بازدید 6138

بررسي انديشه‌هاي استاد عين.صاد در دومين همايش چشمه جاري

کد خبر: ۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۳ 28 April 2008
همايش بررسي شخصيت و انديشه‌هاي استاد علي صفايي حائري (عين صاد)‌ انديشمند و نويسنده فقيد معاصر كشورمان 16 ارديبهشت در سالن علامه اميني دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش جام جم آنلاين، اين برنامه كه در قالب دومين همايش از سلسله برنامه‌هاي چشمه جاري از سوي مركز مطالعات فرهنگي شهر تهران برگزار مي‌شود، ماحصل 30 مقاله است كه به دبيرخانه اين همايش ارسال شده است.

محمد حسن مظفري رئيس مركز مطالعات فرهنگي و دبير اين همايش، روز گذشته در نشستي خبري كه به همين منظور در اين مركز برگزار شد، با بيان اين‌كه مرحوم استاد علي صفايي، به تنهايي يك موسسه پركار تك نفره در حوزه انديشه اسلامي و بويژه در تعليم و تربيت به شمار مي‌رفت، گفت:‌ اين استاد فقيد، يكي از نويسندگاني است كه با وجود پركاري و داشتن زباني فراخور جوانان هنوز آن‌طور كه بايد به آثار و انديشه‌هاي وي توجه نشده است.

وي يكي از اهداف برگزاري اين همايش را شناسايي شخصيت حقيقي اين انديشمند برشمرد و تصريح كرد: يكي از برنامه‌هاي مركز مطالعات فرهنگي شهر تهران، توجه به پرورش و تربيت نسل جوان است.

به گفته وي، استاد صفايي معلم ويژه‌اي بود كه در بين نسل جوان و دانشگاهي و هم ميان هنرمندان و اهالي سينما مورد توجه است. وي افزود:‌ متاسفانه نسل جوان ما به دليل عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات، نتوانسته است به خوبي با اين‌گونه شخصيت‌ها و انديشه‌هاي آنها آشنا شود.

همچنين در ادامه اين نشست، امير غفوري، دبير علمي همايش كه وي زماني يكي از شاگردان اين انديشمند نيز به شمار مي‌رفت با بيان اين‌كه انديشه‌هاي اين نويسنده داراي ويژگي مهم احاطه داشتن وي به مسائل روز است تصريح كرد: اين ويژگي‌ باعث شده است در زمان حيات استاد، نسل جوان هنرمند آن زمان كشور كه اكنون هريك در هنر حرفي براي گفتن دارند به انديشه‌هاي ايشان روي بياورند.

در اين همايش، يك مقاله به صورت جامع و كامل و سه مقاله به صورت مختصر در رابطه با استاد صفايي ارائه خواهد شد، همچنين چكيده كامل 30 مقاله ارائه شده به دبيرخانه، بعد از همايش به علاقه‌مندان عرضه مي‌شود.

استاد علي صفايي حائري معروف به (عين صاد)‌ متولد سال 1330 شهر قم است كه آثار متعددي را در زمينه‌هايي همچون مسائل اسلامي، امامت، مباحث قرآني و هنر و ادبيات منتشر كرده است. آيه‌هاي سبز، روش نقد، تطهير با جاري قرآن، عاشورا، تو مي‌آيي، نقدي بر هرمنوتيك، حقيقت حج، درس‌هايي از انقلاب، از معرفت ديني تا حكومت ديني، استاد و درس (ادبيات، هنر، نقد)، با او با نگاه فرياد مي‌كرديم (مجموعه شعرها)، و ذهنيت و زاويه ديد (در نقد و نقد ادبيات داستاني، نقد سووشون، كليدر، رازهاي سرزمين من و...) از جمله كتاب‌هاي منتشر شده او هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی