم! همون بهتره که به نشونه اعتراض بازی نکنیم و از این بازی‌های شکایت به فیفا و... دربیاریم! ، آبروریزیش هم کمتره!
با این اوضاع اقتصادی که برای مردم درست کردید دنبال گرفتن میزبانی و اعمال هزینه های سرسام اور بر جیب مردم هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خلاصه اينكه كسي با ما دوست نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
کلا بشمار کشورهای دشمن را
همش تقصیربحرین وعربستان!!مگه شما فشاربه ملت نمیارید؟قیمت ملک وپراید وخونه اجاره ای وتورم و... جنجالی نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
سانسورچی چقداز واقعیت فرارمیکنید،بازهم میگم دستهای رو به خدا وآسمان ما فقرا داره نتیجه میده حالا می‌بینید... بازم سانسورش کن
البته بعد از کرونا متاسفانه اگر بازی ها در ایران هم برگزار شود تماشاگران نمی آیند
امان از نژادگرایی همسایگان...
به نظرم طرح خوبی هست میزبانی حق کشوری هست که امنیت بهداشتی و امنیت هوایی داره. اگر قرار هست تیم ملی کشور ما عراق و بحرین رو تو زمین بی طرف نبره همون بهتر که جام جهانی نره. جالبه نه عراق نه بحرین اصلا لیگ درست و حسابی ندارن و بازی تدارکاتی خوب هم ندارن مربی خوب خارجی هم ندارن اما ما رو میبرن. شما فکر میکنید اگر بازی ها تو ورزشگاه ازادی برگزار بشه ورزشگاه پر میشه؟ نهایت ده هزار نفر میرن لطفا دلخوش نباشید.
مثل بقیه اعتراض هاتون!!! که فقط توی حرف میمونه و عملا کاری که نتیجه ملموس داشته باشه بنده که ندیدم اگه اعتراض جدی و عملی انجام شده که اخیرا صورتگرفته، کسی می دونه لطفا اطلاع رسانی کنه؟
خداراشکر
خداحافظ جام جهانی ...
اونجایی که نباید امتیاز می دادیم ، دادیم . حالا کاسه ی چه کنم چه کنم دست گرفتیم ...
سپاهان هم بیچاره گفت ,به بهانه کرونا میخان ما از تماشاگرهامون محروم بشیم .واقعا اونجا سپاهان حقش بود سه صفر ببازه؟,حتی حاضر نشدند بازی انجام بشه ,حالا اینجا میشه توطئه برای حذف تیم ملی....
همه سعی می کنند که آدم شکست خورده را لگد مال کنند. وقتی هدف عمده از فوتبال فقط پول باشد نتیجه ای بهتر از این عایدمان نخواهد شد و خلاصه:
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است
بازیکنان...که ما را به چه روزی انداختند، تو جام جهانی قطر نباشیم، یعنی بهترین فرصت ایرانیها برای تماشای بازیه رو از دست دادیم
تحریم کنید خیلی با ابرو است و بر afcفشار سیاسی و تبلیغاتی به وجود خواهد امد با این کارهای سیاسی و بعد از مدتی به روال درست بر می گردد این سازمان ولی اگر مثل قبل باج بدهید این بازی ها ادامه دار خواهد بود
بحرین شاید کوچک باشد ولی ما که بزرگ هستیم چرا نباید رییس کنفدراسیون آسیا باشیم که یک چنین کشور کوچکی با اعمال نفوذ برای ما تصمیم نگیرد . باز هم باید محل اشکال را درخودمان ببینیم و نه در دیگران . تا زمانیکه مسئولین ورزش کشورمان بخصوص مسئولین فوتبال بدون تخصص کافی بر مسند این فدراسیون تکیه میزنند و در مجامع بینالمللی حرفی برای گفتن ندارند نباید از چنین برخوردهایی آنهم از طرف یک کشور کوچک مثل بحرین شاکی بود . بروید خود را در قد و قواره کشور بزرگ ایران بزرگ کنید
فساد فوتبال ایران را درنوردیده، خصوصا تیمهای وزارت ورزش اونوقت اینها با این فساد مالی میخوان برن فوقش تو گروهی حذف بشن! که چیبشه آخه!؟
هیش طو نیس
تا زمانیکه اعمال ناشایست تماشاگران تیم های عزیز دوردانه پایتخت نادیده گرفته شود این وضعیت پابرجا خواهد بود شعارهای تند و نزادپرستانه، فحش های رکیک و انداختن نارنجک های دستی به داخل میدان متاسفانه این پیامدها را به دنبال دارد. بهتر است به جای توهین به دیگران و تکبر و خودبرتر بینی بی حد و حساب و کوچک شمردن دیگران مثل گفتن جملاتی مانند نویسنده این مطلب که بحرین یک تیم درجه دو آسیایی است و یا دو تیم دردسرساز عربی و تحریک تماشاگران، به فکر دوستی و احترام به بقیه ملت ها و آرام کردن جو ورزشگاه ها و برد جوانمردانه باشیم.
یک برجام ورزشی امضا کنیم حل میشه!
مسابقات مقدماتی جام جهانی زیر نظر فیفا برگزار میشه و تصمیم گیرنده اصلی فیفاست و اعتراض به موقع و محکم ایران میتونه مانع اجحاف به تیم ملی بشه.
آخه فیفاانقدراحمق نیست که دست اندرکاران اینروزهای فوتبال مملکت مافکرمیکنندبااینهمه فساددرفوتبال ایران اصلا نبایدصعودکنه وبه جام جهانی بره!
اتفاقا طرح خوبیه
شما هم که همه چیو دسیسه میبینین
تو روزگار کرونایی توقع دارین بازی ها مثل قبل میزبان و مهمان و تماشاچی داشته باشه
کشوری هم که میزبان برگزاری تجمیعی میشه جدای از زیرساخت مناسب ورزشی باید جز کشورهایی باشه که کمتر درگیر کرونا هستن
به نظرم قطر میزبان خوبیه
شما هم بهتره دست از تفکرات دای جان ناپلئونیتون بردارینو و انقد به فوتبال گیر ندین
ایران در همهٔ مسایل مشکل دارد ، حتی در طرح مقابله با ویروس کرونا هم مشکل دارد ؟بهترین گزینه برای ایران ، قرنطینه در همهٔ موارد است ؟، حتی با چین ،و ،روسیه ؟،،
اصلا بهتره تمام تیم های ایرانی رو به خاطر سیاسی بازی هائی که در می آرند، محروم و خیال همه رو راحت و التهابات و افسردگی ملی رو که بعدا ایرانی بعد از شکست تیم ملی دچارش می شند رو از بین ببرند. تیمی که بخواد با حضور صد هزار نفر و جنگ اعصاب و ساز و دهل و شعار از تیم دیگه ببره که کاری نداره!! همین بحر ین فسقلی هم بلده، هم در فوتبال و هم در هند بال. خفت بالاتر از این. بعد آقایون فقط در فکر ریاست این و اون فدراسیون هستند و بس و جناب وزیر ورزش هم ناظر و تماشاچی!!
در صورت تجمیع باید همه بازی ها تکرار شوند
تو یک کشور غیر آسیایی مانند ترکیه برگزار شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان