بازدید 18552
۱

استاندار تهران: وقوع ۴۰ پس لرزه پس از زلزله دماوند

استاندار تهران با بیان این که پس از زلزله بامداد جمعه ۴۰ پس لرزه داشتیم، گفت: آمادگی کافی برای حوادث احتمالی در استان وجود دارد.
کد خبر: ۹۷۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 08 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر انوشیروان محسنی بندپی ظهر جمعه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در بامداد جمعه را شاهد بودیم، که استان‌های البرز، تهران و مازندران را تحت تأثیر قرار داد و اکیپ‌های امدادونجات بلافاصله به روستا‌های محل زلزله اعزام شدند.

وی گفت: خسارات مالی و جانی ناشی از زلزله نداشتیم، اما در پی وقوع زلزله و تبعات آن در گیلاوند یک سالمند در پی فرار جان خود را از دست داد و یک خانم ۲۱ نیز بر اثر ایست قلبی ناشی از ترس از زلزله جان سپرده است.

استاندار تهران گفت: دو هزار و ۶۰۰ نفر در اورژانس و شش اکیپ هلال احمر به مناطق زلزله اعزام شدند و در حال حاضر شرایط به ثبات رسیده است و مصدومین نیز به غیر از دو نفر که در مراکز درمانی هستند، مرخص هستند.

محسنی بندپی افزود: بعد از زلزله بیش از ۴۰ پس لرزه داشتیم، اما آنچه مهم است، آمادگی تیم‌های امداد و نجات، اماکن اسکان اضطراری و انبار‌های هلال احمر است، مخازن آب استان نیز آمادگی آب رسانی به مناطق در صورت قطع آب را دارند.

وی شرایط تهران با توجه به ویژگی‌هایی که دارد و ساختمان‌های بلندمرتبه فوق العاده توصیف کرد و گفت: نیاز به امکانات پهبادی برای هلال احمر و امدادرسانی در تهران داریم.

استاندار تهران افزود: بیمارستان‌های استان تهران نیز آمادگی کامل دارند، اپلیکیشن «شهر آماده و شهروند آگاه» نیز توسط شهرداری در حال آماده سازی است، که آمادگی شهروندان برای حوادث را افزایش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یکی از مشکلات تهران نبود مدیریت واحد است.فرمانداری که عملا هیچ کاره است و رابطه بین استانداری وشهرداری تهران وشرح وظایفشان نامشخص است واصولا معلوم نیست استاندارتهران بالاتر است یا شهردارش. ادغام 4 شهرستانیکه شهرتهران برخلاف تقسیمات کشوری به انها گسترش یافته وایجادمدیریت واحد شهری میتواند بسیار راهگشا باشد ومردم هم بدانند مسئول ومدیر تهران کیست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار