بازدید 18823
رییس سازمان غذا و دارو

«فاوی‌پیراویر» در درمان کرونا نمره قبولی نگرفت / ده برابر شدن ظرفیت واردات واکسن آنفلوانزا / قیمت‌گذاری ماسک‌ها/ در تولید ونتیلاتور در آستانه صادرات هستیم / قول می‌دهیم افزایش قیمت دارو خارج از تورم نباشد

جز فاوی‌پیراویر، رمدسیویر نیز در دنیا مطرح شده و بارقه‌های امید در مورد آن پررنگ گشته؛ اما نمی‌توان اظهار نظر قطعی درمورد این دارو‌ها داشت. هر دو دارو در کشورمان مورد کارآزمایی بالینی قرار گرفته‌ و در صورت تأیید نهایی، توان تولید هر دو دارو در کشور وجود دارد و از این بابت مشکل خاصی نداریم.
کد خبر: ۹۷۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 08 May 2020
تابناک اجتماعی
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مطالعه بالینی «فاوی‌پیراویر» در مراحل پایانی است، اما نتوانسته در درمان کرونا نمره قبولی بگیرد و همه مولفه‌ها نشان می‌دهد که این هم در درمان کرونا موثر نیست.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر محمدرضا شانه‌ساز در نشست آنلاین خبری با اصحاب رسانه گفت: فاوی‌پیراویر در حال طی کردن مراحل آخر تحقیقات است؛ اما بر خلاف اطلاع‌رسانی‌های برخی همکاران، نتوانسته نمره قبولی دریافت کند. هرچند همچنان منتظر نتایج نهایی هستیم، تاکنون نتوانسته نمره قبولی اخذ کند.
 
وی درباره داروی «رمدسیویر» هم گفت: این دارو نیز در دنیا مطرح شده که بارقه‌های امید در مورد آن پررنگ گشته؛ اما نمی‌توان اظهار نظر قطعی درمورد این دارو‌ها داشت. هر دو دارو در کشورمان مورد کارآزمایی بالینی قرار گرفته‌اند و در صورت تأیید نهایی، توان تولید هر دو دارو در کشور وجود دارد. به لطف خدا توان خوبی در زمینه داروسازی در کشور داریم و از بابت دارو مشکل خاصی وجود ندارد.
 
«فاوی‌پیراویر» در درمان کرونا نمره قبولی نگرفت/ ۱۰ برابر شدن ظرفیت واردات واکسن آنفلوانزا
 
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات سازمان تحت امرش در تأمین اقلام ضروری برای مقابله با کرونا، گفت: پیش از اطلاع از ورود بیماری به کشور و در روز‌های واپسین بهمن‌ماه، آمادگی‌های نسبی بر اساس پیش بینی‌ها اخذ کرده بودیم تا با همکارانمان از مردم و کادر درمانی کشور محافظت کنیم. در این راستا همکاری‌های بین بخشی با سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها حاصل شد و همچنین توانستیم از ظرفیت صنوف، بسیج و... استفاده کرده و مردم را پای کار بیاوریم.

وی افزود: در حالی که پیش از شیوع این بیماری ظرفیت تولید ماسک روزانه حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار ماسک بود توانستیم این ظرفیت را به تولید دو میلیون ماسک در روز برسانیم. همچنین برای تولید الکل و محلول‌های ضدعفونی کننده نیز بلافاصله مجوز‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی دادیم تا بتوانند در صورت نیاز، اقدام به ارائه مجوز برای تولید این محصولات کنند تا جایی که ظرف دو یا سه هفته بتوانیم نیاز کشور را تامین کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در حال حاضر لباس‌های مورد نیاز کادر درمان در کشور تولید می‌شود و با همت تولیدکنندگان داخلی هم اکنون شش نوع لباس در کشور ما تولید می‌شود و قیمت این اقلام یک چهارم محصولات خارجی است. وضعیت تولید لباس قبل از شیوع کرونا روزانه ۲۰۰۰ لباس بود و امروز این لباس‌ها با پارچه لطیف و تعداد بسیار تولید می‌شود.
 
وی افزود: این پارچه‌ها مورد تایید سازمان انرژی اتمی است و از قابلیت محافظتی بسیار بالایی برخوردارند. این پارچه‌ها اجازه نمی‌دهند چیزی از بیرون وارد لباس شود، اما از طرفی تعریق و تنفس می‌تواند به راحتی انجام شود. این پارچه ظرف ۴۵ روز تولید شد و قیمت آن یک پنجم نمونه وارداتی است.
 
شانه ساز با یادآوری اینکه امروز توانایی صادرات کیت هم داریم، ادامه داد: در تولید ونتیلاتور با حرکت جهادی صنایع را پای کار آوردیم و اکنون نه تنها نیاز کشور را تامین کرده بلکه به تدریج به آستانه صادرات رسیده‌ایم، اما صادرات منوط به دپوی مناسب برای استفاده در پیک‌های مجدد در داخل کشور است. در نظر داریم با همکاران در وزارت صمت مجوز‌های صادرات را تسهیل کنیم.
 
وی در خصوص تولید کیت‌ها سرولوژیک در کشورمان گفت: کیت‌های سرولوژی در کشور به وفور تولید می‌شود و صادرات آن آزاد شده است. واردات بسیاری از محصولات دیگر مثل الکل متوقف شده است. در مورد کیت و ونتیلاتور با این‌که در داخل کشور تولید می‌شود، واردات آزاد است، زیرا می‌خواهیم که اگر پیک بیماری اتفاق افتاد، مشکلی از نظر دپو استراتژیک نداشته باشیم.
 
معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره این کیت ها گفت: در مورد قابل اعتماد بودن نتیجه کیت‌های تشخیصی بنده اظهار نظر خاصی نمی‌کنم، باید متخصصان در این زمینه اظهارنظر کنند. در کمیته علمی کرونا بحث انواع کیت‌ها مطرح شده است. البته متخصصان کشور ما سایر کیت‌های تشخیصی را به کیت‌های سرولوژی ترجیح می‌دهند. این کیت‌ها در داخل تولید شده و کشور‌های دیگر هم متقاضی دریافت آن هستند.
 
«فاوی‌پیراویر» در درمان کرونا نمره قبولی نگرفت/ ۱۰ برابر شدن ظرفیت واردات واکسن آنفلوانزا/ قیمت‌گذاری ماسک‌ها/ در تولید ونتیلاتور در آستانه صادرات هستیم
وی با بیان اینکه بسیاری از دارو‌ها و اقلام تولیدی ما به کشور‌های مطرح دنیا صادر می‌شود و بسیاری از کشور‌ها روی داروسازی کشور ما و بخش‌های مختلف علمی ایران حساب می‌کنند، تاکید کرد: اگر شیطنت‌های خارجی و موانع موجود وجود نداشت، کیفیت دارو‌های ایرانی برای صادرات بسیار بالاست. وقتی وزرای بهداشت سایر کشور‌ها به ایران می‌آیند و کارخانه‌های ما را می‌بینند متعجب می‌شوند که چگونه با وجود مشکلاتی مانند تحریم‌ها توانستیم این گونه موفق عمل کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: تجهیزات و دارو‌های مختلفی در کشور تولید می‌شود که به سایر کشور‌ها صادر می‌کنیم و حتی در برخی موارد نمی‌توانیم نام ایران را روی آن بگذاریم، چون از صادرات آن جلوگیری می‌شود و مشکلاتی ایجاد می‌کنند. خیلی از کشور‌ها به توان ایران در زمینه تولید دارو اعتقاد دارند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص تولید واکسن کرونا گفت: تولید واکسن یک مرحله آزمایشگاهی و سپس صنعتی دارد. نمی‌توان در یک آزمایشگاه تولید انبوه واکسن انجام داد. مطالعات بالینی برای واکسن باید انجام شود. در این حوزه نیز مراکز خصوصی و دولتی در حال انجام تحقیقات هستند و در برخی موارد از کشور‌های دیگر جلوتر هستیم. اما نباید فراموش کرد این ویروس رفتار خاصی دارد که همین موضوع سبب شده تولید واکسن برای آن راحت نباشد.

شانه ساز در پاسخ به سوالی درباره قیمت ماسک در کشور، گفت: در حال حاضر ۳ تا ۴ نوع ماسک در کشور تولید می‌شود. یک نوع ماسک سه لایه صنعتی است. در مورد قیمت انواع ماسک سه لایه، سه نوع وجود دارد که ماسک صنعتی قیمت زیر هزار تومان دارد. یک نوع دیگر توسط بسیج اصناف و صنایع تولید می‌شود و کیفیت مناسبی دارد و قیمت آن حدود هزار و دو هزار و ۵۰۰ تومان است.
 
وی افزود: نوع دیگر هم وارداتی است که وقتی هنوز ظرفیت تولید اطمینان بخش نشده، ثبت سفارش شده بود و در راه کشور است و قیمت آن‌ها ممکن است تا ۵ هزار تومان هم باشد. همه موانع برای تولید این اقلام در کشور برداشته شده و تلاش کردیم، دست تولیدکنندگان را در این زمینه باز کنیم. در مورد ماسک، نظارت‌های کیفی افزایش یافته است.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره کمبود دستکش اظهار کرد: در مورد دستکش هم کمبودی وجود ندارد. ماده اولیه دستکش‌های لاتکس وارداتی است و قیمت این نوع دستکش ممکن است متغیر باشد. البته مشکلی برای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها وجود ندارد.

وی در مورد برنامه‌های این سازمان برای تهیه واکسن آنفلوآنزا برای سال جاری گفت: در نظر داریم برای سال جاری حدود ده برابر سال گذشته برای بخش بهداشت و درمان و همچنین بخش خصوصی واکسن آنفلوآنزا تهیه کنیم و امیدواریم به دور از شیطنت‌های آمریکا و متحدانش بتوانیم تامین واکسن را انجام دهیم. این واکسن حداکثر تا تابستان باید وارد کشور شود.
 
شانه ساز با یادآوری این که «هر سال "سوش" آنفلوآنزا تغییر می‌کند و نمی‌توان از واکسن سال گذشته برای امسال استفاده کرد»، افزود: پیش بینی‌های لازم در زمینه واکسن آنفلوآنزا انجام شده است. در خصوص تولید داخلی واکسن آنفلوآنزا هم چند سال است که تلاش می‌شود و امیدواریم از سال‌های بعد از واکسن تولید داخل آنفلوآنزا استفاده کنیم.
 
«فاوی‌پیراویر» در درمان کرونا نمره قبولی نگرفت/ ۱۰ برابر شدن ظرفیت واردات واکسن آنفلوانزا/ قیمت‌گذاری ماسک‌ها/ در تولید ونتیلاتور در آستانه صادرات هستیم
 
وی در پاسخ به سوالی درباره کمبود داروی بیماران خاص گفت: در زمینه داروی بیماران خاص، به جز اقلام خاصی که به علت فشار تحریم‌هاست، مشکلی وجود ندارد. در مواردی می‌بینیم که اصرار بر تهیه برخی برند‌های خاص از طرف بیمار یا پزشکان وجود دارد، البته با وجود این‌که در قانون آمده باید داروی ژنریک و تولید داخل تهیه شود و برای این‌که بیماران تحت فشار نباشند، دارو‌های برند را هم تا جایی که بتوانیم تأمین می‌کنیم.
 
رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت افزود: هفته گذشته چند داروخانه را به همراه رسانه‌ها سر زدیم. هر نسخه‌ای که دست مردم بود، با وجود مشکلات تحریم‌ها و حمل و نقل، تهیه می‌شد. البته در برخی اقلام امکان توزیع در همه داروخانه‌ها را نداریم. این دارو‌ها معمولا جزو دارو‌های کم مصرف هستند. باید برای استفاده از ارز موجود در کشور برنامه ریزی کنیم تا ابتدا بیماران به دارو‌های مورد نیاز دسترسی داشته باشند و سپس برند‌های خاص تهیه شوند.

او در ادامه گفت: در حال حاضر در تامین داروی بیماران MPS مشکلاتی وجود دارد. علی‌رغم اینکه وجه دارو توسط برخی شرکت‌ها دریافت شده، اما این وجه برگشت می‌خورد و به علت ترس از آمریکا دارو را به ما نمی‌دهند. اما در تامین سایر دارو‌ها مشکل خاصی نداریم.

شانه ساز در پاسخ به سوالی درباره خروج دارو‌های بدون نسخه از دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: سال گذشته ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط به ماده موثر دارو‌های تولید داخل داده می‌شد و حدود ۳۵ درصد داروی ساخته شده، ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گرفت و بقیه اجزای آن بر مبنای ارز نیمایی محاسبه می‌شود. اگر دارو‌های بدون نسخه از شمول ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج شود، بسیاری از این دارو‌ها افزایش قیمت نخواهند داشت. این قول را می‌دهیم که افزایش قیمت دارو خارج از تورم نیست.
 
وی افزود: در سال ۹۸ که توانستیم بخش عمده نیاز مردم را از تولید داخل تامین کنیم، افزایش قیمت پایین‌تر از تورم اعلام شده بود. هرچه به تولید داخل بیشتر توجه کنیم، حتما در مورد قیمت به نفع مصرف کننده و سازمان‌های بیمه گر خواهد بود.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوالی درباره داروی «وارفارین» گفت: قابلیت تولید وارفارین در کشور وجود دارد، اما چون قیمت تمام شده تولید آن بیش از واردات است، اقدام به واردات آن از سایر کشور‌ها می‌کنیم.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
ديروز ژاپني ها ردميسيور امريكااي را مفيد وتاثير گذار اعلام كردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
اماکن متبرکه را که باز کنن به برکت اونا بیماری هم خود به خود میره و به دارو نیازی نخواهیم داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
چون امریکا به وجود اورده اینا قبول نمیکنه
چین کاری کرده که داروش به این راحتی ها پیدا نشه
پشت پرده سیاست های چین معلوم میشه هدفشم بعداز کرونا صادرات کالاهای خودش هست می خواد قدرت اول باشه حالا ببینید کی گفتم
باید اتکا به چین به صفر برسه
تازه مخقق چینی ام که روی درمان و منشا کرونا کار می کرد توسط همکار چینی خودش به قتل رسید تازه دولت چینم حرفی نزده ماهرانه سکوت کرده
پاسخ ها
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
بدبختي اينكه همه دنيا وابسته به كالاهاي ارزان قيمت چيني شده اند همه رقباي صنعتي دردنيا را ازرده خارج كرده است تاتك تنها به سلطه خودش ادامه بدهد
ایرانی
| France |
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
لعنت بر چین دروغگو ولی مطمین باشین اگه اروپا و ترامپ بخان میتونن انتقام سختی از چین بگیرن بخاطر پنهان کاری و پخش ویروس تو دنیا
مگه کارخونه های رفقا وشرکای نمکی هر دارویی تو دنیا تولید بشه بلافاصله بهترشو نمیسازند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
روزی نیست که تو اخبار علمی کانال ۴ نگن محققین کشور ما توانستند ... و تو دنیا جزء ۳ تای اول هستیم
بیمارسرطانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
خداروبه 5تن قسم دادیم مزه سرطان رابه انانیکه حتی ازما سزطانیها هم برای سودجویی استفاده میکنند بچشاند چه سعیدباشند چه نحیس
واکسن آنفلوانزا اثر خیلی کمی دارد و در آتاوا باعث مرگ افرادی هم شده است. واکسن که برای اروپا یا آمریکا ساخته شده است با توجه تفاوت شدید آب و هوایی با ایران به هیچ وجه اثر نداشته و فقط اتلاف منابع می باشد. یک واکسن آنفلوانزا ساخت آمریکا بوده که آنها خودشان خیلی کم مصرف می نمایند و با لابی گری و رشوه به دولت انتاریو می فروشند. خلاصه در کانادا مجانی می دهند که به علت عوارض جانبی و کم اثری ما نمی گیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
دوست عزیز واکسن را سازمان جهانی بهداشت تعیین می کند که چه گونه هایی را پوشش دهد نه امریکا
به عنوان مثال برای پاییز وزمستان امسال این نوع ویروس ها را قراره پوشش دهد

an A/Guangdong-Maonan/SWL1536/2019 (H1N1)pdm09-like virus;

an A/Hong Kong/2671/2019 (H3N2)-like virus;

a B/Washington/02/2019 (B/Victoria lineage)-like virus; and

a B/Phuket/3073/2013 (B/Yamagata lineage)-like virus.
که برای یک واکسن 4 ظرفیتی شامل 4 نوع ویروسه از مناطق مختلف جهان واپدیت شده هم هست
از خودتون چیزی نفرمایید
در کانادا پولش ازطریق مالیات قبلا ازت گرفته شده
اقا نمره رو ول کن اصن کاه بوده بگو چطوری از وزارتخونه رسید به ناصرخسرو اونو بگو!
جدا خسته نباشید! افزایش حقوق ۱۵ درصد بعد افزایش همه چیز من جمله قیمت دارو همراه با تورم!
چه قولی که قیمت دارو در تورم بماند!؟
دارو باید مجانی شود!
صبح تا شب تو این کشور دارن خبر از توانایی های بالنده می دن که تو این زمینه خودکفا شدیم تو اون زمینه داریم صادر می کنیم و بین چند کشور اول دنیا هستیم. ما هم دیگه واقعا داره باورمون میشه. واقعا خدایی این حرفایی که می زنید قابل اعتماد هست؟
قول میدیم...........شد شد،اگرهم نشدکه هیچ،افزایش قیمت داروازنرخ تورم بالانره،مطلوب است بیابید نرخ تورم را.این مصاحبه برای مردم آب ونون نمیشه،پس بیخیال مردم وساکت باشید
تورم خودش داره بیداد میکنه. باید زیر قیمت تورمی بدید اگه مردید
هنوز دارویی برای کرنا ساخته نشده این 2 دارو هم برای سایر بیماریها ساخته شده اند و استفاده میشوند که گفته شد میتوانند در مراحلی به بیماران کرونایی کمک کنند به عبارت دیگر از هیچی خیلی بهترند
شفای بیماران و سلامتی و تندرستی همه مردم ایران را از خداوند خواستارم
تازه قول می دهند افزایش قیمت دارو در حد تورم باشد. تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
ایشان می گویند: اگر دارو‌های بدون نسخه از شمول ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج شود، بسیاری از این دارو‌ها افزایش قیمت نخواهند داشت. این قول را می‌دهیم که افزایش قیمت دارو خارج از تورم نیست. ...یعنی اگه گرون هم شدن از چهار برابر بستر نیست! ایشان قول دادن و به قولشان عمل می کنن!!؟
به جرات میگم 80 درصد حرفهایی که زده شد، پوچ ، عوام فریبی و کاملا به دور از حقیقت است.
ونتیلاتور چیزی نیست که شما تا 1 ماه پیش دنبال وارداتش بوده باشی الان تو تولیدش خودکفا شده باشی.
بسه دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
منظورش نمونه ایرانیشه مثل مستعان 110 که دیگه اسمیم ازش برده نمیشه
به رئیس سازمان غذا و دارو و همکاران ایشان بفرمایید چرا قیمت لوازم پزشکی نظر دستگاه رادیولوژی و دستگاه اکو و دستگاه اندوسکوپی و دستگاه نوار قلب در ۶ ماه اخیر حدوددو برابر شده؟آیا مرکزی هست که قیمت واقعی این دستگاهها استعلام کرد؟
مافیای دارو سودش در دارویی دیگه است
قرص لووتیروکسین که بسته ای ۵۰ تومن بود شده ورقی ۹۰ هزار تومن.
این تورم رو چند درصد حساب میکنی دکتر
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
ایرانیش ورقی ۱۵۰۰ تومنه . مزخرف نگو
اگه تو دنیا جایزه ی پررویی به مسوولان بدن قول میدم ایران همیشه با فاصله ی کهکشانی از رقبا اوله
۱۰ برابر شدن ظرفیت واردات واکسن آنفلوانزا/ قیمت‌گذاری ماسک‌ها/ در تولید ونتیلاتور در آستانه صادرات هستیم/ قول می‌دهیم افزایش قیمت دارو خارج از تورم نباشد:
وعده وحید تو خالی، آنچه که مردم در کف خیابان میبینند با اظهارات دولتها.
چرا مردم حرفهای دولتها را نمیپزیرند؟
- اگر فرض کنیم که ایران بزرگترین صادرکننده باشد؛
- اگر فرض کنید که ایران بهترین بازار بورس دنیا را داشته باشد؛
- اگر فرض کنیم ایران کمترین نرخ بیکار را در جهان داشته باشد؛
اگر فرض کنیم ایران ... برزگترین کشور در فن آوری در دنیا باشد.
اگر فرض کنیم ایران ... بهترین فرضها یا هر آنچه که دولت معتقد است که به بهترینها را از سال 92 برای مردم انجام داد، بدون هیچ شک و شبه ای بپذیریم!؛ ولی آنچه که مردم از سال 92 تاکنون دیده اند، کاملاً با این فرض متفاوت است. مردم که نه اقصادان هستند و نه سیاستمدار، مردم به زبان ساده؛ آنچه را در کشور میبینند، که در شهریور سال 92 دولت فعلی از دولت قبل تحویل گرفته، و شرایط زندگی و قیمتها را با سال 92 را با سال 99 مقایسه میکنند.
در مقایسه سال 92 با سال 99 مردم چه میبینند:
- مردم میبینند، سومدیریتها و ندانمکارها بشدت بیشتر شده است؛
- مردم میبینند، توجیهات و حرفها و خودستایها که هیچ حاصلی برای بهبود وضع مردم ندارد، هر روز بشیر میشود؛
- مردم میبینند، که تغییرات در دولت صفر را با صفر تغییر دادن است؛
- مردم میبینند، خوستایها بیشتر و بیشتر میشود ولی شرایط بدتر و بدتر میشود؛
- مردم میبینند، درصد زیادی از جمعیت کشور زیر خط فقر هستند، در بالای این خط فرضی جمعیت کمی مانده مانده است؟
- مردم میبینند از زمانی که بحث حقوقهای نجومی در کشور مطرح شد، شرایط بهتر که نشده، بلکه نجومی بگیرها بیشتر شده اند؛
- مردم میبینند ارزش پولشان روز به روز کمتر و کمتر میشود؛
- مردم میبینند، فساد و تخلف در تمام سطوح بیشتر وبیشتر میشود.
مردم چیزهای را میبینند که در جلو چشمان اتفاق میافتد، و نه نیاز به توضیح دارد و نه نیازی به تفسیر. مردم میبینند که گزارش دیوان برزسی کشور میگوید ما به ریاست جمهور نامه ای نوشته ایم و ایشان این نامه برای پاسخ به ابهامات پیش آمده برای بانک مرکزی زیر میکند. بعد از چندین ما عدم پاسخ گوی به دیوان آنها ابهاماتشان را رسانه ای میکنند و ریاست جمهوری که خودش نامه دیوان را برای رفع ابهامات به بانک مرکزی زیر نویس کرده، به گونه به اظهارات مسئول دیوان برخورد میکند که گوی همزمان با مردم از این ماجرای حدود پنج میلیارد دلاری آگاه شده است.
رسانه های معاد که از کوچکترین خبر کوه میسازند و آنرا در بوق کرنا میکنند، خیلی به اخبار فساد اهمیت نمیدهند، گوی از این مفاسد، سودی هم میبرند که از اخبار آن کوهی میسازند. بر هر حال بخش زیادی از پولهای حاصل از فساد به خارج از ایران منتقل میشوند. ای کاش یکی پیدا میشود و به زبان ساده میگفت نقدینگی یعنی چه تا کسی مثل ما نقدینگی که زبان حال دولتی ها شده است را اینگونه تفسیر کند:
«نقدینگی یعنی چه»؟
- وقتی برخی کسبه با نرخ اتحادیه اجناسشان را با چند برابر قیمت به مشتری میفروشد و هر روز درآمد نجومی باد آورده ای را صاحب میشود، یعنی نقدینگی؟
- وقتی تولید کننده کالای تولیدیش را به عناوین مختلف هر روز گران میکند و هر روز درآمد نجومی باد آورده ای را صاحب میشود، یعنی نقدینگی؟
- وقتی صادرکننده کالایش را صادر میکند و ولی عرض حاصله را به کشور بازنمیگرداند، و بعد مدعی میشود که توان پرداخت اقساط بانکیش را ندارد و باید کارخانه اش را تعطیل کند و هر روز درآمد نجومی باد آورده ای را صاحب میشود، یعنی نقدینگی؟
- وقتی واردکننده کالای وارداتیش را که با ارز 4200 تومان تهیه کرده و با ارز 50000 تومان (طبق گفته شریعتمداری) به بازار عرضه میکند و هر روز درآمد نجومی باد آورده ای را صاحب میشود، یعنی نقدینگی؟
- وقتی قاچاقچی کالای مردم را به خارج میفرستد و به هیچکسی پاسخگو نیست و هر روز درآمد نجومی باد آورده ای را صاحب میشود، یعنی نقدینگی؟
- وقتی دلال اجناس را به چند برابر قیمت به مردم میفروشد و به هیچکس پاسخگو نیست و هر روز درآمد نجومی باد آورده ای را صاحب میشود، یعنی نقدینگی؟
-وقتی محتکر برای مدتی کالا را احتکار میکند و آن را بعد از مدتی به چند بار قیمت میفروشد و به هیچکس پاسخگو نیست و هر روز درآمد نجومی باد آورده ای را صاحب میشود، یعنی نقدینگی؟
- وقتی برخی از راه درآمدهای زیر میزی و یا رومیز هر روز درآمد نجومی باد آورده ای را صاحب میشود، یعنی نقدینگی؟
- وقتی مسئول یا مدیری ... دارای درآمد نجومی است و هر روز درآمد نجومی باد آورده ای را صاحب میشود، یعنی نقدینگی؟
- وقتی عوامل بانک مرکزی صبح برای تنظیم بازار ارز، ارز میفروشد و بعد از ظهر توسط عواملش همۀ ارزهای به اصطلاح برای تنظیم بازار فروخته شده بود را برای خودشان جمع آوری میکنند و هر روز درآمد نجومی باد آورده ای را صاحب میشود، یعنی نقدینگی؟
- وقتی بانک سود تسهیلات اضافی از مردم میگیرند و به کار بنگاه داری، دلالی، بساز و بفروشی ... میپردازند و هر روز درآمد نجومی باد آورده ای را صاحب میشود، یعنی نقدینگی؟
- وقتی موسسات مالی با اجازه یا بی اجازه بانک مرکزی سالها درآمد کسب میکنند و به یکباره منحل میشوند و هر روز درآمد نجومی باد آورده ای را صاحب میشود، یعنی نقدینگی؟
- وقتی مسئولین بانک سرمایه مردم را طبق اظهارات خودشان در دادگاه؛ چپاول کردند و پولها را به خارج میفرستاند و موقع دریافت حکم دادگاه هر سه نفر از محکومان اصلی به یکباره و با هم سکته قبلی میکنند و هر روز درآمد نجومی باد آورده ای را صاحب میشود، یعنی نقدینگی؟
- وقتی حسین فریدون وثیقه اش 50 میلیارد تومان (یک مجرم باید چه کاری انجام بده که وثیقه اش این مقدار تعیین بشه) است و تاکنون هیچکس نفهمیده جرمش که به آن محکوم هم شده و هر روز درآمد نجومی باد آورده ای را صاحب میشود، یعنی نقدینگی؟
- وقتی مجرمین در پرونده پتروشیمی از میلیارد ارزی (نه تومان) فقط صحبت میشود و پولها را به خارج میفرستند و بعد هم خودشان به خارج میرود (خانم شیخ الاسلام) و شوهرش (خلیجی) در رسانه های فارسی زبان مقامات ایران را به بی کفایتی متهم میکند و هر روز درآمد نجومی باد آورده ای را صاحب میشود، یعنی نقدینگی؟
- وقتی خاوری ها پولهای باده آورده را برمیدارد و به کانادا میروند و به مردمی که برای لقمه ای نان شب، روی هم راه میروند ، میخندد، میشود نقدینگی؟
- وقتی از مقامات دولتی کلمه ای حرف راست نمیشنوی، فقط با دروغ و وعده وحید بیش از شش سال مردم را بازی داده اند و از عالم و آدم طلبکارند و مثل طلبکارها با مردم صحبت میکنند (کارنامه شان در هم بجز یک 19.5 بقیه اش 20 است)، میشود نقدینگی؟
- از این "داستانها" و "وقتی ها" اینقدر زیاده که نگو ولی تو را به کسی که قبول دارید سوگندتان میدهم یک نفر بگه نقدینگی یعنی چه؟ (یه طوری که عام متوجه بشوند).
اگر بالا دستی متخلف و سفارش کسی را نپذیرد و یا سفارش کسی را نکند، امکان ندارد اجازه بدهد که زیر دستش خلاف کند. اگر در بخشهایی از قوای سه گانه تخلف صورت نپذیرد امکان ندارد که اجازه بدهند که در قوه دیگر به راحتی خلاف کنند. تا زمانی که ضوابط را جایگزین روابط نکنیم هم آش است همین کاسه.
وقتی حضور رئیس صدا و سیما (دکتر علی عسگری) که دهها شبکه خبر در اختیار اوست، در جلسات هئیت دولت منوط میشود به اینکه باید خود ستایهای دولت را پخش کند و تحت هیچ شرایطی میکروفن صدا و سیما برای بیان مشکلاتشان در اختیار مرد قرار نگیرد، باید فقط خود ستایی را ببینیم و بشنویم.
وقتی هر روزنامه ای که صدای مشکلات مردم را بیان کند از سهمیه کاغذ مرحرم میشود، باید فقط خود ستایی دولت را بخوانیم.
وقتی رسانه ای از مشکلات مردم بگوید، از بخش آگهی دولتی (آگهیهای که دولت برای انتشار به مطبوعات به رسانه های مختلف میدهد یکی از مهمترین منبع درآمد رسانه ها است) مرحوم میشود، باید فقط خود ستایی دولت رسانه ای شوند.
خدا آخر وعاقبت این بهتر بودنها و خودستاییها را به خیر کند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
منفی دادم بهت ، چون این متن رو داری تو سایت های مختلف کپی پیست میکنی
در مورد غذا ومواد غذائي دركارخانه هاي توليد روغن خوراكي رسيدگي نميشود علامت استاندارد وتاريخ مصرف روي روغنهاي كنجد نوشته ولي هنوز چهار ماه به تاريخ مصرف مانده روغن ها فاسد است وقابل استفاده نيست جريان به ١٢٤تلفن ميشود ولي نتيجه اي حاصل نميشود به مركز بهداشت به بهداشت محيط مراجعه ميشود انقدر رفت وامد ميشود اخر هم كسي جوابگو نيست اقاي مسول محترم
بله هست. سازمان تجهیزات پزشکی این ها که گفتین قیمتش از بالا تعیین میشه. جو سازی اضافه نکن. به عنوان فرد عادی رفتی آندوسکوپی بخری چیکار؟ بعد تا بناک میاد نظر رضا رو پخش میکنه
کی روی قول شما حساب میکنه؟ قول میدهید و عمل نمی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
هیچ کسی روی قول کس دیگه حساب باز نمیکنه ، شما فکر کنم زیاد روی قول دیگران حساب باز می کنی ، به جای قول تلاش باید کرد
عجیب است که ادعا می شود ماسک با قیمت دولتی در اختیار داروخانه ها است و لذا کمبودی نیست و می توان صادر کرد. علی ایحال در این خصوص تردید وجود دارد چراکه معمولا داروخانه ها اعلام می کنند ندارند و به ندرت یافت می شود و خیلی خوش شانس باشی ممکن است بتوانی یک ماسک تهیه کنی. تنها ماسک های پارچه ای زیاد است که هم قیمت های نامتعارف دارد و معلوم نیست از چه استاندارد و کیفیتی برخوردار است.
دیگه واقعا از این وضعیت خسته ایم. از این سیاست های غلط خسته ایم..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
خوب نسخه بده ببینیم نسخه شما چیه
قول می دهیم بالاتر از تورم نباشد؟
انقلاب مگر نکردید که مستضعفان را دریابید؟
چه شده که بجای گفتن این جمله که باید در این شرایط اقتصادی برای کمک به مردم دارو ارزان یا با قیمت نازل ارائه خواهد شد، جمله بالا گفته می شود؟
احتمالا نظرم قابلیت انتشار ندارد ولی حداقل امیدوارم به گونه ای به گوش مقامات برسد، شاید یکنفر حداقل کمی به فکر فرو رود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
مگه نشنیدی کلمه مستضعف تعریفش عوض شده
طرف انقد حس خدایی بهش دست داده که زبان آبا اجدادیش رو میخواد وارونه کنه
تو اگه راست میگی ببین خودت نمره قبولی میگیری یا نه؟
اگر فاویپراویر نمره قبولی نگرفته پس چرا برای برخی بیماران نور چشمی استفاده می شود؟؟؟
ثانیا: اصولا فاویپراویر برای بیماران دارای علائم ضعیف تا متوسط کاربرد دارد حال آنکه کار آزمایی بالینی این دارو روی بیماران بد حال صورت گرفته و این از اساس اشتباه است.
خود ژاپن اثربخشی این دارو را تأیید کرده است.
پای مافیای دارو در میان است
اگر راست می گویید نتیجه این کار آزمایی را به صورت مکتوب در اختیار همه اهل فن قرار دهید.
چرا کسی پیگیر این نیست که قیمت ماسکی که در بهمن ماه 450 تومان بود الان به 2000 تومان افزایش یافته است؟
ماسک‌های غیر استاندارد تحت عنوان پایگاه‌های بسیج به بازار عرضه شده است آن هم به نرخ بالای 2000؟
جناب شانه ساز به رییس نمکیت بگو واردات داروهای سرطانی رو آزادکنه.داروهای ساخت کارخونه های شرکای ایشونو هرکی استفاده کرده مرده...میفهمی مرده....وارداتو آزاد کنه بیمه ویارانه بیماریهای خاص روهم نده...ما خونه مونو فروختیم داریم خرج درمانمون میکنیم.دیگه زور ازین بالاترنمیشه که با پول خودمونم حق نداریم داروی موردنیازمونو بخریم و ایشون با گردن کلفتی تمام میگن فقط باید داروهای ساخت شرکای منو بخرین ولا غیر.
جناب شانه ساز به رییس نمکیت بگو واردات داروهای سرطانی رو آزادکنه.داروهای ساخت کارخونه های شرکای ایشونو هرکی استفاده کرده مرده...میفهمی مرده....وارداتو آزاد کنه بیمه ویارانه بیماریهای خاص روهم نده...ما خونه مونو فروختیم داریم خرج درمانمون میکنیم.دیگه زور ازین بالاترنمیشه که با پول خودمونم حق نداریم داروی موردنیازمونو بخریم و ایشون با گردن کلفتی تمام میگن فقط باید داروهای ساخت شرکای منو بخرین ولا غیر.
مردم مطمئن باشند داروی بی مصرف فاوی پیراویر که هیچ اثر مثبتی نداشته رو برای مسئولین استفاده میکنیم و برای مدارم از داروی بشدت تاثیرگذار و گرانقیمت ادآلتکولد که محصول بزرگترین شرکت داروسازی دنیاست استفاده میکنیم!!!!!!
مردم دارن جون میدن اینا داروهای گرانقیمت رو برای خودشون دپو کردن و به مردم فقط مسکن میدن!!!! که با درد کمتر بمیرند!! ممنون از اینهمه محبت!!! کرونا دیگه براتون نعمت نیست!!
تابناک هرچه براتون نوشتم یکی از راههای مهم درمان کرونا تعویض پلاسماست که بنده سال 1366 انجام دادم نتیج خوب بود چند روز قبل مقاله برای من آمد ونوشته چون یکی از مهمترین علت آماس ریه ومرگ مواد ایجاد شده بوسسیله سیستم دفاعی بیماره در چین از این روش استفاده وخوب بوده امان از بخل وحسادت ایرانی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان