بازدید 8826
افشاگری تازه ابوالفضل امان‌الله در تلویزیون

کانال‌هواداری پرسپولیس‌واستقلال بامیلیون‌هاعضو دست یک‌نفر!

کد خبر: ۹۷۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 08 May 2020

ابوالفضل امان‌الله مشاور رسانه‌ای پیشین پرسپولیس که هفته گذشته بخاطر افشاگری در مسایل قراردادهای درآمدزایی باشگاه و نقش زسول پناه، برکنار شده بود، گوشه های دیگری از تحولات داخلی قرمزها را روی آنتن تلویزیون فاش ساخت.

به گزارش تابناک ورزشی، این چهره باسابقه رسانه های ورزشی در خصوص همکاری با باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: تجربه 50 روزه من در باشگاه پرسپولیس روزها و لحظات عجیب و غریبی را به همراه داشت. گفتن بعضی از نکات اهمیت دارد. بعد از استعفای انصاری‌فرد اوضاع بحرانی شد. به من پیشنهاد همکاری برای آرام کردن اوضاع شد. بعد از مشورت با بعضی از بازیکنان مانند سیدجلال حسینی و پیشکسوتان با وجود اینکه مسائلی بود که من را هم تحت‌تأثیر قرار می‌داد، به خاطر ارتباطی که با بازیکنان داشتم، سعی کردم جو را آرام کنم و فکر می‌کنم موفق بودم. اما متأسفانه فضای مجازی توسط عده‌ای خاص کنترل می‌شود. فردی با همراه کردن چند ادمین کم‌سن و سال و چند دلال، یک شبکه خبری را درست کردند که روی هر شایعه و خبر و تخریب شخصیتی وارد می‌شوند و هواداران را هم تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. 

مشاور رسانه‌ای سابق پرسپولیس که با برنامه ورزش و مردم گفت و گو می‌کرد، افزود: به عنوان مثال؛ در همین برنامه هر قسمتی که با تفکرات آنها همسو نباشد پوشش نمی‌دهند، اما اگر در این برنامه یک حرف معمولی زده شود ولی با تفکرات آنها همسو باشد، آن را به خوبی پخش می‌کنند. وقتی وارد باشگاه شدم، به دروغ شایع کردند استقلالی هستم و هواداران را مقابل من قرار دادند. یا چند روزی پیش که از باشگاه بیرون آمدم گفتند که از قرارداد بازیکنان عکس گرفته‌ام. 

وی در پاسخ به این سؤال که یعنی کنترل فضای مجازی با مدیریت مستقر در باشگاه همسو نیست، گفت: نه، دراختیار افرادی است که گفتم، خیلی‌ها را هم متوجه شدیم، گروه‌هایی دارند که پیدا کردنشان سخت نیست و اگر دستگاه‌های نظارتی وارد شوند می‌توانند آنها را پیدا کنند. این گروه‌ها هر کاری بخواهند می‌کنند. اولین کسی که با او اینگونه برخورد شد محسن خلیلی بود که رفتن برانکو را گردن او انداختند. اینها منافعی دارند و با ارتباطاتی که از طریق باشگاه پیدا کردند، خبرهای اختصاصی برایشان خیلی مهم است. یک کانال یا یک پیج شماره من را پیدا کرده بود و از من خبر اختصاصی می‌خواست، اما من در شأن باشگاه پرسپولیس نمی‌دانستم که این کار را بکنم و به این ترتیب دشمنی‌هایشان با من بیشتر شد. 

امان‌الله گفت: اگر آنها خبر اختصاصی نداشته باشند، در جذب عضو به مشکل می‌خورند. با هم رقابت دارند و از تبلیغات درآمد خوبی کسب می‌کنند. آنها منافعی دارند. یک بچه 17، 18 ساله هر خبری بخواهد پخش می‌کند. ما رسانه‌های رسمی زیادی داریم، اما نظارتی روی این کانال‌ها و صفحات نیست. یک کانال داریم نزدیک به 2 میلیون عضو دارد. یک کانال هم برای استقلال وجود دارد. اما جالب است بدانید هر دوی این کانال‌ها برای یک نفر است، یعنی هم کانال استقلالی و هم کانال پرسپولیسی برای یک نفر است. 

امان‌الله در مورد درآمد این کانال‌ها و صفحات تصریح کرد: من خودم دقیقاً آگهی‌های آنها را ندیده‌ام، اما اعداد عجیب و غریبی دارند، از یک تا 10 تا 20 میلیون بابت آگهی پول می‌گیرند. آنها قدرت هم دارند و می‌توانند یک نفر را به راحتی خراب کنند یا تبدیل به اسطوره کنند. 

وی در مورد اینکه چرا همکاری خودش با باشگاه پرسپولیس را خیلی زود قطع کرد، اظهار داشت: یک دلیل بزرگ این بود که نمی‌توانستم ارتباط خوبی با این گروه‌ها برقرار کنم و باید این مسئله پیگیری و حل شود. فشارهای زیادی روی ما ایجاد شده بود که تأثیرگذار بود. این گروه حتی با اعضای هیأت مدیره هم در حال همنشین شدن بود.

وی ادامه داد: قرارداد کارگزاری با باشگاه که بسته شد، صحبت از درآمد 150 میلیاردی در یک سال بود ولی در شش ماه فقط 2 میلیارد و 700 میلیون پرداخت داشتند، اما کف قراردادی وجود نداشت. انصاری‌فرد هم در این مورد صحبت کرده بود. مبلغی را هم به عنوان قرض پرداخت کردند. من شاهد بودم که هاشمی وارد شد و در این زمینه تلاش هایی کرد. این شرکت کارگزار حتی برای برگزاری جلسه برای مدیران باشگاه به سختی حاضر به همکاری بود. آنها به باشگاه نامه دادند که اگر قصد برگزاری جلسه دارید باید 7 روز قبل‌تر به صورت رسمی اعلام کنید و این به نظر من توهین به باشگاه پرسپولیس بود.

امان‌الله در خصوص پیشنهاد کارگزار دوم عنوان کرد: در فروردین جلسه‌ای برگزار شد، مدیران شرکت صورتجلسه کردند که تا آخر بهار پرداختی نخواهند داشت و این مسئله منجر به فسخ قرارداد شد. کارگزار بعدی یک جلسه با هیأت مدیره گذاشتند، پیشنهاد پرداخت 50 میلیارد با چک تضمین شده داشتند که تا آخر خرداد انجام شود. شرکت قبلی هم می‌‌خواست همکاری کند و شنیدم 30 میلیارد می‌دهد، یعنی 20 میلیارد کمتر از شرکت دوم. کل فضاهای مجازی باشگاه دراختیار آن کارگزار است. من فکر می‌کردم داشت اتفاقاتی می‌افتاد. رسول‌پناه صحبت‌هایی کرد اما ثمری نداشت. 

امان‌الله در مورد نظر هاشمی برای قرارداد کارگزار تصریح کرد: هاشمی با قرارداد کارگزار قبلی الان هم مشکلی ندارد، تنها با یکی دو بند و مفاد قرارداد مشکل دارد. چیزی که می‌دانم این است که کارگزاری که الان با او قرارداد می‌بندند 30 میلیارد می‌دهد و تضمین آن را نمی‌دانم، اما آن شرکت دیگر 50 میلیارد تضمین شده می‌دهد. 

وی در مورد اینکه تکلیف مدیرعامل باشگاه پرسپولیس چه می‌شود، گفت: من سمتی در باشگاه ندارم، اما هاشمی که اصلاً میلی به مدیریت ندارد، یعنی جنگی در هیأت مدیرهنیست، اما رسول‌پناه به مدیرعاملی علاقه دارد برخلاف حرفهایی که در بیرون می‌زند و من با تجربه‌ای که از او دارم امیدوارم که مدیرعامل نشود، چون پرسپولیس برایم اهمیت دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل